Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν το ετήσιο budget των 22 εκατ. ευρώ δρομολογεί η Διαμαντής Μασούτης το 2024 εστιάζοντας στο μοντέλο «Grand Μασούτης», δηλαδή καταστήματα από 2.000 τ.μ. και πάνω, εκτιμώντας ότι αυτά θα φέρουν την εταιρεία πιο κοντά στους οικονομικούς της στόχους.

 

Υπενθυμίζεται ότι για φέτος έχει βάλει τον πήχη πάνω από το 1 δισ. ευρώ με ανάπτυξη πάνω από 16% και με κερδοφορία λίγο πάνω από τις επιδόσεις του 2022 (κύκλος εργασιών 940,2 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 6,9 εκατ. ευρώ το 2022).

 

 

Για το 2024, έχει προβλέψει 4 νέα καταστήματα στην Αθήνα και επιπλέον στην επικράτεια 10-12 καταστήματα ενισχύοντας περαιτέρω το δίκτυό του που σήμερα αριθμεί 391 σούπερ μάρκετ.

 

 

Η πρώτη επένδυση σε κατάστημα Grand Μασούτης -εκτός Βόρειας Ελλάδας- που εγκαινιάστηκε χθες στη Γλυφάδα, ξεπέρασε τα 2 εκατ. ευρώ και έπεται η επένδυση στις «Τρεις Γέφυρες» που αναμένεται να ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης του οικιστικού μέρους του ακινήτου, που θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο αυτού του τύπου στο Δήμο Αθηναίων, σύμφωνα με τον Γιάννη Μασούτη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Διαμαντής Μασούτης.

 

 

Η ανάπτυξη του πρώτου grand καταστήματος έγινε σε ακίνητο επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης 79, το οποίο κατασκεύασε η Ten Brinke. Το πρώτο Grand Μασούτης στην Αθήνα απασχολεί 83 άτομα προσωπικό και διαθέτει επιφάνεια πωλήσεων 2.000 τ.μ., αλλά θεωρείται μικρό συγκρινόμενο με το κατάστημα ναυαρχίδα της Θέρμης στη Θεσσαλονίκη, με επιφάνεια 3.500 τ.μ..

 

Σύμφωνα με τον Γιάννη Μασούτη και το επιτελείο του δεν ενδιαφέρουν την εταιρεία μικρότερα καταστήματα. Εκτιμούν ότι η βέλτιστη εμπειρία αγορών συνδέεται με καταστήματα 2.000-2.500 τ.μ., όπου μπορεί να εκτεθεί η ποικιλία προϊόντων και να προβληθούν οι προσφορές και οι εμπορικές ενέργειες, χωρίς να «χάνεται» ο καταναλωτής. Επιπλέον σε αυτό το μοντέλο καταστημάτων εκτιμάται ότι προβάλλεται καλύτερα το κωδικολόγιο της εταιρείας που αφορά κυρίως τρόφιμα (δεν διαθέτει έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και εξειδικευμένα προϊόντα, όπως άλλες αλυσίδες). Αναγνωρίζει επίσης τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής προσαρμόζοντας αναλόγως το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο. Για παράδειγμα στη Γλυφάδα, αν και προσφέρει προτάσεις για όλα τα βαλάντια αναγνωρίζοντας τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες για τα νοικοκυριά, διαθέτει και μεγάλη γκάμα premium προϊόντων.

 

 

Με το κατάστημα της Γλυφάδας η εταιρεία αριθμεί 16 Grand Μασούτης και εντατικοποιεί τις ενέργειες για την μεγάλη επένδυση στις «Τρεις Γέφυρες», όπου το κατάστημα που θα αναπτυχθεί προβλέπεται να ανοίξει περί τα τέλη του 2024. Στο ακίνητο αναμένεται να αναπτυχθούν και σπίτια, με την οικοδομική άδεια να προβλέπει 110 διαμερίσματα. Η εταιρεία είναι σε διαπραγματεύσεις αυτό το διάστημα και προσανατολίζεται είτε στην ανάπτυξη και του οικιστικού ακινήτου και μετέπειτα στην πώληση των διαμερισμάτων, μέσω εξειδικευμένων συνεργατών, είτε σε συμφωνία με developer που θα αναλάβει όλο το έργο.

