Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς
<p>Σε απόγνωση βρίσκονται οι εισαγωγείς εξαιτίας των προβλημάτων που έχουν προκαλέσει τα capital controls</p>
Περισσότερα από 9000 κοντέινερ βρίσκονται στα λιμάνια της ελληνικής επικράτειας: στην Θεσαλλονικη 2.500, στον Πειραά 5.500 βρίσκονται και εκατοντάδες στα του Βόλου, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και άλλων λιμανιών της χώρας
Αιτία τα capital controls που όχι μόνο δεν μπορο'υν να κάνουν εισαγωγές, αλλά πληρώνουν και υπέρογκα ποσά για την παραμονή και φύλαξη εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες των λιμανιών αφού δεν μπορούν να προχωρήσουν στον εκτελωνισμό. Κάποια ενδεχομένως θα είναι ακατάλληλα όταν και εφόσον είναι εφικτό να εκτελωνιστούν.
Όπως αναφέρει το «Έθνος» λόγω του περιορισμού διακίνησης κεφαλαίων, απαγορεύεται κάθε μεταφορά χρημάτων στο εξωτερικό. Εξαίρεση προβλέπεται μόνο αν πρόκειται για δημόσιο ή κοινωνικό συμφέρον» χωρίς να είναι πολύ σαφές αυτό περιλαμβάνει.
Χάνονται εκατομύρια ευρω
Οι εισαγωγείς υπολογίζουν τη μέση αξία ενός εμπορευματοκιβωτίου στα 10.000 ευρώ, για το καθένα από τα οποία το κράτος εισπράττει άμεσα 3.000 ευρώ από φόρους και δασμούς. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 3 εκατ. ευρώ για τα κοντέινερ που βρίσκονται σήμερα εγκλωβισμένα στα λιμάνια της χώρας.
Μεταξύ άλλων έχουν αδρανοποιηθεί τρόφιμα και άλλα ευπαθή προϊόντα, που κινδυνεύουν άμεσα με καταστροφή.
Οι εισαγωγείς απευθύνουν έκκληση για χαλάρωση των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων και να επιτραπεί ως ένα ποσό η μεταφορά χρημάτων στο εξωτερικό για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως έχει γίνει για τα νοσήλια και για τις σπουδές.
Εναλλακτικοί τρόποι..πληρωμής
Πολλοί έχουν βρει ήδη εναλλακτικές οδούς για την παράκαμψη των περιορισμών, πληρώνοντας τους προμηθευτές μέσω γειτονικών χωρών, γεγονός ωστόσο που ανοίγει «παράθυρο» για απώλεια κρατικών εσόδων. Ως πρώτο βήμα, εισαγωγείς άνοιξαν τραπεζικούς λογαριασμούς στη Βουλγαρία, κατέθεσαν σ' αυτούς κεφάλαια κίνησης που μετέφεραν ως μετρητά μαζί τους, και πληρώνουν μέσω της γειτονικής χώρας τους προμηθευτές τους στο εξωτερικό. Ως δεύτερο βήμα, κάποιοι εξετάζουν τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τα εμπορεύματά τους από το λιμάνι της Βάρνας. Στην περίπτωση αυτή ο ΦΠΑ θα πληρώνεται στη Βουλγαρία.