Στη συμπόρευση του τουριστικού και πολιτιστικού κλάδου στοχεύουν από κοινού ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και η Περιφέρεια Αττικής με σκοπό την αναβάθμιση του city break - ενός από τα πιο εμπορικά υποσχόμενα τουριστικά προϊόντα της ελληνικής τουριστικής αγοράς για τα επόμενα χρόνια, μετά την αθάνατη κατηγορία «Ήλιος - Θάλασσα». 

Διαβάστε: Η νέα «hot» τουριστική ζώνη της Αττικής: Πώς οι γειτονιές γύρω από το κέντρο της Αθηνας εξελίσσονται σε πυρήνα αστικού και business τουρισµού και µοναδικής γαστρονοµικής εµπειρίας 

Στην τελευταία συνάντηση του περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά, με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), παρουσία του προέδρου της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής, Δημήτρη Φραγκάκη, συζητήθηκαν όλες οι παράμετροι για να ξεκινήσει μια στοχευμένη ενίσχυση της Αττικής όχι μόνο ως city break προορισμού, αλλά και ως μητροπολιτικής περιφέρειας, που μπορεί να προσφέρει πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους εμπειρίες 365 ημέρες τον χρόνο.

Σύμφωνα με μετρήσεις του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), οι κορυφαίες αγορές για τον πολιτιστικό τουρισμό είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, η Βραζιλία και η Αυστραλία. Την ίδια ώρα, υπολογίζεται πως οι τουρίστες από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη είναι πιο πιθανό να κάνουν προκράτηση για ημερήσια ή διήμερη πολιτιστική εκδρομή κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, σε σύγκριση με τους Αυστραλούς και τους Νέους Ζηλανδούς, που έχουν την τάση να κάνουν κράτηση από τοπικούς πράκτορες.

fragkakissete

«Είχαμε μια ιδιαίτερα παραγωγική συζήτηση με τον σημαντικότερο κοινωνικό εταίρο της Πολιτείας ενώ παρουσιάσαμε το πλάνο της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO) για την ανάπτυξη του τουρισμού στο λεκανοπεδιο» σχολίασε σχετικά ο πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής, Δημήτρης Φραγκάκης τονίζοντας τη σημαντικότητα της σύνδεσης του τουρισμού με τον πολιτισμό, τα οφέλη για το περιβάλλον και την καθημερινότητα των πολιτών, καθώς και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού μέσα από βιώσιμες υποδομές και ποιοτικές υπηρεσίες. «Συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες για την προώθηση της τουριστικής πολιτικής προς όφελος της κοινωνίας και των επιχειρήσεων», υπογράμμισε.

Αττική: Ένας τουριστικός προορισμός για 365 ημέρες τον χρόνο

Ο Ν. Χαρδαλιάς, από την πλευρά του, είπε πως η Περιφέρεια Αττικής είναι η πρώτη ελληνική περιφέρεια που συνέστησε Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO) με την επωνυμία «The Greater Athens Region» και η οποία αποτελεί το βασικό σύνθημα της τουριστικής πολιτικής της ως σύγχρονο εργαλείο για την ολιστική διαχείριση και την προβολή του τουριστικού προϊόντος κάθε γωνιάς της Αττικής σε όλο τον κόσμο. 

Ακόμη, ο περιφερειάρχης Αττικής, στάθηκε στην αποτελεσματική σύνδεση πολιτισμού και τουρισμού αναφερόμενος στην πρόσφατη υπογραφή της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) ύψους 40 εκατ. ευρώ με το υπουργείο Πολιτισμού, που αφορά στην αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών πολιτισμού, στην προστασία και ανάδειξη των μνημείων και στην ενίσχυση πολιτιστικών εκδηλώσεων – μαγνήτη για τον εισερχόμενο τουρισμό.

Θυμίζουμε πως ήδη έχουν δρομολογηθεί ειδικές δράσεις που θα ενισχύσουν τον αστικό τουρισμό, όπως είναι τα έργα για την επαναλειτουργία του Παλαιού Μουσείου Ακρόπολης, την αποκατάσταση του πυρόπληκτου νεοκλασικού (Σταδίου 47) και τη μετατροπή του σε Θεατρικό Μουσείο, την αναπαλαίωση του διατηρητέου και μετατροπή του σε πολιτιστικό κέντρο (Διόσκουρων 7) στην Πλάκα, την αποκατάσταση της διατηρητέας «Οικίας Κοκοβίκου» στην Πλάκα και τη μετατροπή της σε χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.ά. 

Σε χώρο ποπλιτισμού μετατρέπεται η "Οικία Κοκοβίκου" στην Πλάκα