efood local: Με franchise η ανάπτυξη του νέου concept μικρής λιανικής
Δύο χρόνια περίπου μετά το deal με τον όμιλο Μούχαλη που άλλαξε άρδην τη θέση του στην Ελλάδα δίνοντάς του πρόσβαση σε dark stores, φυσικό δίκτυο convenience stores (kiosky’s), χονδρικό εμπόριο (Άλφα Διανομές) κι ένα δίκτυο με περίπου 400 σημεία πώλησης μικρής λιανικής (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, mini market κ.α.), ο όμιλος Delivery Hero κάνει άλλο ένα βήμα με την ανάπτυξη του πρώτου efood local.
Πρόκειται για μια ακόμη μετεξέλιξη της πλατφόρμας efood, που εγκαινιάζεται με μια πρώτη επένδυση 200.000 ευρώ στο Γουδή, σε κατάστημα 100 τ.μ.. Είναι ένα concept μικρής λιανικής στημένο στα πρότυπα του convenience store με στόχο να εξυπηρετεί τις ανάγκες της γειτονιάς διεκδικώντας ταυτόχρονα μερίδιο σε μια αγορά περί τα 2 δισ. ευρώ. Διαθέτει από καφέ και κάβα μέχρι καπνικά προϊόντα, ζεστή γωνιά φαγητού και σνακ, με ένα κωδικολόγιο 2.000 προϊόντων και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας 8.00-12.00 όλες τις ημέρες, συμπεριλαμβανομένων Κυριακών και αργιών.
Σχεδιάστηκε για να λειτουργήσει με συνεργάτες franchisees, χωρίς ωστόσο ακόμη να έχει οριστικοποιηθεί το πακέτο της επενδυτικής πρότασης. Όπως σε όλα τα συστήματα franchise, τα πρώτα efood local αποτελούν πιλοτικά εταιρικά καταστήματα στα οποία θα βελτιστοποιηθούν οι διαδικασίες πριν οριστικοποιηθεί business plan. Το πρώτο άνοιξε στο Γουδή, ενώ ένα δεύτερο αναμένεται να λειτουργήσει σε λίγες ημέρες στο Χαλάνδρι και θα διαθέτει και χώρο εστίασης. Σχεδιάζεται μεταξύ άλλων η ενσωμάτωση τεχνολογιών και η αξιοποίηση συνεργειών στις υπηρεσίες που προσφέρονται online και offline.
Εκτιμάται ότι σε 6-9 μήνες η εταιρεία θα είναι σε θέση να δώσει περισσότερα στοιχεία για το μοντέλο ανάπτυξης, τα κόστη, τις παροχές και τις ωφέλειες για δυνητικούς επενδυτές. Εξάλλου, υπάρχει η εμπειρία των Kiosky’s, δίκτυο που έχει περάσει στον έλεγχο του efood στο πλαίσιο της απόκτησης από την Delivery Hero δραστηριοτήτων του ομίλου Μούχαλη το 2022. Τα Kiosky’s είναι convenience stores, και το δίκτυό τους προς το παρόν αναπτύσσεται ανεξάρτητα.
Το νέο δίκτυο των efood local θα αναπτυχθεί σε πρώτη φάση στην Αττική, χωρίς συγκεκριμένο στόχο καταστημάτων μέχρι να οριστικοποιηθεί το μοντέλο. Σε δεύτερο χρόνο θα κριθεί η αλληλεπίδραση με το υφιστάμενο δίκτυο Kiosky’s, πιθανές συνέργειες ή μετασχηματισμός.
Όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο Χάρης Τακάς, General Manager του efood, το efood τα τελευταία χρόνια εξελίχθηκε από μια πλατφόρμα παραγγελιοληψίας σε on line super market, με δίκτυο χονδρικής και λιανικής. Πλέον το R&D της εταιρείας εστιάζει στο efood local, του οποίου τα πρώτα βήματα είναι διερευνητικά. Σύμφωνα με τον κ. Τακά στόχος είναι να ενσωματωθεί στο φυσικό κατάστημα η ευκολία και η εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών του efood, μια καινοτομία για την μητρική εταιρεία. Πρακτικά, αναπτύσσεται ένα υβριδικό concept καταστήματος που φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες του καταναλωτή προσφέροντας υπηρεσίες εστίασης και αγορές σούπερ μάρκετ.
