Ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ δραστηριοποιείται στον κλάδο των Παραχωρήσεων μέσω της θυγατρικής του, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, η οποία κατέχει ηγετική θέση στα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα ως η εταιρεία που κυριολεκτικά άνοιξε τον δρόμο των μεγάλων Έργων Παραχωρήσεων στη χώρα, αναλαμβάνοντας σχετικές συμβάσεις ήδη από τη δεκαετία του 1990.

2
Το χαρτοφυλάκιο των έργων του κλάδου των Παραχωρήσεων περιλαμβάνει συμμετοχές στους μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας, ενώ η τεχνογνωσία και η εμπειρία των ανθρώπων της όλα αυτά τα χρόνια τού επιτρέπει να καλύπτει το συνολικό φάσμα των αναγκών των έργων αυτών, από τη μελέτη, τη χρηματοδότηση και την κατασκευή έως τη συντήρηση και λειτουργία.

Διαθέτοντας πλειοψηφική συμμετοχή στους αυτοκινητοδρόμους της Αττικής Οδού και του Μορέα, αλλά και διατηρώντας σημαντικά ποσοστά στην Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, καθώς και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ διαγράφει μια επιτυχημένη πορεία στον χώρο των παραχωρήσεων για περισσότερες από τρεις δεκαετίες.

Συμμετοχή σε δύο έργα ΣΔΙΤ-ορόσημα για τον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου της Κρήτης και της ΝΔ Πελοποννήσου Με την υπογραφή των συμβάσεων τον Απρίλιο του 2023 για τα έργα ΣΔΙΤ «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη», στο οποίο συμμετέχει με πλειοψηφική συμμετοχή στην κοινοπραξία «INTRAKAT - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ», αλλά και «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)» και, ειδικότερα, του τμήματος Χερσονήσου - Νεάπολης, μήκους περίπου 22,5 χιλιομέτρων, στο οποίο συμμετέχει με μειοψηφική συμμετοχή στην κοινοπραξία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - INTRAKAT - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ», η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ενδυναμώνει ακόμα περισσότερο τη θέση της στον τομέα των Παραχωρήσεων στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο αυτό τμήμα του ΒΟΑΚ αποτελεί μέρος του συνολικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που θα διασυνδέσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, μήκους περίπου 300 χιλιομέτρων συνολικά. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο οδικό έργο που χρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

Τα έργα υποδομής στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό των οδικών υποδομών αλλά και της περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας μέσω της στήριξης και καλυτέρευσης της ποιότητας ζωής και της ενίσχυσης των τουριστικών ροών


Τα παραπάνω έργα υποδομής στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό των οδικών υποδομών αλλά και της περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας μέσω της στήριξης και καλυτέρευσης της ποιότητας ζωής των τοπικών κοινωνιών, της ενίσχυσης των τουριστικών ροών προς νέους προορισμούς, της ανάπτυξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας αλλά και της διασφάλισης προσβάσιμων και ασφαλών μετακινήσεων για όλους.

Επιπρόσθετα από τα έργα οδικών υποδομών, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ έχει υπογράψει Σύμβαση Παραχώρησης για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης μαρίνας των Βαλκανίων, με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και δυνατότητα ανάπτυξης και αξιοποίησης χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210 χιλ. τ.μ., για περίοδο 40 ετών.

Όπως και Σύμβαση Παραχώρησης με αντικείμενο τη λειτουργία & συντήρηση του μεγάλου έργου που αφορά στο Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο μετά την ολοκλήρωση της φάσης κατασκευής. Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για έργο μεγάλης αξίας για το νησί της Λέσβου, καθώς θα δώσει διέξοδο στο υδροδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, ιδιαίτερα το καλοκαίρι κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Με τη λειτουργία του θα μπορεί να παρέχει μέχρι και 24.000 κυβικά μέτρα νερό ημερησίως, που θα καλύψει τη Μυτιλήνη, την Καλλονή και την Αγία Παρασκευή. Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων, ενώ το 2053 ο αριθμός αυτός υπολογίζεται να φθάσει τα 360.000 άτομα.

1

Ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ τοποθετείται στις κορυφαίες θέσεις στον τομέα των Παραχωρήσεων στην Ελλάδα, με προβλεπόμενες ταμειακές ροές από τα υφιστάμενα έργα που υπερβαίνουν τα 1,3 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Η ανάπτυξη του εν λόγω κλάδου αποτελεί μία εκ των βασικών προτεραιοτήτων του Ομίλου, την οποία πρόκειται να ενδυναμώσει περαιτέρω με έργα ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεων και Επενδύσεων σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων, επωφελούμενος των σημαντικών προοπτικών που παρουσιάζει η ελληνική αγορά στους τομείς των Οδικών και Σιδηροδρομικών Μεταφορών, των Κτιριακών και των Τουριστικών Υποδομών και του Περιβάλλοντος.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 6/5/23