Η καλοκαιρινή περίοδος ανέδειξε με ξεκάθαρο τρόπο την τάση «homing», όπου σημαντικός αριθμός τουριστών στράφηκε στην κατανάλωση προϊόντων από το σούπερ μάρκετ και στην προετοιμασία τους στο σπίτι, μειώνοντας τις δαπάνες για φαγητό εκτός. Αυτό το φαινόμενο αντικατοπτρίζει την ανάγκη των καταναλωτών να περιορίσουν τα έξοδα τους, ειδικά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.

Διαβάστε: Motor Oil: Πού οφείλεται η αισιοδοξία της για το β’ εξάμηνο του 2025

Από τα «τραπεζάκια έξω» - όπως θα μπορούσαμε να παραπέμψουμε στον τίτλο ενός γνωστού δίσκου του Διονύση Σαββόπουλου, συνδέοντας το με την παραδοσιακή συνήθεια συγκέντρωσης σε πλατείες και πεζοδρόμια το καλοκαίρι – βρισκόμαστε τώρα στο τραπέζι του σπιτιού. Αυτή η αλλαγή συνήθειας παρατηρείται κυρίως στους ξένους τουρίστες, οι οποίοι, προκειμένου να μειώσουν τα έξοδά τους, επιλέγουν να καταναλώσουν πιο συγκρατημένα εκτός των τουριστικών καταλυμάτων ή εστιατορίων.

Ο Γιάννης Δαβερώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, είναι ξεκάθαρος: «Το κέντρο της Αθήνας και νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα παρουσιάζουν ακόμα κινητικότητα. Ωστόσο, αυτό που διαπιστώσαμε φέτος είναι ότι μία σημαντική μερίδα τουριστών αγόραζε προϊόντα από το σούπερ μάρκετ και τα κατανάλωσε στο σπίτι».

«Θα πρέπει από την πλευρά μας να εξετάσουμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε. Διότι η κυβέρνηση θα πρέπει να περιορίσει τον ΦΠΑ στην εστίαση, όπως ήδη έχουμε ζητήσει με αίτημά μας προς τον πρωθυπουργό, αλλά κι εμείς οφείλουμε να αναρωτηθούμε εάν προσφέρουμε σωστές υπηρεσίες, μήπως οι τιμές μας και η ποιότητα των προϊόντων μας δεν είναι καλές, μήπως κάνουμε κάτι λάθος; Αντιλαμβάνομαι ότι ο κόσμος επισκέπτεται τα μαγαζιά μας, αλλά θα πρέπει να διατηρήσουμε τις τιμές μας σε λογικά επίπεδα. Διότι εάν το φαινόμενο της κατανάλωσης στο σπίτι ενταθεί, οι επιπτώσεις θα είναι σοβαρές».

Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr