Κρουαζιέρα: Μήνυμα ανάπτυξης με φόντο το νέο τέλος επιβάτη - Μια ισορροπία σε εξέλιξη
Η αποτελεσματικότητα του νέου μέτρου
Η νέα καμπάνια "All Aboard Greece" της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) προβάλλει επενδύσεις και ανάπτυξη υποδομών, καθώς το τέλος κρουαζιέρας είναι σε ισχύ και δοκιμάζει την αντοχή της αγοράς

Με το ειδικό τέλος κρουαζιέρας ανα επιβάτη να είναι σε ισχύ, οι απόψεις διίστανται καθώς οι ταξιδιώτες δεν δείχνουν για την ώρα να έχουν καταλάβει τη την αποτελεσματικότητα του νέου αυτού μέτρου. Αν και τα έσοδα κατανέμονται στα ταμεία για τα απαιτούμενα έργα των υποδομών, καθώς και στα υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού, η χρέωση δεν είναι ισομερής αφού τα κόστη αγγίζουν από 1 ευρώ έως 20 ευρώ (βλ. Μύκονο, Σαντορίνη) ανάλογα την εποχή.
Διαβάστε: Τέλος επιβατών κρουαζιέρας: Τίθεται από σήμερα σε ισχύ - Το ποσό που επιβαρύνονται οι επιβάτες ανάλογα τον προορισμό
Αυτό, από τη μια πλευρά ενισχύει την ανάπτυξη του κλάδου ως μια μορφή ανταποδοτικού μέτρου και συμψηφισμού στη γενικότερη επιβάρυνση που προκαλεί ο hop on - hop off μαζικός τουρισμός. Από την άλλη, ίσως να οδηγήσει σε μια μείωση επιβατών και κατ’ επέκταση εσόδων, αφού η ανάπτυξη υποδομών είναι ζήτημα ανάληψης ευθύνης του κράτους και όχι των ταξιδιωτών.
Παρόλα αυτά, ο κλάδος εξακολουθεί να πλέει με αισιοδοξία, ενάντια στη γκρίνια, ανακινώντας τους στόχους για ένα καλύτερο συντονισμό και βιώσιμη ανάπτυξη. Πριν από λίγες ημέρες, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) κάλεσε για άλλη μια φορά τους εκπροσώπους της κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των λιμενικών αρχών και των φορέων τουρισμού να συνεργαστούν με τους προμηθευτές και τους επαγγελματίες της κρουαζιέρας υπό το μήνυμα μιας νέας καμπάνιας με το σλόγκαν "All Aboard Greece".
Τονίζοντας ότι η κρουαζιέρα παράγει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ προστιθέμενης αξίας, η Ενωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) αναφέρει στα τελευταία της στοιχεία πως ήδη έχουν προχωρήσει σημαντικές επενδύσεις σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο ενώ προχωρούν σε πιο αργούς ρυθμούς έργα υποδομών σε μικρότερα λιμάνια για την ταυτόχρονη διευκόλυνση των επιβατών και των πλοίων.
Θυμίζουμε πως το λιμάνι του Πειραιά, έχει ήδη γράψει ρεκόρ με 1,7 εκατ. επιβάτες (2024), αυξάνοντας εξίσου σημαντικά το ποσοστό του homeporting. Για αυτό, στα άμεσα σχέδια του ΟΛΠ είναι η δημιουργία ενός νέου επιβατικού σταθμού που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια. «Η κρουαζιέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ελληνική οικονομία καθώς χιλιάδες άνθρωποι βιοπορίζονται από αυτήν και όλοι αυτοί οι επαγγελματίες είναι οι μεγαλύτεροι πρεσβευτές μας», σχολίασε σχετικά με τη νέα καμπάνια η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA.
Από την πλευρά του, ο Μανώλης Κουτουλάκης, τόνισε πως πρέπει άμεσα να εξεταστεί είναι το μέτρο, η κλίμακα και το όριο στο οποίο τα ελληνικά νησιά θα μπορούν να αφομοιώσουν την σημαντική αυτή τουριστική δραστηριότητα της κρουαζιέρας.