Πρόκειται για μια ακόμη μετεξέλιξη της πλατφόρμας efood, που εγκαινιάζεται με μια πρώτη επένδυση 200.000 ευρώ στο Γουδή, σε κατάστημα 100 τ.μ.. Είναι ένα concept μικρής λιανικής στημένο στα πρότυπα του convenience store με στόχο να εξυπηρετεί τις ανάγκες της γειτονιάς διεκδικώντας ταυτόχρονα μερίδιο σε μια αγορά περί τα 2 δισ. ευρώ. Διαθέτει από καφέ και κάβα μέχρι καπνικά προϊόντα, ζεστή γωνιά φαγητού και σνακ, με ένα κωδικολόγιο 2.000 προϊόντων και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας 8.00-12.00 όλες τις ημέρες, συμπεριλαμβανομένων Κυριακών και αργιών.
Σχεδιάστηκε για να λειτουργήσει με συνεργάτες franchisees, χωρίς ωστόσο ακόμη να έχει οριστικοποιηθεί το πακέτο της επενδυτικής πρότασης. Όπως σε όλα τα συστήματα franchise, τα πρώτα efood local αποτελούν πιλοτικά εταιρικά καταστήματα στα οποία θα βελτιστοποιηθούν οι διαδικασίες πριν οριστικοποιηθεί business plan. Το πρώτο άνοιξε στο Γουδή, ενώ ένα δεύτερο αναμένεται να λειτουργήσει σε λίγες ημέρες στο Χαλάνδρι και θα διαθέτει και χώρο εστίασης. Σχεδιάζεται μεταξύ άλλων η ενσωμάτωση τεχνολογιών και η αξιοποίηση συνεργειών στις υπηρεσίες που προσφέρονται online και offline.
Εκτιμάται ότι σε 6-9 μήνες η εταιρεία θα είναι σε θέση να δώσει περισσότερα στοιχεία για το μοντέλο ανάπτυξης, τα κόστη, τις παροχές και τις ωφέλειες για δυνητικούς επενδυτές. Εξάλλου, υπάρχει η εμπειρία των Kiosky’s, δίκτυο που έχει περάσει στον έλεγχο του efood στο πλαίσιο της απόκτησης από την Delivery Hero δραστηριοτήτων του ομίλου Μούχαλη το 2022. Τα Kiosky’s είναι convenience stores, και το δίκτυό τους προς το παρόν αναπτύσσεται ανεξάρτητα.
Το νέο δίκτυο των efood local θα αναπτυχθεί σε πρώτη φάση στην Αττική, χωρίς συγκεκριμένο στόχο καταστημάτων μέχρι να οριστικοποιηθεί το μοντέλο. Σε δεύτερο χρόνο θα κριθεί η αλληλεπίδραση με το υφιστάμενο δίκτυο Kiosky’s, πιθανές συνέργειες ή μετασχηματισμός.
Όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο Χάρης Τακάς, General Manager του efood, το efood τα τελευταία χρόνια εξελίχθηκε από μια πλατφόρμα παραγγελιοληψίας σε on line super market, με δίκτυο χονδρικής και λιανικής. Πλέον το R&D της εταιρείας εστιάζει στο efood local, του οποίου τα πρώτα βήματα είναι διερευνητικά. Σύμφωνα με τον κ. Τακά στόχος είναι να ενσωματωθεί στο φυσικό κατάστημα η ευκολία και η εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών του efood, μια καινοτομία για την μητρική εταιρεία. Πρακτικά, αναπτύσσεται ένα υβριδικό concept καταστήματος που φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες του καταναλωτή προσφέροντας υπηρεσίες εστίασης και αγορές σούπερ μάρκετ.