Τώρα που η επιχείρηση «Αγήνωρ» τέλειωσε και μάλιστα κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό αξίζει να μάθουμε μερικά ενδιαφέροντα «στατιστικά» στοιχεία της επιχειρήσεως.

Σύμφωνα με αποκλειστικά στοιχεία που είναι σε γνώση των www.parapolitika.gr

* H όλη επιχείρηση «Αγήνωρ», από τη στιγμή του απόπλου της φρεγάτας «ΣΑΛΑΜΙΣ» (F-455) από το Ναύσταθμο Σαλαμίνος, μέχρι τον επανάπλου της στο λιμάνι του Πειραιώς, διήρκεσε συνολικώς 68 ώρες.

* Στη διάρκεια της αποστολής το σκάφος διήνησε 660 ναυτικά μίλια (Σαλαμίνα-Τρίπολη-Πειραιάς), πλέοντας με μέση ωριαία ταχύτητα 26 κόμβων την ώρα.

* Για τη συγκεκριμένη αποστολή το σύνηθες πλήρωμα της φρεγάτας, που περιελάμβανε και ναύτες θητείας, ενισχύθηκε για ευνόητους και προφανείς λόγους με πρόσθετο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, κυρίως γυναίκες επειδή θα υπήρχαν πολλές γυναίκες και μικρά παιδιά.

* Τακτικός διοικητής της επιχειρήσεως, επιβαίνων στη φρεγάτα, ήταν ο Πλοίαρχος Δημήτριος Κατάρας ΠΝ, Διοικητής της 2ης Μοίρας Φρεγατών.

* Σημαντικότατη ήταν η βοήθεια του Έλληνος Ακολούθου Αμύνης στη Λιβύη Πλοιάρχου Μανωλάκη ΠΝ, ο οποίος αφού παρέσχε την βοήθειά του αποχώρησε και αυτός μαζί με τους υπόλοιπους έξι Έλληνες διπλωμάτες της εκεί πρεσβείας μας, η οποία ανέστειλε τη λειτουργία της μέχρι νεοτέρας.

* Μία απρόσμενη αλλά ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗ πτυχή για την επιτυχή εξέλιξη της αποστολής ήταν η παρουσία στο λιμάνι της Λιβύης ανώτερων και κατώτατων αξιωματικών του Λιβυκού Ναυτικού, οι οποίοι είναι απόφοιτοι της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, οι οποίοι μιλούσαν απταίστως την Ελληνική και βοήθησαν τα μέγιστα για την ταχύτατη και ασφαλή ολοκλήρωση της αποστολής.

* Σύμπτωση μοναδική ίσως. Ο τακτικός διοικητής της επιχειρήσεως Πλοίαρχος Κατάρας, ο Ακόλουθος Αμύνης Πλοίαρχος Μανωλάκης ΠΝ και ο Λίβυος σύνδεσμος στο λιμάνι της Τριπόλεως Πλοίαρχος «Ρ» (τα στοιχεία του είναι γνωστά στον γράφοντα αλλά δεν δημοσιεύονται για λόγους ασφαλείας) ήταν συμμαθητές στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων της τάξεως του 1987!

* Το προσωπικό της φρεγάτας και κυρίως το 10μελές στοιχείο της Διοικήσεως Υποβρυχίων Αποστολών είχε λάβει σαφείς εντολές με τον απόπλου του σκάφους, για το πότε και σε ποιες περιπτώσεις θα υπάρχει εφαρμογή των κανόνων εμπλοκής και «αποδέσμευση των όπλων», ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή καθυστέρηση «επί του πεδίου».

* Το οργανικό ελικόπτερο της φρεγάτας, ένα S-60B-6 Aegean Hawk της Διοικήσεως Ελικοπτέρων Ναυτικού, σε όλη την τελική φάση της επιχειρήσεως ήταν σε ετοιμότητα αμέσου επεμβάσεως των 15 λεπτών. Αν απαιτείτο, υπήρχε «συνεργείο» στο σκάφος όπου θα έβγαζε όλες τις ανθυποβρυχιακές συσκευές του ελικοπτέρου, μετατρέποντάς το ουσιαστικά σε «μεταφορικό», ώστε να μεταφέρει το στοιχείο της ΔΥΚ με τον εξοπλισμό του στον προβλήτα του λιμανιού της Τριπόλεως, όπου και θα τους κατέβαζε με fast rope και ακολούθως θα τους έπαιρνε τελευταίους, μόλις ολοκλήρωναν την αποστολή τους. Αυτό ευτυχώς δεν χρειάστηκε λόγω καταστάσεως θαλάσσης, αφού η έξοδος και η επιστροφή των «βατραχιών» πραγματοποιήθηκε κανονικώς με φουσκωτά της φρεγάτας.

* Σε όλη τη διάρκεια της επιχειρήσεως ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ ήταν στη θέση του στο ΓΕΝ και ο Αρχηγός Στόλου στο επιχειρησιακό αρχηγείο του στο ΣΔΑΜ της Αγίας Παρασκευής, παρακολουθώντας λεπτό προς λεπτό την εξέλιξη αυτής, παρεμβαίνοντας όπου και όταν απαιτείτο και ενημερώνοντας τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης Δημήτρη Αβραμόπουλο.

Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης