FIAT: Αντεπίθεση στην λογική και το συναίσθημα
<p>Η ιταλική εταιρία σκοπεύει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά διαχωρίζοντας την γκάμα της σε δύο κατηγορίες μοντέλων</p>
Tα οποία θα είναι «πρακτικά» ή «εκφραστικά», όπως μπορείτε να δείτε και από την παραπάνω χαρακτηριστική φωτογραφία.
Αναμφίβολα, ο Luca Napolitano, ο επικεφαλής της Fiat στην Ευρώπη, θα έχει πολύ δουλειά να κάνει για να επαναφέρει σε ανταγωνιστικά επίπεδα την Fiat, αφού κακά τα ψέματα, όλης η γκάμα βασιζόταν στο 500. Αυτό, ίσχυε δε ως ένα σημείο, μέχρι τουλάχιστον να εμφανιστεί το 500X (με την συνεργασία της Jeep), αφού έως τότε η Fiat ουσιαστικά έπλεε με σβηστές μηχανές.
Πλέον, πάνω στο 500 θα βασιστεί όλη η πρακτική («practical» από την εικόνα) γκάμα της Fiat περιμένοντας και το 500 Plus (αν τελικά ονομαστεί έτσι ο διάδοχος του Punto) που θα βασίζεται στο δάπεδο του 500X.
Το νέο «Punto» θα είναι ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο με εντελώς διαφορετική κατεύθυνση μιας και θα καλείται να ανταγωνιστεί σε στιλ το πεντάθυρο ΜΙΝΙ προτάσσοντας την καλύτερη πρακτικότητα του από πλευράς χώρων. Το 2018 αναμένεται και το νέο Panda, ενώ εδώ θα πρέπει να πούμε πως οι Ιταλοί δεν έχουν ακόμη αποκλείσει τα δύο τους μοντέλα να ονομάζονται Grande Panda και Grande Punto. Στα πλάνα υπάρχει και μια εμβόλιμη crossover εκδοχή που θα ονομάζεται GrandeCross.
Από την άλλη, οι Ιταλοί ποντάρουν πολύ στο συναίσθημα («emotional») περιμένοντας πολλά μέσα από το Fiat 124 Spider και την συνεργασία τους με την Mazda, μιας και πάνω στο MX-5 θα πατήσει το ιταλικό roadster. Ωστόσο, τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα για τους Ιταλούς, αφού όσο καλοί και αν είναι στο ντιζάιν, οι υπόλοιποι κατασκευαστές έχουν προχωρήσει αρκετά στο engineering (από τους νέας γενιάς downsizing κινητήρες έως τους νέους diesel).
Έτσι, αν η Fiat θέλει να πετύχει στο μέλλον, προφανώς θα πρέπει να κατασκευάσει κάτι καλύτερο από τους δικύλινδρους Twinair -που μάλλον δεν ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του κοινού- και να προχωρήσει σε πραγματικά νέους πετρελαιοκινητήρες, και όχι απλά σε αναβαθμίσεις των αειθαλών πλέον 1.3 και 1.6 MTJ.