«Υψηλή η προσέλευσή των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στα σχολεία μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή ''Secret'' με τον δημοσιογ΄ραφο Παναγιώτη Τζένο, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι στα σχολεία τηρούνται οι κανόνες υγιεινής.

Για τα Δημοτικά, ανέφερε πως «μετά τις 20 Μαϊου θα ληφθούν οι αποφάσεις», ενώ παράλληλα υπογράμμισε πως «δεν υπάρχουν σενάρια για την εξαίρεση κάποιας τάξης».

Ακόμη ανέφερε ότι «η έναρξη της σχολικής χρόνιας θα γίνει νωρίτερα -στις αρχές Σεπτεμβρίου- ώστε οι μαθητές να καλύψουν μαθησιακούς στόχους».

Για τις κάμερες στα σχολεία, σημείωσε πως «θα ισχύσει μια μικρή περίοδο και θα λαμβάνονται όλα τα μέτρα με την κάμερα να είναι στραμμένη στον πίνακα».

Την ίδια στιγμή κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τα παιδιά που μένουν στο σπίτι.

Επιπρόσθετα επισήμανε πως «οι εκπαιδευτικοί έβαλαν πλάτη και λειτούργησε η τηλεκπαίδευση ενώ είπε πως θα γίνει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της υφυπουργού Παιδείας στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, η κα Ζαχαράκη σημείωσε: «Έχουμε πολύ υψηλή συμμετοχή στο Γυμνάσιο, έχουμε 88% στο Γυμνάσιο, πιο χαμηλό στο Λύκειο 60%. Κατά μέσο όρο δηλαδή περίπου 70% έχει όπως κυμάνθηκε και η χθεσινή μέρα, με αυξομειώσεις όχι πολύ σημαντικές αλλά με αξιοσημείωτη παρουσία παιδιών στις τάξεις στα νησιά και σε δυσπρόσιτα μέρη. Δηλαδή φαίνεται ότι πράγματι τα παιδιά θέλαν να γυρίσουν και ειδικά σε περιοχές που μπορεί να είχαν καθυστερήσει να πάνε εκπαιδευτικοί και αυτό φάνηκε και από την προηγούμενη εβδομάδα από την Γ’ Λυκείου».

«Η προσέλευση των παιδιών είναι πολύ υψηλή, είναι ομαλή και φαίνεται ότι τηρούν τους κανόνες υγιεινής», υπογράμμισε η ίδια.

Αναφορικά με την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το άνοιγμα των σχολείων, δήλωσε: «Ποτέ δεν μπορεί να είναι περιττή η επαφή των παιδιών με την σχολική πραγματικότητα όταν μάλιστα υπάρχει η διασφάλιση και όλες οι πρόνοιες από τους ειδικούς, όταν έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα μετά από μακρά συνεννόηση και με τον ΕΟΔΥ και την ειδική επιτροπή για όλες τις οδηγίες που εστάλησαν εγκαίρως στις σχολικές μονάδες έτσι ώστε να μπορούν να τηρηθούν οι κανόνες διαρρύθμισης στις τάξεις, οι αυστηροί κανόνες καθαρισμού και βέβαια οι προτεινόμενοι κανόνες στα παιδιά που θα θέλαμε να τους μάθουν και να τους ακολουθούν και στην υπόλοιπη ζωής τους, της αποστασιοποίησης. Θεωρώ αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας όταν υπάρχουν οι συνθήκες όπως υπάρχουν οι συνθήκες αυτή τη στιγμή, να επανέλθουν τα παιδιά να επανακτήσουν τη σχέση με το σχολείο, τη σύνδεση με την εκπαιδευτική μονάδα, τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές και να λύσουν απόρροιες, ειδικά τα μεγαλύτερα παιδιά, μπροστά στη μεγάλη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Ποτέ δεν μπορεί να είναι περιττή η εκπαιδευτική διαδικασία αντιθέτως είναι πολύτιμη».

Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και αν θα εξαιρεθεί η Α Δημοτικού, ανέφερε ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο σενάριο εξαίρεσης κάποιας τάξης όπως δεν έχει δοθεί και κάποια τελική απόφαση. Όπως είχε πει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός μετά τις 20 Μαΐου θα ληφθεί αυτή η απόφαση και μόλις ληφθεί θα επικοινωνήσει αμέσως».

