Την επιτυχηµένη «µαγιά» της προεκλογικής περιόδου του 2019 θέλει να αξιοποιήσει και πάλι ο Κυριάκος Μητσοτάκης καθώς «ζυµώνεται» η στρατηγική της Νέας ∆ηµοκρατίας στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνολικά στο Ιντερνετ για τις φετινές εκλογές.

Στο διάστηµα πριν από τις τελευταίες κάλπες, η παρουσία της Νέας ∆ηµοκρατίας στα social media, στις µηχανές αναζήτησης και αλλού είχε κριθεί, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά, ιδιαίτερα επιτυχηµένη και στην Πειραιώς και στο Μαξίµου θέλουν να κρατήσουν τη συνταγή αυτή, προσαρµοσµένη στα δεδοµένα της σηµερινής εποχής.

Ο τότε «στρατηγός» του ψηφιακού επικοινωνιακού επιτελείου, Ερικ Παρκς, έγινε στη συνέχεια υπεύθυνος ψηφιακών µέσων του πρωθυπουργού, κατόπιν απουσίασε για ένα διάστηµα και επέστρεψε τον περασµένο Σεπτέµβριο στο Μέγαρο Μαξίµου ως campaign strategist, υπεύθυνος δηλαδή για την καµπάνια των εκλογών.



Στο ενδιάµεσο, αυξηµένο ρόλο και ευθύνη για τη διαδικτυακή παρουσία της κυβέρνησης και της Ν.∆. είχε ο υπεύθυνος του γραφείου Τύπου του κόµµατος, Νίκος Ρωµανός, ο οποίος µαζί µε τον Παρκς θα αποτελέσουν πλέον το δίδυµο που θα σηκώσει το µεγαλύτερο βάρος της ιντερνετικής προεκλογικής εκστρατείας.



Τα βίντεο, τις φωτογραφίες και γενικά τη δηµόσια εικόνα του πρωθυπουργού θα συνεχίσει να τα επιµελείται η διευθύντρια επικοινωνίας, Κύρα Κάπη. Εξάλλου, ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης θα είναι το κεντρικό πρόσωπο της καµπάνιας, εντός και εκτός ∆ιαδικτύου, και γύρω από τη δική του εικόνα και προσωπικότητα θα χτιστεί το βασικό προεκλογικό αφήγηµα.



Μακριά από τα φώτα της δηµοσιότητας, υπάρχει µια ολιγοµελής (περί τα οκτώ-εννέα άτοµα) οµάδα, που εργάζεται τα τελευταία χρόνια νυχθηµερόν στην Πειραιώς, σε όλο το φάσµα των social media: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, εσχάτως δε και στο TikTok, αλλά και στο Viber.



Παρακολουθεί στενά όλες τις διεθνείς ψηφιακές εξελίξεις, όπως διαµορφώνονται - δεν είναι τυχαίο ότι, από τα stories στο Instagram του Κυριάκου Μητσοτάκη µέχρι τον απολογισµό της εβδοµάδας που αναρτά στο Facebook πλέον κάθε Κυριακή ο πρωθυπουργός, η χρήση των social media τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τη Νέα ∆ηµοκρατία εξελίσσεται και προσαρµόζεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Ετσι και τώρα αναµένονται εκπλήξεις κατά την προεκλογική περίοδο, που δεν έχουν διαµορφωθεί οριστικά ακόµη.



Η αξιοποίηση του ∆ιαδικτύου προεκλογικά θα γίνει στοχευµένα, από πλευράς και ακροατηρίου και µηνυµάτων.



«Θέλουµε να µιλήσουµε µε κάθε κοινό ξεχωριστά», τονίζει χαρακτηριστικά άνθρωπος µε άµεση γνώση των σχετικών διεργασιών, που επισηµαίνει επίσης την ανάγκη να επικοινωνηθεί το κυβερνητικό έργο όχι µε λίστες που θα περιγράφουν αναλυτικά τα όσα έχουν γίνει, αλλά µε τρόπο που να εξηγεί σε κάθε πολίτη πώς οι πολιτικές που σχεδιάζει και υλοποιεί η κυβέρνηση αλλάζουν την καθηµερινότητά του και βελτιώνουν τη ζωή του. Την τελευταία τριετία «η κυβέρνηση έχει παραγάγει περισσότερο έργο από όσο προλαβαίνει να αφοµοιώσει ο κόσµος», υποστηρίζει το ίδιο στέλεχος, υπογραµµίζοντας πως το επόµενο διάστηµα θα δοθεί έµφαση στον απολογισµό του έργου, µε τρόπο εύληπτο και στοχευµένο.

