Αγορά: Λέει ναι σε σταθερή κυβέρνηση χωρίς αιφνιδιασμούς
Σύμφωνοι δηλώνουν οι εκπρόσωποι των κομμάτων με τα αιτήματα του εμπορικού κόσμου και υπόσχονται να τα ικανοποιήσουν (σχεδόν) όλα, από τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους και τη ρύθμιση οφειλών χωρίς αποκλεισμούς μέχρι τη ρευστότητα.
Οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου τάσσονται μεν υπέρ των αυξήσεων των μισθών, όπως υπόσχονται οι υποψήφιοι βουλευτές, αλλά ζητούν μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Ζητούν επίσης καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση και προγράμματα από τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και μείωση του κόστους των συναλλαγών με τις τράπεζες, ειδικά κατά την τρέχουσα περίοδο που αυξάνεται το επιτόκιο αναφοράς της ΕΚΤ (euribor) επιβαρύνοντας τα επιχειρηματικά δάνεια.
Η ομάδα διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), με επικεφαλής τον Σταύρο Καφούνη, ολοκλήρωσε έναν γύρο επαφών με 25-30 βουλευτές προκειμένου να προωθήσει τα αιτήματα των εμπορικών επιχειρήσεων. Ζήτησε τη δέσμευσή τους ώστε η νέα κυβέρνηση να προωθήσει μια ολιστική λύση για τα χρέη, ήτοι μια χαμηλότοκη ρύθμιση έως 120 δόσεων, ανεξαρτήτως ημερομηνίας γένεσης υποχρεώσεων, για όλες τις οφειλές προς ΔΟΥ και ΕΦΚΑ. Εστίασε ειδικότερα στην ανάγκη να διευρυνθεί η περίμετρος της νέας ρύθμισης των 36-72 δόσεων που αφορά σε ενήμερους δανειολήπτες οι οποίοι δεν είχαν ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές την 1η Νοεμβρίου 2021 και να μειωθεί το επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,38% για τις 36 δόσεις και 5,87% για τις 72 δόσεις.
«Οι φορολογικές ελαφρύνσεις και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών είναι το μείζον», λέει στο powergame.gr ο Θοδωρής Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ) και Β’ Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Θεωρεί ότι απαιτείται μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε οι επιχειρήσεις να είναι ανταγωνιστικές και ανθεκτικές για να υποστηρίξουν τις αυξήσεις μισθών αλλά και τις επενδύσεις στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό. «Δεν μπαίνουμε στη συζήτηση περί παροχών», τονίζει εξηγώντας ότι η αγορά αντιλαμβάνεται τον δημοσιονομικό κίνδυνο. «Η αγορά χρειάζεται σταθερότητα, χωρίς κλυδωνισμούς και αιφνιδιασμούς», σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, που αναφέρεται στην πρόσφατη τροπολογία που άνοιγε παράθυρο για επέκταση ωραρίου και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές με απόφαση των κατά τόπους δημάρχων.
Φορείς της αγοράς αλλά και εκπρόσωποι των κομμάτων συμφωνούν στα βασικά αιτήματα του κλάδου και ειδικά στο ότι πρέπει να βελτιωθεί η πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκά κονδύλια και στις τράπεζες, από τις οποίες περνούν οι αιτήσεις χρηματοδότησης, ώστε να επενδύσουν στη μετάβασή τους στην πράσινη και ψηφιακή οικονομία.
Ένα θέμα στο οποίο φαίνεται να εγείρει ενστάσεις η πλευρά ΣΥΡΙΖΑ είναι ο φόρος 5% και το τέλος 2% που καταβάλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για διαφήμιση στο ψηφιακό κανάλι. Σύμφωνα με τον ΕΣΑ η ηλεκτρονική διαφήμιση φορολογείται με 5% στο τιμολόγιο και επιβάλλεται επιπλέον 2% ως τέλος υπέρ τρίτων για το ταμείο των δημοσιογράφων (ΕΔΟΕΑΠ). Αυτοί οι φόροι, σύμφωνα με τον ΕΣΑ, δεν επιβάλλονται στην Ευρώπη, οι δε εταιρείες που έχουν έδρα εκτός Ελλάδος και διαφημίζονται κάνοντας πωλήσεις στη χώρα μας, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν. Για το λόγο αυτό το ελληνικό e-commerce βγαίνει εκτός ανταγωνισμού.
Ο ΕΣΑ, εκφράζει επίσης ανησυχία για τη φημολογία των τελευταίων ημερών περί αύξησης των εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών και εμπόρων με επαναφορά του ποσοστού 20% στις ασφαλιστικές κρατήσεις. Η ατζέντα των προτάσεών του, που συζητήθηκε και με τους εκπροσώπους των κομμάτων, συνοψίζεται στους εξής 10 τομείς:
1. Κατάργηση Τέλους Επιτηδεύματος και μείωση προκαταβολής φόρου
2. Μείωση μη μισθολογικού κόστους
3. Ενιαία ρύθμιση οφειλών και αναβάθμιση εξωδικαστικού μηχανισμού
4. Βελτίωση όρων επιχειρηματικών δανείων με κλείσιμο της ψαλίδας επιτοκίων καταθέσεων-χορηγήσεων και μείωση προμηθειών
5. Συμμετοχή του Εμπορίου στο Ταμείο Ανάκαμψης και των μικρών επιχειρήσεων σε προγράμματα.
6. Διαβούλευση φορέων του εμπορίου για όλα τα θέματα της αγοράς
7. Απαλλαγή από το φόρος 5% και το τέλος 2% διαφήμισης στο ίντερνετ
8. Μέτρα για τη δημόσια τάξη και την παραβατικότητα
9. Μέριμνα για τις επιπτώσεις κινητοποιήσεων στη λειτουργία της αγοράς
10. Αναβάθμιση του κέντρου Αθήνας ώστε να συνάδει με τη ραγδαία ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου.
Οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου τάσσονται μεν υπέρ των αυξήσεων των μισθών, όπως υπόσχονται οι υποψήφιοι βουλευτές, αλλά ζητούν μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Ζητούν επίσης καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση και προγράμματα από τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και μείωση του κόστους των συναλλαγών με τις τράπεζες, ειδικά κατά την τρέχουσα περίοδο που αυξάνεται το επιτόκιο αναφοράς της ΕΚΤ (euribor) επιβαρύνοντας τα επιχειρηματικά δάνεια.
Η ομάδα διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), με επικεφαλής τον Σταύρο Καφούνη, ολοκλήρωσε έναν γύρο επαφών με 25-30 βουλευτές προκειμένου να προωθήσει τα αιτήματα των εμπορικών επιχειρήσεων. Ζήτησε τη δέσμευσή τους ώστε η νέα κυβέρνηση να προωθήσει μια ολιστική λύση για τα χρέη, ήτοι μια χαμηλότοκη ρύθμιση έως 120 δόσεων, ανεξαρτήτως ημερομηνίας γένεσης υποχρεώσεων, για όλες τις οφειλές προς ΔΟΥ και ΕΦΚΑ. Εστίασε ειδικότερα στην ανάγκη να διευρυνθεί η περίμετρος της νέας ρύθμισης των 36-72 δόσεων που αφορά σε ενήμερους δανειολήπτες οι οποίοι δεν είχαν ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές την 1η Νοεμβρίου 2021 και να μειωθεί το επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,38% για τις 36 δόσεις και 5,87% για τις 72 δόσεις.
«Οι φορολογικές ελαφρύνσεις και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών είναι το μείζον», λέει στο powergame.gr ο Θοδωρής Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ) και Β’ Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Θεωρεί ότι απαιτείται μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε οι επιχειρήσεις να είναι ανταγωνιστικές και ανθεκτικές για να υποστηρίξουν τις αυξήσεις μισθών αλλά και τις επενδύσεις στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό. «Δεν μπαίνουμε στη συζήτηση περί παροχών», τονίζει εξηγώντας ότι η αγορά αντιλαμβάνεται τον δημοσιονομικό κίνδυνο. «Η αγορά χρειάζεται σταθερότητα, χωρίς κλυδωνισμούς και αιφνιδιασμούς», σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, που αναφέρεται στην πρόσφατη τροπολογία που άνοιγε παράθυρο για επέκταση ωραρίου και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές με απόφαση των κατά τόπους δημάρχων.
Φορείς της αγοράς αλλά και εκπρόσωποι των κομμάτων συμφωνούν στα βασικά αιτήματα του κλάδου και ειδικά στο ότι πρέπει να βελτιωθεί η πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκά κονδύλια και στις τράπεζες, από τις οποίες περνούν οι αιτήσεις χρηματοδότησης, ώστε να επενδύσουν στη μετάβασή τους στην πράσινη και ψηφιακή οικονομία.
Ένα θέμα στο οποίο φαίνεται να εγείρει ενστάσεις η πλευρά ΣΥΡΙΖΑ είναι ο φόρος 5% και το τέλος 2% που καταβάλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για διαφήμιση στο ψηφιακό κανάλι. Σύμφωνα με τον ΕΣΑ η ηλεκτρονική διαφήμιση φορολογείται με 5% στο τιμολόγιο και επιβάλλεται επιπλέον 2% ως τέλος υπέρ τρίτων για το ταμείο των δημοσιογράφων (ΕΔΟΕΑΠ). Αυτοί οι φόροι, σύμφωνα με τον ΕΣΑ, δεν επιβάλλονται στην Ευρώπη, οι δε εταιρείες που έχουν έδρα εκτός Ελλάδος και διαφημίζονται κάνοντας πωλήσεις στη χώρα μας, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν. Για το λόγο αυτό το ελληνικό e-commerce βγαίνει εκτός ανταγωνισμού.
Ο ΕΣΑ, εκφράζει επίσης ανησυχία για τη φημολογία των τελευταίων ημερών περί αύξησης των εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών και εμπόρων με επαναφορά του ποσοστού 20% στις ασφαλιστικές κρατήσεις. Η ατζέντα των προτάσεών του, που συζητήθηκε και με τους εκπροσώπους των κομμάτων, συνοψίζεται στους εξής 10 τομείς:
1. Κατάργηση Τέλους Επιτηδεύματος και μείωση προκαταβολής φόρου
2. Μείωση μη μισθολογικού κόστους
3. Ενιαία ρύθμιση οφειλών και αναβάθμιση εξωδικαστικού μηχανισμού
4. Βελτίωση όρων επιχειρηματικών δανείων με κλείσιμο της ψαλίδας επιτοκίων καταθέσεων-χορηγήσεων και μείωση προμηθειών
5. Συμμετοχή του Εμπορίου στο Ταμείο Ανάκαμψης και των μικρών επιχειρήσεων σε προγράμματα.
6. Διαβούλευση φορέων του εμπορίου για όλα τα θέματα της αγοράς
7. Απαλλαγή από το φόρος 5% και το τέλος 2% διαφήμισης στο ίντερνετ
8. Μέτρα για τη δημόσια τάξη και την παραβατικότητα
9. Μέριμνα για τις επιπτώσεις κινητοποιήσεων στη λειτουργία της αγοράς
10. Αναβάθμιση του κέντρου Αθήνας ώστε να συνάδει με τη ραγδαία ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου.