Ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας στο Mega, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης της προθεσμίας για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.

Σύμφωνα με τον κ. Τσάπαλο, η απόφαση για παράταση θα ληφθεί εντός της ημέρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα δοθεί η παράταση της προθεσμίας σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS καθώς υπάρχουν πολλές δυσλειτουργίες στο σύστημα. Η ασφυκτική προθεσμία της 29ης Φεβρουαρίου φαίνεται πως δεν μπορεί να τηρηθεί.

«Αγκάθι» τα τεχνικά προβλήματα για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης ταμειακών και POS

  • Δεν υπάρχει εξοπλισμός
  • Οι πάροχοι δεν έχουν ολοκληρώσει τις αναβαθμίσεις στα POS
  • Αρκετά POS αδυνατούν να κάνουν σύζευξη με τις ταμειακές μηχανές (ελλιπής αναβάθμιση, παλιά μοντέλα)
  • Αδυναμία εξυπηρέτησης, λόγω τεχνικών προβλημάτων
  • Οι πάροχοι δεν υποστηρίζουν τηλεφωνικά τους τεχνικούς ταμειακών μηχανών λόγω φόρτου εργασίας, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αναμονή το λιγότερο μιας ώρας
  • Σημεία πώλησης και υποστήριξης ταμειακών μηχανών δεν έχουν το χρονικό περιθώριο να εξυπηρετήσουν το σύνολο των επιχειρήσεων
  • Εκκρεμούν οι πληρωμές για τα voucher ακόμη και από τον Νοέμβριο του ‘23
  • Με καθυστέρηση η έκδοση των voucher του 3ου κύκλου, οι επιχειρήσεις περιμένουν από τον Ιανουάριο

«Τεράστια σύγχυση στην αγορά υπό τον φόβο προστίμων» – Τι λένε οι τεχνικοί POS

Η κ. Εύη Κομπουρογιάννη, τεχνικός POS, μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τα προβλήματα διασύνδεσης ταμειακών και POS.

«Υπάρχει τεράστια σύγχυση στην αγορά υπό τον φόβο των προστίμων. Εμπλέκονται πολλοί φορείς σε αυτό το έργο και δεν μπορεί να ξεκινήσει κατευθείαν με πρόστιμα και όχι μιας περίοδο προσαρμογής. Δεν αρκεί ένας μήνας. Υπάρχουν πελάτες που είναι σε απομακρυσμένες περιοχές. Πηγαίνουν στους πελάτες αναβαθμισμένα POS που δεν είναι. Ξεκινάμε την διασύνδεση και δεν είναι στο τέλος επιτυχής η διασύνδεση με POS και την ταμειακή. Φταίει ο πάροχος σε αυτό το πράγμα. Μιλάμε για μια εύλογη παράταση», τόνισε αρχικά.

«Τα POS τα προμηθεύονται από τράπεζες τις γνωστές εταιρείες. Τις ταμειακές τις παίρνουν από εμάς. Δεν έχουμε POS εμείς. Το all in one έχει δοθεί σε πελάτες στις λαϊκές και δεν λειτουργεί σωστά. Κάνει μια απόδειξη να εκτυπωθεί 3-4 λεπτά. Όταν έχουμε πρόβλημα διασύνδεσης μας έχουν δοθεί κάποια τηλέφωνα υποστήριξης. Αυτά τα τηλέφωνα την τελευταία εβδομάδα δεν λειτουργούν την τελευταία εβδομάδα και όταν λειτουργούν σε δική μας περίπτωση που τεχνικός από εμάς πήγε και δήλωσε βλάβη το Σάββατο, μας κάλεσαν πίσω την Τρίτη», συνέχισε η κ. Κομπουρογιάννη.

Τσάπαλος: «Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί»

«Χρειάζεται ψυχραιμία. Δεν θα επιβληθούν πρόστιμα αν φταίει ο πάροχος ή το λογισμικό που δεν έχει αναβαθμιστεί. Δεν είναι δική σας υπαιτιότητα. Θα πέσουν πρόστιμα εκεί που πρέπει και εφόσον χρειαστεί. Το ζητούμενο δεν είναι να μαζέψουμε λεφτά από τα πρόστιμα. Το ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί το έργο. Αν δε το κάνουμε, με μαθηματική ακρίβεια η χώρα μας θα χάσει χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η αναβάθμιση γίνεται απομακρυσμένα στις περισσότερες περιπτώσεις αλλά υπάρχει ποσοστό που δεν έχει αναβαθμιστεί», επεσήμανε ο κ. Όμηρος Τσάπαλος, εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών.

Σημαντικές επισημάνσεις από τον κ. Τσάπαλο:

«Υπάρχουν 40.000 εποχικές επιχειρήσεις. Αυτές οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να διασυνδεθούν μέχρι σήμερα. Έχουν περιθώριο να διασυνδεθούν μέχρι την ημέρα που θα ανοίξουν. Για παράδειγμα, αν ανοίξει ένα κατάστημα στην Τήνο τον Ιούνιο, ο ιδιοκτήτης δεν είναι υποχρεωμένος να πάρει το καράβι σήμερα και να πάει στην Τήνο να περιμένει τον τεχνικό να συνδεθεί. Η προθεσμία ισχύει για τις επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα», είπε ο κ. Τσάπαλος.

Και συνέχισε: «Δεύτερον, 35 κλάδοι λιανικής: αυτοί οι κλάδοι πρέπει πρώτα να προμηθευτούν το POS και λήγει σήμερα η διορία παραγγελίας και εγκατάστασης μέχρι τέλος Μαρτίου κι στην συνέχεια να διασυνδέσουν το POS με την ταμειακή. Άρα και αυτοί έχουν έναν μήνα παράτασης, να μην φοβούνται για πρόστιμα. Έχουν εγκριθεί 160.000 vouchers και έχουν εξαργυρωθεί χιλιάδες από δικαιούχους. Υπάρχουν όμως προβλήματα σε κάποιες περιπτώσεις και θα λυθεί τις επόμενες μέρες».

«Δεν θα φτάναμε στο παρά 5 και να μιλάμε για ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα αν όλοι μας είχαμε κάνει εγκαίρως την δουλειάς μας. Δεν φταίει μόνο το υπουργείο και η ΑΑΔΕ σε όλη αυτή την κατάσταση. Θα μπορούσαν και οι τεχνικοί να πιέσουν τους πελάτες τους και τους παρόχους να κάνουν εγκαίρως τις αναβαθμίσεις. Έχουν γίνει χιλιάδες αναβαθμίσεις, να κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο. Σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις για τις προμήθειες των τραπεζών», σχολίασε κλείνοντας.

Ο εκπρόσωπος τύπου του ΥΠΟΙΚ σημείωσε πως οι εποχικές επιχειρήσεις (πχ τουριστικές) δεν υπάγονται στην παραπάνω προθεσμία, αλλά έχουν περιθώριο διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές τους μέχρι την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας τους.

Ο κ. Τσάπαλος τόνισε πως όσες επιχειρήσεις ανήκουν στους 35 κλάδους (πχ μικρό λιανεμπόριο) έχουν παραγγείλει έως σήμερα το POS αλλά δεν το έχουν έως σήμερα λάβει, δεν θα υποστούν το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Επίσης, ο εκπρόσωπος τύπου του ΥΠΟΙΚ τόνισε πως όποιος επιχειρηματίας έχει προμηθευθεί έως και σήμερα το POS του, αλλά δεν το έχει θέσει σε λειτουργία χωρίς δική του υπαιτιότητα (πχ με υπαιτιότητα του παρόχου), δεν θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czha9l8zhpvl)

Υπενθυμίζεται πως στο τεχνικό σκέλος της διασύνδεσης των POS – Ταμειακών Μηχανών ισχύουν τα ακόλουθα:

Διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων

Στο τελευταίο στάδιο της διασύνδεσης, αναβαθμίζονται τα Ταμειακά Συστήματα (εφόσον απαιτείται) και διασυνδέονται με τα POS, με ευθύνη της επιχείρησης που τα χρησιμοποιεί. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου των POS που διαθέτουν, με τρεις τρόπους:

Α)μέσω email

Β)μέσω σχετικής ειδοποίησης στην εφαρμογή “Τα Μηνύματά μου” στην ψηφιακή πύλη myAADE

Γ) με σχετική ένδειξη στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” στην εφαρμογή “Στοιχεία Επιχείρησης

Για τη διασύνδεση οι επαγγελματίες θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

Προβολή στοιχείων POS

Τα στοιχεία των POS που έχουν υποβληθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι διαθέσιμα στις επιχειρήσεις στην ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο & Επικοινωνία / Μητρώο POS.

Υποβολή δήλωσης διαφωνίας

Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που διαφωνούν με τα στοιχεία που εμφανίζονται στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών- Αναβάθμιση POS. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs).

Ειδοποίηση αναβάθμισης

Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ειδοποίηση με αποστολή email για την αναβάθμιση των POS που διαθέτουν Διασύνδεση POS – Ταμειακού Συστήματος. Εντός 30 ημερών από την ειδοποίηση και το αργότερο έως τις 29/2/2024, ο τεχνικός ΦΗΜ διασυνδέει επιτόπια το POS με την Ταμειακή μηχανή και ολοκληρώνει τη διαδικασία.