Ο Μητσοτάκης, ο Καραμανλής και τα ψευδή σενάρια για μείωση ρόλων
Για γέλια τα σενάρια που κυκλοφορούν
Για γέλια είναι πραγματικά τα σενάρια που κυκλοφορούν από συγκεκριμένα παράκεντρα, ότι δήθεν το Μέγαρο Μαξίμου πήρε από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή, την εποπτεία των μεγάλων έργων, κάνοντας μάλιστα λόγο ακόμη και για ψυχρότητα στις σχέσεις των δύο πλευρών.
Η πραγματικότητα βλέπετε είναι πολύ διαφορετική. Τον Ιανουάριο του 2021, με σκοπό τον συντονισμό και την παρακολούθηση όλων των δημόσιων φορέων που εκτελούν μεγάλα έργα υποδομής, υπεβλήθη προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρόταση σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας. Το εν λόγω κείμενο προέβλεπε την ανάθεση τόσο της έγκρισης όσο και της εποπτείας όλων των μεγάλων έργων στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), με ταυτόχρονη κατάργηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Μεγάλων Έργων. Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ οριζόταν ως φορέας υλοποίησης ώριμων και ωρίμανσης ανώριμων έργων, με απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, και γι’αυτόν τον λόγο προέβλεπε τη δημιουργία ειδικής δομής εντός του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείο, με εντολή του Κώστα Καραμανλή αντέδρασαν άμεσα, προχωρώντας μάλιστα στην κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων (μέσω τροπολογίας), οι οποίες και υπερψηφίστηκαν από τη Βουλή. Με τις διατάξεις αυτές αφενός διατηρείται η Κυβερνητική Επιτροπή Μεγάλων Έργων, με διεύρυνση της αρμοδιότητας εποπτείας και συντονισμού σε όλες τις μεγάλες δημόσιες συμβάσεις και αφετέρου το ΤΑΙΠΕΔ γίνεται δυνητικός δικαιούχος, αποκλειστικά και μόνο ωρίμανσης δημόσιων συμβάσεων.
Η αναβάθμιση της Κυβερνητικής Επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο πρωθυπουργός, με αναπληρωτή του τον υπουργό Υποδομών, ενισχύει και σε καμία περίπτωση δεν υποσκελίζει τον ρόλο του υπουργείου.
Η πραγματικότητα βλέπετε είναι πολύ διαφορετική. Τον Ιανουάριο του 2021, με σκοπό τον συντονισμό και την παρακολούθηση όλων των δημόσιων φορέων που εκτελούν μεγάλα έργα υποδομής, υπεβλήθη προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρόταση σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας. Το εν λόγω κείμενο προέβλεπε την ανάθεση τόσο της έγκρισης όσο και της εποπτείας όλων των μεγάλων έργων στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), με ταυτόχρονη κατάργηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Μεγάλων Έργων. Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ οριζόταν ως φορέας υλοποίησης ώριμων και ωρίμανσης ανώριμων έργων, με απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, και γι’αυτόν τον λόγο προέβλεπε τη δημιουργία ειδικής δομής εντός του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείο, με εντολή του Κώστα Καραμανλή αντέδρασαν άμεσα, προχωρώντας μάλιστα στην κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων (μέσω τροπολογίας), οι οποίες και υπερψηφίστηκαν από τη Βουλή. Με τις διατάξεις αυτές αφενός διατηρείται η Κυβερνητική Επιτροπή Μεγάλων Έργων, με διεύρυνση της αρμοδιότητας εποπτείας και συντονισμού σε όλες τις μεγάλες δημόσιες συμβάσεις και αφετέρου το ΤΑΙΠΕΔ γίνεται δυνητικός δικαιούχος, αποκλειστικά και μόνο ωρίμανσης δημόσιων συμβάσεων.
Η αναβάθμιση της Κυβερνητικής Επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο πρωθυπουργός, με αναπληρωτή του τον υπουργό Υποδομών, ενισχύει και σε καμία περίπτωση δεν υποσκελίζει τον ρόλο του υπουργείου.