Κατά τα ίδια, ο Δημήτρης Μπέκος, επικεφαλής της TUI Musement σε Ελλάδα, Κύπρο, Αίγυπτο, Μάλτα και ΗΑΕ εξήγησε πώς η κρουαζιέρα ενεργοποιεί δεκάδες επαγγελματικούς κλάδους που παρέχουν από υπηρεσίες λεμβούχων και αντιρρύπανσης μέχρι υπηρεσίες εκδρομών σε αρχαιολογικούς χώρους και οινοποιεία. «Στο κομμάτι του homeporting έχουμε δει τα τελευταία χρόνια ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των επιβατών να έρχονται δύο ή τρεις ημέρες πριν την αναχώρηση του πλοίου, δημιουργώντας επιπλέον έσοδα στο κομμάτι της φιλοξενίας, στο εμπόριο και την εστίαση».
Διαβάστε: Τέλος επιβατών κρουαζιέρας: Τίθεται από σήμερα σε ισχύ - Το ποσό που επιβαρύνονται οι επιβάτες ανάλογα τον προορισμό
Αυτό, από τη μια πλευρά ενισχύει την ανάπτυξη του κλάδου ως μια μορφή ανταποδοτικού μέτρου και συμψηφισμού στη γενικότερη επιβάρυνση που προκαλεί ο hop on - hop off μαζικός τουρισμός. Από την άλλη, ίσως να οδηγήσει σε μια μείωση επιβατών και κατ’ επέκταση εσόδων, αφού η ανάπτυξη υποδομών είναι ζήτημα ανάληψης ευθύνης του κράτους και όχι των ταξιδιωτών.
Η κρουαζιέρα παράγει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ προστιθέμενης αξίας
Παρόλα αυτά, ο κλάδος εξακολουθεί να πλέει με αισιοδοξία, ενάντια στη γκρίνια, ανακινώντας τους στόχους για ένα καλύτερο συντονισμό και βιώσιμη ανάπτυξη. Πριν από λίγες ημέρες, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) κάλεσε για άλλη μια φορά τους εκπροσώπους της κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των λιμενικών αρχών και των φορέων τουρισμού να συνεργαστούν με τους προμηθευτές και τους επαγγελματίες της κρουαζιέρας υπό το μήνυμα μιας νέας καμπάνιας με το σλόγκαν "All Aboard Greece".Τονίζοντας ότι η κρουαζιέρα παράγει πάνω από 1,1 δισ. ευρώ προστιθέμενης αξίας, η Ενωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) αναφέρει στα τελευταία της στοιχεία πως ήδη έχουν προχωρήσει σημαντικές επενδύσεις σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο ενώ προχωρούν σε πιο αργούς ρυθμούς έργα υποδομών σε μικρότερα λιμάνια για την ταυτόχρονη διευκόλυνση των επιβατών και των πλοίων.
Ο Πειραιάς θα αποκτήσει νέο σταθμό για πολυτελή κρουαζιερόπλοια
Θυμίζουμε πως το λιμάνι του Πειραιά, έχει ήδη γράψει ρεκόρ με 1,7 εκατ. επιβάτες (2024), αυξάνοντας εξίσου σημαντικά το ποσοστό του homeporting. Για αυτό, στα άμεσα σχέδια του ΟΛΠ είναι η δημιουργία ενός νέου επιβατικού σταθμού που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια. «Η κρουαζιέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ελληνική οικονομία καθώς χιλιάδες άνθρωποι βιοπορίζονται από αυτήν και όλοι αυτοί οι επαγγελματίες είναι οι μεγαλύτεροι πρεσβευτές μας», σχολίασε σχετικά με τη νέα καμπάνια η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA.Από την πλευρά του, ο Μανώλης Κουτουλάκης, τόνισε πως πρέπει άμεσα να εξεταστεί είναι το μέτρο, η κλίμακα και το όριο στο οποίο τα ελληνικά νησιά θα μπορούν να αφομοιώσουν την σημαντική αυτή τουριστική δραστηριότητα της κρουαζιέρας.
Κατά τα ίδια, ο Δημήτρης Μπέκος, επικεφαλής της TUI Musement σε Ελλάδα, Κύπρο, Αίγυπτο, Μάλτα και ΗΑΕ εξήγησε πώς η κρουαζιέρα ενεργοποιεί δεκάδες επαγγελματικούς κλάδους που παρέχουν από υπηρεσίες λεμβούχων και αντιρρύπανσης μέχρι υπηρεσίες εκδρομών σε αρχαιολογικούς χώρους και οινοποιεία. «Στο κομμάτι του homeporting έχουμε δει τα τελευταία χρόνια ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των επιβατών να έρχονται δύο ή τρεις ημέρες πριν την αναχώρηση του πλοίου, δημιουργώντας επιπλέον έσοδα στο κομμάτι της φιλοξενίας, στο εμπόριο και την εστίαση».