Τάκης Θεοδωρικάκος: Μέτρα για ενίσχυση της ονοµασίας προέλευσης ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές
"Made in Greece"
Πιστοποίηση προϊόντων-εξωστρέφεια, εποπτεία της αγοράς και αναπτυξιακά κίνητρα οι πυλώνες, ανάμεσα στα μέτρα ενίσχυσης της ονοµασίας προέλευσης ελληνικών προϊόντων

Την ενίσχυση στις διεθνείς αγορές της ονοµασίας προέλευσης των ελληνικών προϊόντων, τον χαρακτηρισµό «made in Greece», θέτει στο επίκεντρο η κυβέρνηση. Για τον σκοπό αυτό, το αρµόδιο υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά άµεσα στη συγκρότηση πολιτικής ποιότητας, θέτοντας στο προσκήνιο την πιστοποίηση των ελληνικών προϊόντων, σύµφωνα µε τον υπουργό, Τάκη Θεοδωρικάκο.
Οι αξιολογήσεις των φακέλων, σύµφωνα µε τον υπουργό Ανάπτυξης, θα πραγµατοποιηθούν τον Οκτώβριο και έχουν να κάνουν µε επενδύσεις σε µεταποίηση και στο ειδικό καθεστώς για παραµεθόριες περιοχές καθώς και γι’ αυτές που διατηρούν κάτω από το 50% του µέσου εισοδήµατος της χώρας. Ο υπουργός Ανάπτυξης σηµείωσε ότι ο κλάδος τροφίµων και ποτών αποτελεί πυλώνα παραγωγικότητας για την ελληνική οικονοµία και πρεσβευτή του ελληνικού προϊόντος στις διεθνείς αγορές καθώς και µέρος της καθηµερινότητας των ελληνικών νοικοκυριών. Στάθηκε στις αλλεπάλληλες κρίσεις που περιλαµβάνουν εµπορικούς πολέµους, καθώς και στους πραγµατικούς πολέµους, «ο ένας εξ αυτών στην καρδιά της Ευρώπης», αφού «η αγορά βρίσκεται αντιµέτωπη µε διαδοχικές προκλήσεις, όπως το µεταβαλλόµενο κόστος της ενέργειας, οι αναταράξεις στις τιµές πρώτων υλών και οι υψηλές απαιτήσεις του ρυθµιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πράσινη µετάβαση». Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Ελλάδα διατηρεί τους τελευταίους µήνες έναν από τους χαµηλότερους δείκτες πληθωρισµού στην Ευρώπη ως αποτέλεσµα της συνεργασίας, των ελέγχων, των κυρώσεων σε παραβάτες αλλά και των καθαρών κανόνων που συνδιαµορφώνει το υπουργείο Ανάπτυξης µε τη βιοµηχανία, ούτως ώστε να δηµιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον στην αγορά.
Αναφέρθηκε, εκτός των άλλων, στην επικείµενη κατάργηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους από το τέλος Ιουνίου και ύστερα, µέτρο το οποίο είχε θεσπιστεί για την αντιµετώπιση του πληθωρισµού. «Επρόκειτο για µία νοµοθετική διάταξη, η οποία ήταν σκληρή χωρίς αµφιβολία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Το τέλος αυτής της διάταξης, σηµείωσε, δεν µπορεί να σηµάνει ότι θα έρθουν αδικαιολόγητες αυξήσεις, καθώς «είναι ευθύνη όλων να συνεχίσουµε την ουσιαστική συνεργασία και να διαφυλάξουµε την οµαλότητα στην αγορά. Αναγνωρίζω ότι υπάρχουν προϊόντα που δέχονται πιέσεις στις τιµές τους διεθνώς (κακάο, καφές, βοοειδή), αλλά η Πολιτεία θα πρέπει να συνεχίσει µε στοχευµένους ελέγχους για την προστασία των καταναλωτών».
Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή
Τάκης Θεοδωρικάκος: Εθνική στρατηγική για το "Made in Greece"
Για να ενισχύσει την έννοια του «made in Greece» και να αποτελέσει εθνική στρατηγική, στόχος είναι το ελληνικό προϊόν να συνδεθεί µε τη διεθνή παρουσία και το επιχειρείν για την επιβράβευση της διαφοροποίησης και της καινοτοµίας. Ο δεύτερος πυλώνας ρυθµίσεων από πλευράς υπουργείου Ανάπτυξης θα έχει σχέση µε το πλαίσιο εποπτείας της αγοράς και του καταναλωτή, ώστε οι κανόνες να εφαρµόζονται µε διαφάνεια και συνέπεια, σύµφωνα µε τον κ. Θεοδωρικάκο. Επιπλέον, τα τρία πρώτα αναπτυξιακά εργαλεία ενεργοποιούνται εντός Ιουνίου και θα αφορούν 450 εκατ. ευρώ ενισχύσεων και φοροαπαλλαγών ετησίως.Οι αξιολογήσεις των φακέλων, σύµφωνα µε τον υπουργό Ανάπτυξης, θα πραγµατοποιηθούν τον Οκτώβριο και έχουν να κάνουν µε επενδύσεις σε µεταποίηση και στο ειδικό καθεστώς για παραµεθόριες περιοχές καθώς και γι’ αυτές που διατηρούν κάτω από το 50% του µέσου εισοδήµατος της χώρας. Ο υπουργός Ανάπτυξης σηµείωσε ότι ο κλάδος τροφίµων και ποτών αποτελεί πυλώνα παραγωγικότητας για την ελληνική οικονοµία και πρεσβευτή του ελληνικού προϊόντος στις διεθνείς αγορές καθώς και µέρος της καθηµερινότητας των ελληνικών νοικοκυριών. Στάθηκε στις αλλεπάλληλες κρίσεις που περιλαµβάνουν εµπορικούς πολέµους, καθώς και στους πραγµατικούς πολέµους, «ο ένας εξ αυτών στην καρδιά της Ευρώπης», αφού «η αγορά βρίσκεται αντιµέτωπη µε διαδοχικές προκλήσεις, όπως το µεταβαλλόµενο κόστος της ενέργειας, οι αναταράξεις στις τιµές πρώτων υλών και οι υψηλές απαιτήσεις του ρυθµιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πράσινη µετάβαση». Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Ελλάδα διατηρεί τους τελευταίους µήνες έναν από τους χαµηλότερους δείκτες πληθωρισµού στην Ευρώπη ως αποτέλεσµα της συνεργασίας, των ελέγχων, των κυρώσεων σε παραβάτες αλλά και των καθαρών κανόνων που συνδιαµορφώνει το υπουργείο Ανάπτυξης µε τη βιοµηχανία, ούτως ώστε να δηµιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον στην αγορά.
Αναφέρθηκε, εκτός των άλλων, στην επικείµενη κατάργηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους από το τέλος Ιουνίου και ύστερα, µέτρο το οποίο είχε θεσπιστεί για την αντιµετώπιση του πληθωρισµού. «Επρόκειτο για µία νοµοθετική διάταξη, η οποία ήταν σκληρή χωρίς αµφιβολία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Το τέλος αυτής της διάταξης, σηµείωσε, δεν µπορεί να σηµάνει ότι θα έρθουν αδικαιολόγητες αυξήσεις, καθώς «είναι ευθύνη όλων να συνεχίσουµε την ουσιαστική συνεργασία και να διαφυλάξουµε την οµαλότητα στην αγορά. Αναγνωρίζω ότι υπάρχουν προϊόντα που δέχονται πιέσεις στις τιµές τους διεθνώς (κακάο, καφές, βοοειδή), αλλά η Πολιτεία θα πρέπει να συνεχίσει µε στοχευµένους ελέγχους για την προστασία των καταναλωτών».
«Απρόβλεπτες επιπτώσεις»
Στις απρόβλεπτες επιπτώσεις που έχει ο διεθνοποιηµένος εµπορικός πόλεµος, µε επίκεντρο την πολιτική των Ηνωµένων Πολιτειών και το ενδεχόµενο να επέλθουν νέες ανατιµήσεις, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσµου Ελληνικών Βιοµηχανιών Τροφίµων, Γιάννης Γιώτης, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των βιοµηχάνων. «Απορροφήσαµε και απορροφούµε γενναίες ανατιµήσεις, για να προστατεύσουµε τους καταναλωτές. Όµως είµαστε σε µια µεταβατική περίοδο, που η επιβράδυνση της εµπορικής και οικονοµικής δραστηριότητας µπορεί να επηρεάσει περαιτέρω την αγοραστική δύναµη των καταναλωτών», ανέφερε -µεταξύ άλλωνο πρόεδρος του ΣΕΒΤ.Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή