Σε όλους τους κλάδους της οικονοµίας αναµένεται να επεκταθεί τους επόµενους µήνες η ψηφιακή πλατφόρµα αντιστοίχισης της ∆ΥΠΑ, JOBmatch, που στοχεύει στη διασύνδεση επιχείρησης - εργαζοµένου, µε στόχο την αντιµετώπιση της διαπιστωµένης έλλειψης εργατικού δυναµικού και µε άµεση προτεραιότητα την κάλυψη θέσεων εργασίας, κυρίως µε εποχικό χαρακτήρα. H δωρεάν εφαρµογή της ∆ΥΠΑ, που αυτή τη στιγµή είναι διαθέσιµη µόνο για τους κλάδους της εστίασης και του τουρισµού, αναβαθµίστηκε πρόσφατα σε JOBmatch 2.0, µε σκοπό τη διευκόλυνση της σύζευξης επιχείρησης και υποψήφιων εργαζοµένων και αποτελεί ένα χρήσιµο εργαλείο για τη µείωση των κενών θέσεων εργασίας, που προκύπτει από την έλλειψη εξειδικευµένου εργατικού δυναµικού, µε τον κυριότερο όγκο των σχεδόν 300.000 θέσεων εργασίας να προέρχεται από τον τουριστικό και τον κατασκευαστικό κλάδο. Η καινοτόµος εφαρµογή, που είναι διαθέσιµη δωρεάν στο PlayStore και το AppStore, δίνει τη δυνατότητα σε όσους αναζητούν δουλειά να δουν τις διαθέσιµες θέσεις βάσει των προσόντων και των αναγκών τους, ενώ παράλληλα οι επιχειρήσεις µέσω του App της ∆ΥΠΑ προβάλλονται σε πραγµατικό χρόνο σε υποψήφιους που αναζητούν εργασία και ταιριάζουν µε τις ανάγκες της επιχείρησης.

Χωρίς διαμεσολάβηση 

Ουσιαστικά, η αναβαθµισµένη έκδοση της εφαρµογής συµβάλλει στην άµεση αντιστοίχιση προσφοράς και ζήτησης, σε πραγµατικό χρόνο, για συγκεκριµένες θέσεις, σε συγκεκριµένες τοποθεσίες και χωρίς διαµεσολάβηση, ενώ αποτελεί έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο για την επιλογή υποψηφίων σε κάθε περιοχή της ελληνικής επικράτειας. Μάλιστα η νέα έκδοση της πλατφόρµας δίνει τη δυνατότητα online συνέντευξης µέσω βιντεοκλήσης και προσφέρεται για διάθεση σε επιχειρήσεις µέσω mobile App B2B App. Ηδη κατά την πρώτη ηµέρα που βγήκε στον αέρα η ανανεωµένη έκδοση της πλατφόρµας JOBmatch 2.0 σηµειώθηκε αύξηση κατά 28% στον αριθµό των επιχειρήσεων τουρισµού και εστίασης, που συµµετέχουν στην εφαρµογή και προσφέρουν εργασία, και 12% αύξηση των υποψήφιων εργαζοµένων. Ενδεικτικό της αναγνώρισης της χρησιµότητας της πλατφόρµας για την αγορά εργασίας είναι ότι τα δύο Apps της ∆ΥΠΑ βρίσκονται στο Νο17 των πιο «κατεβασµένων εφαρµογών» για την Ελλάδα για τους εργαζόµενους και στο Νο 38 για τις επιχειρήσεις, σηµειώνοντας trend µε το hashtag #jobmatch. Συνολικά την εφαρµογή χρησιµοποιούν 21.087 υποψήφιοι εργαζόµενοι, εκ των οποίων οι 10.442 είναι άνεργοι, ενώ στην εφαρµογή προσφέρουν εργασία 3.481 επιχειρήσεις.

Πώς λειτουργεί

Να σηµειωθεί ότι η πλατφόρµα µέχρι στιγµής είναι διαθέσιµη αποκλειστικά για τους κλάδους του τουρισµού και της εστίασης, όπου η έλλειψη σε ανθρώπινο δυναµικό καταγράφεται οξυµένη, σύµφωνα µε τα στοιχεία της έκθεσης «Εργάνη». Ο σηµαντικός παράγοντας για την καθίζηση των προσλήψεων στην εστίαση συνδέεται µε την υποχρεωτική εφαρµογή της ψηφιακής κάρτας στον τουρισµό και την εστίαση από την 1η Μαρτίου, που για τον κλάδο της εστίασης αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για περισσότερες προσλήψεις. Αναφορικά µε τη χρήση του JOBmatch 2.0 by dypa, ο εργαζόµενος, αφού κατεβάσει την εφαρµογή από το App Store ή το playstore και ολοκληρώσει το προφίλ του, µπορεί να διαµορφώσει µε τη χρήση φίλτρων τις επιλογές του, όπως: τι επαγγέλµατα θέλει και µπορεί να κάνει, σε ποιο ωράριο, σε ποια περιοχή, σε τι εύρος µισθού. Ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις έχουν στη διάθεσή τους και την εφαρµογή JOBmatch business 2.0 by dypa για κινητά. Ετσι µπορούν να δηµιουργήσουν το επαγγελµατικό τους προφίλ και να κάνουν άµεσα match µε τον εργαζόµενο στη θέση εργασίας που έχουν ανοίξει, βάσει της περιοχής της επιχείρησής τους, του εύρους µισθού και της ειδικότητας ζήτησης. Ολα αυτά µε απλά βήµατα για άµεση συνέντευξη τόσο µέσω βιντεοκλήσης όσο και τηλεφωνικά.

Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις που αναζητούν προσωπικό βάζουν ως φίλτρα πληροφορίες που έχει ο υποψήφιος εργαζόµενος στο προφίλ του, όπως κατηγορία επιχείρησης, θέση εργασίας, χρόνια προϋπηρεσίας, επιθυµητό ηµεροµίσθιο, επιλεγµένο ωράριο και τοποθεσία. Με βάση αυτά τα φίλτρα, εµφανίζονται αποτελέσµατα υποψηφίων και η επιχείρηση επιλέγει να στείλει notification στον υποψήφιο που δείχνει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της, ώστε να προγραµµατιστεί η διεξαγωγή συνέντευξης. 

Δημοσιεύτηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή