Άνοδος της ζήτησης για ταξίδια ευεξίας: Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες
Τα ταξίδια ευεξίας είναι ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα είδη τουρισμού παγκοσμίως. Πρόκειται για μια βιομηχανία που εκτιμάται ότι την επόμενη τριετία θα φτάσει τα 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,6%, σύμφωνα με στοιχεία του Global Wellness Institute. Μετά την πανδημία ο κλάδος εκτοξεύτηκε στα 5,6 τρισ. δολάρια, από 4,9 τρισ. το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι η οικονομία της ευεξίας αντιπροσώπευε το 2022 το 5,6% της παγκόσμιας οικονομίας.
Ειδικά μετά την πανδημία, η έννοια του ταξιδιού ευεξίας έχει εξελιχθεί, επικεντρώνοντας όχι μόνο στην ανάκτηση ηρεμίας και χαλάρωσης αλλά και στην προαγωγή μιας πιο ενεργούς και υγιούς ζωής. Η νέα μελέτη «Rethinking Wellness Travel: The Rise of Active Well-Being» που πραγματοποιήθηκε από την Mabrian Technologies εξερευνά τις νέες τάσεις της ενεργού ευεξίας στον τομέα του ταξιδιού.
Η μελέτη αναδεικνύει την αλλαγή στην προτίμηση των ταξιδιωτών, όταν πρόκειται για την επιλογή προορισμών και δραστηριοτήτων. Αντί για τις παραδοσιακές θεραπευτικές μεθόδους και την ηρεμία, οι ταξιδιώτες αναζητούν τώρα εμπειρίες που συνδυάζουν την άσκηση, την περιπέτεια και την ευεξία.
Συγκεκριμένα, και αφού ανέλυσε 6,7 εκατομμύρια κριτικές του TripAdvisor για δραστηριότητες στον προορισμό από το 2019 έως το 2023, η μελέτη εντόπισε πέντε βασικούς παράγοντες ζήτησης για ενεργό ευεξία: φυσική αναψυχή (αθλήματα), ήπια πεζοπορία (εκδρομές και περίπατοι) και θαλάσσια σπορ – όλα αυτά δείχνουν μια αυξητική τάση τα τελευταία 4 χρόνια- ενώ παραμένει το ενδιαφέρον για παραδοσιακές δραστηριότητες ευεξίας και χαλάρωσης (SPA, ιαματικές πηγές) και γαστρονομικές εμπειρίες.
Οι 10 κορυφαίες βιωματικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο
Σύμφωνα με την ανάλυση, οι δραστηριότητες που παρουσιάζουν την ισχυρότερη αυξητική τάση είναι η ήπια πεζοπορία (+5,1%), η αναψυχή με φυσική δραστηριότητα (+4,7%) και οι γαστρονομικές εμπειρίες (3,5%).
Η κατανόηση της τάσης μετατόπισης των παραδοσιακών ταξιδιών ευεξίας προς την ενεργό ευεξία είναι το κλειδί για όλους τους προορισμούς, προκειμένου να αναπτυχθούν επιτυχημένες στρατηγικές που θα ενταχθούν σε αυτό το είδος τουρισμού. Οι προορισμοί έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν εύκολα εφαρμόσιμα τουριστικά προϊόντα και βοηθήματα που έχουν απήχηση στον ταξιδιώτη της εποχής μας. Καθώς και να αναπτύξουν εμπειρίες και δραστηριότητες που συνδυάζουν την ύπαιθρο και τους φυσικούς πόρους με τις κορυφαίες παγκόσμιες βιωματικές τάσεις, όπως εκδρομές πεζοπορίας και κάμπινγκ, ποδηλασία, καγιάκ και κανό, αγώνες τρεξίματος, ακόμη και μαθήματα μαγειρικής. Επιπλέον, αυτή η ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την προώθηση της ευεξίας έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τις στρατηγικές σχεδιασμού και προώθησης έξυπνων προορισμών.
«Ο παραδοσιακός, παθητικός τουρίστας εξελίσσεται σε ενεργό ταξιδιώτη, από στοχαστικό επισκέπτη σε βιωματικό συμμετέχοντα στη δυναμική των προορισμών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια του ταξιδιώτη ευεξίας, επεκτείνοντάς την σε έναν ενεργό ταξιδιώτη ευεξίας και, κάτω από αυτό το νέο φως, οι υπαίθριες δραστηριότητες και η επαφή με τη φύση θα πρέπει να αποτελούν τον πυρήνα της πρότασης αξίας του ταξιδιού μας. Δεν πρόκειται για την κατασκευή σύνθετων προϊόντων, αλλά για τη χρήση των πόρων που διαθέτουμε: θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο το περπάτημα, χωρίς εξοπλισμό και δεν χρειάζονται δεξιότητες», σχολιάζει ο Carlos Cendra, Συνεργάτης και Επικεφαλής Marketing στη Mabrian.
