Η ελληνική αγορά καλλυντικών παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάκαμψη, με την αξία της να φτάνει το 1,714 δισεκατομμύρια ευρώ και να αντιπροσωπεύει το 1,6% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς. Οι Έλληνες καταναλωτές επένδυσαν περισσότερο στην προσωπική τους φροντίδα, ακολουθώντας μια διεθνή τάση που ενισχύει τον κλάδο των καλλυντικών.

Διαβάστε: Πτώση καθημερινών δαπανών των Ελλήνων καταναλωτών σε βασικές κατηγορίες - Τα προϊόντα που μπήκαν σε δεύτερη μοίρα

Προϊόντα περιποίησης δέρματος κυριαρχούν στην αγορά καλλυντικών

Τα δεδομένα της Cosmetics Europe, που επικαλείται η εφημερίδα «Καθημερινή» αποκαλύπτουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν κυρίως τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, τα οποία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 42,5%. Αυτή η κατηγορία καλλυντικών αποτελεί τη δημοφιλέστερη επιλογή, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση για ενισχυμένη φροντίδα του δέρματος.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με μερίδιο 22%, ενώ σημαντική άνοδο παρουσιάζουν τα καλλυντικά μακιγιάζ που ανέκαμψαν μετά την πανδημία, φτάνοντας το 13,2%. Τα είδη προσωπικής υγιεινής συγκεντρώνουν το 12,9% της αγοράς, ενώ τα αρώματα κατέχουν μερίδιο 9,4%.

Κατά κεφαλήν δαπάνη για καλλυντικά στην Ελλάδα

Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους για καλλυντικά, με την κατά κεφαλήν δαπάνη να διαμορφώνεται στα 165 ευρώ ετησίως. Αυτό το ποσό υπερβαίνει τις αντίστοιχες δαπάνες της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, αλλά παραμένει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 183 ευρώ.

Το κύμα ακρίβειας επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών καλλυντικών, καθιστώντας τους πιο επιλεκτικούς στις αγορές τους. Στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης διακρίνονται:

  • Νορβηγία με κατά κεφαλήν δαπάνη 295 ευρώ
  • Δανία με 258 ευρώ ετησίως
  • Σουηδία με 250 ευρώ για καλλυντικά

Ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών σημειώνουν ρεκόρ ανάπτυξης

Οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο 6,4% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία τιμών λιανικής. Η Cosmetics Europe χαρακτηρίζει αυτή την επίδοση ως «ισχυρή ανάκαμψη που ξεπερνά πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης», τοποθετώντας την Ελλάδα σε προνομιακή θέση στον ευρωπαϊκό χάρτη εξαγωγών καλλυντικών.

Παράλληλα, η συνολική ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών κινείται σε ανοδικούς ρυθμούς, σημειώνοντας ανάπτυξη 6,5% το 2024. Παρά την πρόοδο αυτή, η ευρωπαϊκή αγορά εξακολουθεί να υστερεί έναντι της αμερικανικής, που κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως.

Ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών: αριθμοί και τάσεις

Η συνολική αξία της ευρωπαϊκής αγοράς καλλυντικών έφτασε τα 103,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζουν χώρες όπως η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Ισπανία και η βρετανική αγορά καλλυντικών.

Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος κυριαρχούν με αξία 30,1 δισ. ευρώ και μερίδιο 28,9%, ακολουθούμενα από τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με 24,7 δισ. ευρώ (23,8%). Τα καλλυντικά περιποίησης μαλλιών αξίζουν 18,1 δισ. ευρώ (17,4%), ενώ τα αρώματα φτάνουν τα 17,1 δισ. ευρώ με μερίδιο 16,5%.

Η Γερμανία αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών με αξία 16,9 δισ. ευρώ, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (14,2 δισ.), την Ιταλία (13,4 δισ.), το Ηνωμένο Βασίλειο (12,2 δισ.) και την Ισπανία (11,2 δισ. ευρώ). Την υψηλότερη ανάπτυξη σημειώνουν η Πολωνία με 16,8% και η Ρουμανία με 7,9%.