Τα δεδομένα της ΕΣΕΕ για την ελληνική αγορά και ιδιαίτερα για το λιανεμπόριο αμφισβητούν συγκεκριμένες εισηγήσεις της έκθεσης του ΟΟΣΑ. Μόλις πριν λίγους μήνες ψηφίστηκε ένας νέος νόμος λειτουργίας της αγοράς και πριν ακόμα ξεκινήσει να εφαρμόζεται ο νέος αγορανομικός κώδικας, σε μία "έκθεση ιδεών" ο ΟΟΣΑ εισηγείται κατά 80% τη τροποποίηση εως ακόμα και τη κατάργηση του.

Το επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή στην οποία θα συζητήσουμε σοβαρά με το Υπουργείο Ανάπτυξης τι σκέφτεται και τι μας προτείνει. Οι φωτογραφικές αναφορές για δικαίωμα εκπτώσεων σε stock και outlet καταστήματα, που ούτως ή άλλως είναι εξ ορισμού εκπτωτικοί χώροι, πουλώντας κάτω του κόστους όλο τον χρόνο, είναι περίεργες, ενώ η διαφήμιση των προσφορών σε μία πλήρως απελευθερωμένη αγορά διαρκών εκπτώσεων που συνιστά ο ΟΟΣΑ δεν μπορούν να συνυπάρχουν.

Όσο για τη λειτουργία όλων των καταςτημάτων ανεξαρτήτως μεγέθους 52 Κυριακές τον χρόνο με την οποία ο Έλληνας καταναλωτής θα εξοικονομήσει 2,5 δις € από το σύνολο των 5,2 δις των περίφημων αλλαγών του ΟΟΣΑ, είμαι πράγματι πολύ  περίεργος να δώ πως υπολογίζεται. Εαν μάλιστα αποδειχθεί πως κάθε Κυριακή θα εξοικονομούμε 48 εκ. € τότε θα πρέπει όλοι μαζί να ψάξουμε για άλλες 52 Κυριακές τον χρόνο.

Η έκθεση του ΟΟΣΑ στο περιβάλλον λειτουργίας της αγοράς που προτείνει, ζητά την πλήρη απελευθέρωση του υπαίθριου εμπορίου, αγνοώντας το παρεμπόριο, ενώ κάνει ειδική αναφορά στην εξαίρεση του Κυριακάτικου Παζαριού του Πειραιά που πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω.

Ως προς το γάλα επίσης αγνοεί το κόστος επιστροφής του απούλητου γάλακτος από τα Σούπερ Μάρκετ που υπολογίζεται στο 5% της τιμής, ενώ για το ψωμί είναι γνωστό ότι αντί να αυξηθεί η τιμή μειώθηκε η ποσότητα.

Ως γνωστό η "εργαλειοθήκη" του ΟΟΣΑ κάνει λόγο για 555 εμπόδια και 329 προτάσεις με κατάργηση χιλιάδων διατάξεων και όφελος 5,2 δις για τον καταναλωτή από αλλαγές σε μόλις 4 αγαθά της αγοράς. Οι εισηγήσεις ότι το "άνοιγμα" της αγοράς θα ρίξει τις τιμές μέχρι σήμερα δεν επιβεβαιώνονται, αφού αντίθετα διαπιστώνουμε "κλείσιμο" των ΜμΕ, διεύρυνση των πολυεθνικών και αύξηση των τιμών. Καμμία σοβαρή επαγγελματική ομάδα δεν αντιδρά αρνητικά, αλλά επιδιώκει τη μείωση των τιμών. Το "σταυρόλεξο της ακρίβειας" δεν λύνεται με 4 μόνο προϊόντα, αλλά με μειώσεις σε όλα τα βασικά αγαθά, ενώ δεν απαιτεί δυνατούς αλλά ικανούς λύτες.

Σίγουρα η "εργαλειοθήκη" του ΟΟΣΑ για την ανταγωνιστικότητα έχει χρήσιμα και άχρηστα εργαλεία, κατάλληλα και ακατάλληλα. Τα ελαττωματικά λοιπόν εργαλεία, νομίζω, ότι όπως κάθε καταναλωτής-πελάτης έχει δικαίωμα, θα πρέπει να τα επιστρέψουμε ως ακατάλληλα, για την ελληνική αγορά.