Ειδικά μετά την πανδημία, η έννοια του ταξιδιού ευεξίας έχει εξελιχθεί, επικεντρώνοντας όχι μόνο στην ανάκτηση ηρεμίας και χαλάρωσης αλλά και στην προαγωγή μιας πιο ενεργούς και υγιούς ζωής. Η νέα μελέτη «Rethinking Wellness Travel: The Rise of Active Well-Being» που πραγματοποιήθηκε από την Mabrian Technologies εξερευνά τις νέες τάσεις της ενεργού ευεξίας στον τομέα του ταξιδιού.
Η μελέτη αναδεικνύει την αλλαγή στην προτίμηση των ταξιδιωτών, όταν πρόκειται για την επιλογή προορισμών και δραστηριοτήτων. Αντί για τις παραδοσιακές θεραπευτικές μεθόδους και την ηρεμία, οι ταξιδιώτες αναζητούν τώρα εμπειρίες που συνδυάζουν την άσκηση, την περιπέτεια και την ευεξία.
Συγκεκριμένα, και αφού ανέλυσε 6,7 εκατομμύρια κριτικές του TripAdvisor για δραστηριότητες στον προορισμό από το 2019 έως το 2023, η μελέτη εντόπισε πέντε βασικούς παράγοντες ζήτησης για ενεργό ευεξία: φυσική αναψυχή (αθλήματα), ήπια πεζοπορία (εκδρομές και περίπατοι) και θαλάσσια σπορ – όλα αυτά δείχνουν μια αυξητική τάση τα τελευταία 4 χρόνια- ενώ παραμένει το ενδιαφέρον για παραδοσιακές δραστηριότητες ευεξίας και χαλάρωσης (SPA, ιαματικές πηγές) και γαστρονομικές εμπειρίες.
Οι 10 κορυφαίες βιωματικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο
Σύμφωνα με την ανάλυση, οι δραστηριότητες που παρουσιάζουν την ισχυρότερη αυξητική τάση είναι η ήπια πεζοπορία (+5,1%), η αναψυχή με φυσική δραστηριότητα (+4,7%) και οι γαστρονομικές εμπειρίες (3,5%).
Η κατανόηση της τάσης μετατόπισης των παραδοσιακών ταξιδιών ευεξίας προς την ενεργό ευεξία είναι το κλειδί για όλους τους προορισμούς, προκειμένου να αναπτυχθούν επιτυχημένες στρατηγικές που θα ενταχθούν σε αυτό το είδος τουρισμού. Οι προορισμοί έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν εύκολα εφαρμόσιμα τουριστικά προϊόντα και βοηθήματα που έχουν απήχηση στον ταξιδιώτη της εποχής μας. Καθώς και να αναπτύξουν εμπειρίες και δραστηριότητες που συνδυάζουν την ύπαιθρο και τους φυσικούς πόρους με τις κορυφαίες παγκόσμιες βιωματικές τάσεις, όπως εκδρομές πεζοπορίας και κάμπινγκ, ποδηλασία, καγιάκ και κανό, αγώνες τρεξίματος, ακόμη και μαθήματα μαγειρικής. Επιπλέον, αυτή η ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την προώθηση της ευεξίας έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τις στρατηγικές σχεδιασμού και προώθησης έξυπνων προορισμών.
«Ο παραδοσιακός, παθητικός τουρίστας εξελίσσεται σε ενεργό ταξιδιώτη, από στοχαστικό επισκέπτη σε βιωματικό συμμετέχοντα στη δυναμική των προορισμών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια του ταξιδιώτη ευεξίας, επεκτείνοντάς την σε έναν ενεργό ταξιδιώτη ευεξίας και, κάτω από αυτό το νέο φως, οι υπαίθριες δραστηριότητες και η επαφή με τη φύση θα πρέπει να αποτελούν τον πυρήνα της πρότασης αξίας του ταξιδιού μας. Δεν πρόκειται για την κατασκευή σύνθετων προϊόντων, αλλά για τη χρήση των πόρων που διαθέτουμε: θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο το περπάτημα, χωρίς εξοπλισμό και δεν χρειάζονται δεξιότητες», σχολιάζει ο Carlos Cendra, Συνεργάτης και Επικεφαλής Marketing στη Mabrian.