Συναγερμός έχει σημάνει στα γραφεία των εταιρειών δημοσκοπήσεων, καθώς όλα τα κομματικά επιτελεία, και όχι μόνο, αναζητούν περισσότερα στοιχεία για την επικοινωνιακή «χιονοστιβάδα» του Σταύρου Θεοδωράκη. Πέντε είναι τα πλεονεκτήματα του νέου πολιτικού σχηματισμού που διαπιστώνουν οι δημοσκόποι σχεδόν όλων των εταιρειών από τα στοιχεία που φτάνουν από τις υπό εξέλιξη μετρήσεις και τα βαρόμετρα που θα ακολουθήσουν:

1. Το «Ποτάμι» προέρχεται από την ίδια πολιτική μήτρα που δημιούργησε τους πολιτικούς σχηματισμούς του 2012, δηλαδή τους ΑΝ.ΕΛ., τη ΔΗΜ.ΑΡ. και τη Χρυσή Αυγή, ως απότοκο του θυμού που επικρατεί στην εκλογική βάση για τα δεινά της ύφεσης. Φαίνεται να απαντά σε μεγάλο βαθμό στο αίτημα σημαντικής κοινωνικής μερίδας για πολιτική «αποστρατεία» όλων των εκπροσώπων του πολιτικού συστήματος που διαχειρίστηκε την εξουσία πριν και κατά τη διάρκεια της κρίσης.

2. Εμφανίζει παρόμοια χαρακτηριστικά και σημαντική δυναμική στα social media όπως και το κόμμα του Πάνου Καμμένου την περίοδο ίδρυσής του, αν και επικρατούν τελείως διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες από τότε. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την ημέρα που ο δημοσιογράφος ανακοίνωσε την πρωτοβουλία του οι αντιδράσεις, θετικές ή αρνητικές, παραμένουν οι κορυφαίες επιλογές στις ατελείωτες συζητήσεις που διεξάγονται μεταξύ των χρηστών στο Τwitter και το Facebook, γεγονός που προκαλεί έναν επικοινωνιακό παροξυσμό, ο οποίος βοηθά καταλυτικά στη γνωστοποίηση του εγχειρήματος.

3. Παρ’ ότι οι τριάντα συνεργάτες που ανακοινώθηκαν είναι άγνωστο ποιες θέσεις θα καταλάβουν τελικά στο κομματικό οργανόγραμμα και δεν προέρχονται από κομματική παρθενογένεση, όπως ισχυρίζεται ο επικεφαλής, ωστόσο διατηρούν την εικόνα του άφθαρτου στελέχους και κυρίως του επαγγελματικά επιτυχημένου, με κοινωνικές ευαισθησίες και πρωτοβουλίες.

4. Τα πρώτα στοιχεία των δημοσκοπήσεων δείχνουν καθαρά -κάτι που επιβεβαίωσε και η δημοσκόπηση της Αlco- ότι ο νέος σχηματισμός έχει εισροές και από τις δύο πλευρές του εκλογικού σώματος. Το γεγονός ότι εμφανίζεται για πρώτη φορά ένα άγνωστο πολιτικό σχήμα με εισροές ψηφοφόρων ισόποσα από το ΠΑΣΟΚ, τη ΔΗΜ.ΑΡ. και τους ΑΝ.ΕΛ., αλλά και από τη δεξαμενή των αναποφάσιστων προκαλεί σημαντικό ενδιαφέρον για την εξέλιξή του.

5. Τόσο οι ενστάσεις των κομματικών αντιπάλων όσο και οι επιθέσεις κάποιων μεγάλων ΜΜΕ φαίνεται να λειτουργούν επίσης ως σημαντικό πλεονέκτημα. Τα επικοινωνιακά χτυπήματα προσδίδουν, σε πρώτη φάση, αίγλη αντισυστημικού σχηματισμού, όταν μάλιστα το σύνολο των στελεχών του εγχειρήματος έχει περάσει από κορυφαίες θέσεις της κρατικής μηχανής.

Ο Γιάννης Μαυρής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Public Issue, διαβλέπει με βάση τα στοιχεία του «βαρόμετρου» που είναι σε εξέλιξη, τα οποία θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, ότι το «Ποτάμι» έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των πολιτών και την επικοινωνιακή μάχη κυρίως στον χώρο της Κεντροαριστεράς, καθώς «το τελευταίο δεκαήμερο έβαλε σε δεύτερη μοίρα τις εξελίξεις στον χώρο του ΠΑΣΟΚ και των “58”, αλλά και του τρίτου πόλου, της ΔΗΜ.ΑΡ.». Το ζητούμενο, σύμφωνα με τον κ. Μαυρή, είναι αν και κατά πόσο θα μπορέσει να επηρεάσει τον αγώνα των δύο μεγάλων σχηματισμών.

Ο Ευτύχης Βαρδουλάκης, πολιτικός αναλυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Stratego, θεωρεί πως το «Ποτάμι» αντιμετωπίζεται με τακτική παλιότερων αντιπαραθέσεων και επικεντρώνει τις εξελίξεις «στην αντίδραση που θα έχει ο Σταύρος Θεοδωράκης στις επιθέσεις που θα δεχθεί, καθώς και στο αν θα πει κάτι πέρα από το αναμάσημα του αυτονόητου».