Οι νεολαίοι και τα βίντεο

Μια οµάδα δέκα-δώδεκα νεολαίων του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται πίσω από την παρουσία του κόµµατος της αξιωµατικής αντιπολίτευσης στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο ∆ιαδίκτυο.



Οι µισοί από αυτούς ασχολούνται µε την προβολή του ΣΥΡΙΖΑ σε Facebook, Instagram, Τwitter και ΤikΤok και οι υπόλοιποι µε την προβολή του Αλέξη Τσίπρα στα ίδια Μέσα. Τα στελέχη της Κουµουνδούρου εµφανίζονται ιδιαίτερα ικανοποιηµένα από την παρουσία τους σε όλα τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς εµφανίζονται πλέον να γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τους πολιτικούς ανταγωνιστές τους τι έχει απήχηση στους χρήστες του ∆ιαδικτύου.



Για παράδειγµα, στο Facebook, που έχει ηλικιακά µεγαλύτερο κοινό, θα βάλουν ένα στόρι µε τον πρόεδρο σε περιοδεία, στο Instagram µια φωτογραφία µε άποψη και στο TikTok βίντεο από εκείνα που δηµιουργεί η οµάδα του δηµιουργικού τµήµατος, όπως αυτά που έχουν συζητηθεί το τελευταίο διάστηµα και έχουν τίτλο «Χάου του». Στο Twitter οι συνεργάτες του αρχηγού της αξιωµατικής αντιπολίτευσης θα ανεβάσουν συνήθως τις δηλώσεις του, καθώς αυτό το Μέσo είναι πιο πολιτικό και διαδραστικό µε το αµιγώς πολιτικοποιηµένο κοινό.



Ως υπεύθυνος για τη λειτουργία των social media εµφανίζεται ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ανδριόπουλος, ενώ στενή και καθηµερινή είναι η επικοινωνία των µελών της οµάδας µε το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ και τον Μπάµπη Παπαδάκη.



Οι διαχειριστές των Μέσων είναι νεολαίοι κάτω από 30 χρόνων -µέλη του κόµµατος- οι οποίοι έχουν τελειώσει τις σπουδές τους και έχουν στραφεί στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βρίσκονται διαρκώς σε επαφή µε το γραφείο Τύπου του προέδρου και του κόµµατος, προκειµένου να αναδεικνύουν τα θέµατα της επικαιρότητας και τις αστοχίες της κυβέρνησης.



Στις αναρτήσεις του προέδρου παίζει ιδιαίτερο ρόλο η φωτογραφία που θα ανέβει. Οι δύο φωτογράφοι του ΣΥΡΙΖΑ, ο Ανδρέας Μπονέτης και ο Θωµάς Ζήκος, πέρα από το να καλύπτουν τις επισκέψεις του προέδρου σε καθηµερινή βάση, µοιράζοντας το υλικό τους παντού, τραβούν και καθαρά καλλιτεχνικές φωτογραφίες µε άποψη, αφού, όπως έχει αποδειχθεί, αυτές έχουν και τα περισσότερα likes. Οι άνθρωποι στην οµάδα των µέσων κοινωνικής δικτύωσης επιµελούνται και τα βίντεο που έρχονται στο φως της δηµοσιότητας. ∆ηλαδή, φτιάχνουν το σενάριο, το οποίο σκηνοθετικά επιµελείται ο Μιχάλης Κωνσταντάτος.



Ο ηθοποιός που παίζει, ωστόσο, στο βίντεο που αφορά τον κύκλο µε τα προβλήµατα των νέων είναι επαγγελµατίας, ο οποίος επιλέχθηκε ανάµεσα σε άλλους. Μετά  την ολοκλήρωση των βίντεο για τους νέους, που συνολικά θα είναι τέσσερα, ο ΣΥΡΙΖΑ αναµένεται να φτιάξει µια νέα σειρά µε τα θέµατα που απασχολούν τους ελεύθερους επαγγελµατίες.

Τα συγκεκριµένα βίντεο έχουν µεγάλη απήχηση και γι’ αυτό θα συνεχιστούν µέχρι τις εκλογές. Τότε, το κόµµα της αξιωµατικής αντιπολίτευσης αναµένεται να προσλάβει εταιρεία προβολής. Οι πληροφορίες λένε, µάλιστα, ότι τα στελέχη της Κουµουνδούρου βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις για να καταλήξουν µε ποια εταιρεία θα πορευθούν το επόµενο διάστηµα.

*Δημοσιεύτηκε στο Secret στις 14 Ιανουαρίου 2023.