«Εμείς ετοιμαζόμαστε και για κάθε περίπτωση που μας δοθεί οδηγία να επανακκινήσουν τα δημοτικά. Πάντως δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια υπόδειξη διάκρισης μεταξύ των τάξεων», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείσα για την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου, η υφυπουργός Παιδείας απάντησε: «Έχουμε ανακοινώσει ότι σκοπός και στόχευση είναι να ξεκινήσουμε νωρίτερα δηλαδή αρχές Σεπτεμβρίου. Είναι πολύ σημαντικό και στο τέλος της χρονιάς τώρα αλλά και με την επανέναρξη της χρονιάς να μπορέσουμε να καλύψουμε μαθησιακούς στόχους. Έχει ήδη σταλεί εγκύκλιος με τις προτεραιότητες που πρέπει να έχει κάθε χρονιά, εννοώ στους μαθησιακούς στόχους, και βέβαια έχουμε πει να κρατήσουν τα παιδιά τα βιβλία τους και για την επόμενη χρονιά για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους για να μπορέσει να γίνει πιο ομαλή η μετάβαση στην επόμενη σχολική χρονιά».

Για την τηλε- εκπαίδευση, η κα Ζαχαράκη δήλωσε: «Επειδή επέδειξαν υπομονή και επιμονή και οι γονείς και τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί μπορούμε αυτή τη στιγμή να πούμε ότι σε πολύ υψηλά ποσοστά λειτούργησε η τηλε-εκπαίδευση γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έβαλαν πλάτη για να δώσουν ευκαιρίες στα παιδιά που έμειναν σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα. ...Προφανώς το κράτος και το υπουργείο Παιδείας πρέπει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς και αυτό θα το κάνουμε. Ήδη ξεκίνησε με ολιγόωρο πρόγραμμα επιμόρφωσης στο Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής και ήδη προωθώ πρόταση για ευρεία επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στα εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η οποία θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο».

Αναφορικά με το θέμα των καμερών στα σχολεία, σημείωσε: «Αυτή η υπουργική απόφαση η οποία ήταν σαν απόρροια της τροπολογίας που ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο δίνει ουσιαστικά μόνο για τη χρονική περίοδο και μόνο για την εξαιρετική περίπτωση της αντιμετώπισης του ιού τη δυνατότητα, παίρνοντας όλα τα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα, δηλαδή μιλάμε για tablet ή για laptop το οποίο είναι στραμμένο προς τον πίνακα χωρίς να δείχνει με κανένα τρόπο παιδιά και βέβαια μπορεί ο εκπαιδευτικός να έχει σβηστή την κάμερα, να κάνει την παράδοση και αμέσως μετά μπορεί στο κομμάτι των ερωτήσεων απαντήσεων που ξέρει ότι εγείρει προβληματισμούς να έχει κλειστό και πάλι το σύστημα. Κλειστές ψηφιακές τάξεις που σημαίνει ότι τα παιδιά μπαίνουν μέσα μόνο με ειδική πρόσκληση από τον εκπαιδευτικό, όλες δηλαδή οι πρόνοιες οι οποίες τουλάχιστον στο κομμάτι προστασίας των δεδομένων έχουν ληφθεί. Στο ουσιαστικό παιδαγωγικό κομμάτι για μένα είναι σημαντικό και προτρέπω τους εκπαιδευτικούς να βρουν τρόπους να στηρίξουν τα παιδιά τα οποία μένουν στο σπίτι».

«Ακούω το δημόσιο διάλογο θα αποτιμηθούν όλα αυτά τα μέτρα όπως προφανώς θα πρέπει να αξιολογηθεί και να αποτιμηθεί και η εφαρμογή της τηλε-εκπαίδευσης στο παιδαγωγικό κομμάτι, αυτό που έχουμε ζήσει μέχρι τώρα. Να δούμε δηλαδή και μέσα από το ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής τι αφήνει εν τέλει στο παιδί όλη αυτή η διαδικασία, πως μπορούμε να τη βελτιώσουμε και πως μπορούμε να εμπλουτίσουμε το μαθησιακό αντικείμενο αυτών των εργαλείων. Είναι μια πολύτιμη διαδικασία. Είναι μια ευκαιρία την κρίση να την μετατρέψουμε σε ευκαιρία», επισήμανε η ίδια.