 

Grand Μασούτης στη Γλυφάδα © Μασούτης

Grand Μασούτης στη Γλυφάδα © Μασούτης

Άλλα 4 σημεία στην Αττική και business plan της Μασούτης για Πελοπόννησο

Τα σχέδια της Μασούτης περιλαμβάνουν για το προσεχές διάστημα άλλα 4 καταστήματα στην Αθήνα. Σε δύο ακόμη σημεία κυοφορούνται συμφωνίες που προβλέπεται να κλείσουν σχετικά άμεσα. Τα νέα καταστήματα θα είναι Grand Μασούτης, στα Βόρεια προάστια αλλά και σε κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας.

 

Η εταιρεία προωθεί παράλληλα τα αναπτυξιακά της πλάνα στην υπόλοιπη επικράτεια δίνοντας ειδικό βάρος στην Πελοπόννησο, όπου τρέχει ειδικό επενδυτικό πλάνο με στόχο 15 καταστήματα, τα οποία θα αναπτυχθούν σε τρία κύματα, ανά πέντε, εκτός κι αν στο μεταξύ προκύψει κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας. Ειδικότερα, στην Πάτρα, όπου λειτουργούν σήμερα τρία καταστήματα Μασούτης εντός του οικιστικού ιστού, αναπτύσσεται και νέο κατάστημα στα Ψηλά Αλώνια, σε επιφάνεια 600 τ.μ. Προβλέπεται να εγκαινιαστεί πριν από τα Χριστούγεννα. Μάλιστα λίγο νωρίτερα προβλέπεται να ανοίξει κι ένα νέο κατάστημα στην Κρήτη, όπου η Μασούτης συμπράττει με τον ΣΥΝ.ΚΑ. Το νέο σούπερ μάρκετ, που θα ανοίξει 15 Δεκεμβρίου στα Λιβάδια Χανίων, θα έχει το σήμα του ΣΥΝ.ΚΑ. αλλά θα είναι το πρώτο που αναπτύσσεται υπό τη συνεργασία των δύο πλευρών, στο πλαίσιο κοινών αγορών. Θα φέρει μάλιστα αισθητικές και προϊοντικές παρεμβάσεις της θεσσαλονικιώτικης αλυσίδας.

Οι «grand» προσφορές

Αναφορικά με τις τιμές, η εταιρεία της οικογένειας Μασούτη διαπιστώνει ότι υπάρχει «φρενάρισμα» από τους προμηθευτές, αν και σε χυμούς και ελαιόλαδο παραμένουν υψηλές οι τιμές. Για την πρόταση της Μασούτης στους καταναλωτές ο Γιάννης Μασούτης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η εταιρεία θα προσελκύσει ζήτηση και μερίδιο αγοράς σημειώνοντας με νόημα: «το λογότυπό μας είναι οικονομικά και ελληνικά».

Σημειώνεται ότι η εταιρεία διοργάνωσε μεγάλη γιορτή για τους καταναλωτές της Γλυφάδας συνδυάζοντας τα εγκαίνια του 1ου Grand Μασούτης με πλήθος προσφορών και διαγωνισμών. Μετέτρεψε σχεδόν όλο το κατάστημα σε «1+1» καθώς εκτός από τα προϊόντα με «Μόνιμη Μείωση Τιμής» από 5% και τις προσφορές στα δικά της προϊόντα η εταιρεία προσφέρει έκπτωση 10% στο ταμείο σε όλους τους πελάτες κι επιπλέον κάθε μέρα, ανά μία ώρα ένας πελάτης δεν πληρώνει λογαριασμό για τα ψώνια του. Οι ειδικές προσφορές έχουν διάρκεια μέχρι 17.12.2023.

 

Εντωμεταξύ, τα εγκαίνια του 1ου Grand Μασούτης της πρωτεύουσας τέλεσε η διοίκηση της θεσσαλονικιώτικης αλυσίδας, καθώς και ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος, ο Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Εργασίας, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς και ο Δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου.