Κι όμως... η γυμναστική εκτός από σώμα χαρίζει και εξυπνάδα
fitness1_9
Περίεργα

Κι όμως... η γυμναστική εκτός από σώμα χαρίζει και εξυπνάδα

Νέα έρευνα δείχνει ότι η τακτική άσκηση μπορεί να μας κάνει και πιο έξυπνους

Οι νευροεπιστήμονες στο OHSU στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, διερευνώντας ποντίκια, ανακάλυψαν ότι μία σύντομη προπόνηση αυξάνει άμεσα τη λειτουργία ενός γονιδίου που ενδυναμώνει τις συνδέσεις μεταξύ των νευρώνων του ιππόκαμπου, περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μάθηση και τη μνήμη.

«Η άσκηση είναι ένα οικονομικό χόμπι, καθώς δε χρειάζεστε απαραιτήτως συνδρομή σε ένα πολυτελές γυμναστήριο. Παράλληλα, είναι και εύκολη καθώς δε χρειάζεται να κάνετε υπερβολές», δήλωσε ο διευθύνων της μελέτης.

Παλαιότερες μελέτες σε ζώα και ανθρώπους έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση προωθεί την υγεία του εγκεφάλου αλλά και της καρδιάς. Μία υγιής καρδιά παρέχει οξυγόνο σε ολόκληρο το σώμα, όπως και στον εγκέφαλο, προάγοντας την καλύτερη λειτουργία του.

Οι επιστήμονες σχεδίασαν μία εξειδικευμένη μελέτη, στην οποία μετρούσαν την ανταπόκριση του εγκεφάλου ποντικιών σε μεμονωμένες περιόδους άσκησης σε τροχούς κίνησης.

Οι ερευνητές της μελέτης διαπίστωσαν ότι οι βραχυπρόθεσμες «εκρήξεις» άσκησης προωθούσαν την αύξηση αλλά και την ενδυνάμωση των νευρικών συνάψεων στην εγκεφαλική περιοχή του ιππόκαμπου, με το ανθρώπινο ισοδύναμο της εν λόγω βραχυπρόθεσμης άσκησης να ορίζεται σε τέσσερις χιλιάδες βήματα μέσα σε επτά ημέρες.

Η εν λόγω ανακάλυψη έγινε όταν οι επιστήμονες ανέλυσαν συγκεκριμένα γονίδια που αυξήθηκαν σε μεμονωμένους νευρώνες, με τους τελευταίους να ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια της φυσικής δραστηριότητας.

Το γονίδιο Mtss1L ήταν εκείνο που ξεχώρισε, καθώς με την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου γονιδίου μέσω προπονήσεων σύντομης διάρκειας, προωθούνται οι δενδριτικές σπονδυλικές στήλες.

«Προωθείται δηλαδή η ανάπτυξη των νευρώνων της περιοχής που σχηματίζονται οι συνάψεις, με αποτέλεσμα να ενδυναμώνεται η περιοχή του ιππόκαμπου», εξηγούν οι νευροεπιστήμονες.

Στο επόμενο στάδιο των ερευνών, οι επιστήμονες σχεδιάζουν να συνδυάσουν τις οξείες περιόδους άσκησης με μαθησιακές διαδικασίες για να κατανοήσουν καλύτερα την επίδραση της γυμναστικής στη μάθηση αλλά και τη μνήμη.

Διαβάστε περισσότερα