Ψηφιακή επανάσταση με ΚΕΠ Live: Ακόμα ένα βήμα της δημόσιας Διοίκησης προς τη νέα εποχή χτυπά τό «τέρας» της γραφειοκρατίας
κξηκηξκξηκξη
Πολιτική

Ψηφιακή επανάσταση με ΚΕΠ Live: Ακόμα ένα βήμα της δημόσιας Διοίκησης προς τη νέα εποχή χτυπά τό «τέρας» της γραφειοκρατίας

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους, που θα έχει ρόλο-καταλύτη για την ανάκαμψη και την ανασυγκρότηση της χώρας, αλλά θα πρέπει επιτέλους να επιβληθεί στο «τέρας» της γραφειοκρατίας, που ταλαιπωρεί όχι μόνο τους πολίτες, αλλά και την ίδια τη Δημόσια Διοίκηση.

Αυτή, μάλιστα, η σιωπηλή ψηφιακή επανάσταση ήδη αλλάζει την καθημερινότητά μας. Σημαντικό βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι η περίπτωση των ΚΕΠ Live, που εξυπηρετεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.

Η εξ αποστάσεως επικοινωνία, μέσω της πλατφόρμας myKEPlive.gov.gr, δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το σπίτι τους, δίχως να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά κάποιας υπηρεσίας. Ετσι, είκοσι χρόνια μετά την ίδρυσή του, το ΚΕΠ, ο φορέας που ξεκίνησε με σκοπό να αποτελέσει το μοναδικό σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος έκανε ακόμα ένα βήμα που μέχρι πριν από λίγους μήνες φάνταζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας: να εξυπηρετεί όχι μόνο με ραντεβού, αλλά και εξ αποστάσεως.

Για την ταυτοποίηση του πολίτη απαιτείται η επίδειξη εγγράφου ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα / διαβατήριο). Επίσης, υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τα άτομα με αναπηρία αλλά και για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, έτσι ώστε να μπορούν και αυτοί μέσω βιντεοκλήσης να εξυπηρετηθούν. Τα ψηφιακά «γκισέ» λειτουργούν σε 32 ΚΕΠ σε 30 δήμους, ενώ, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας τους κλείστηκαν 314 ραντεβού, από τα οποία τα πέντε ήταν για την εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία. Να σημειωθεί ότι η λειτουργία της υπηρεσίας αυτής δεν σηματοδοτεί το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων των ΚΕΠ, τα οποία θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Πίσω, όμως, από μια επιτυχημένη υπηρεσία βρίσκεται η ιδέα και μια ομάδα πολιτικών και τεχνοκρατών. Και στην περίπτωση του φιλόδοξου αυτού project όλα τα κομμάτια του παζλ ήταν στη θέση τους.

ΟΙ ΕΜΠΝΕΥΣΤΕΣ

Η ιδέα για τη δημιουργία των ΚΕΠ Live γεννήθηκε μέσα στην πανδημία από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τον Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Γιώργο Γεωργαντά -αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών-, ενώ εκείνο που χρειαζόταν ήταν κάποιος καλός «προπονητής» να «τρέξει» τις ομάδες για την υλοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας.

Τον συγκεκριμένο ρόλο είχε το επιτελείο του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά, που είχε αναλάβει την οργάνωση και τον επιχειρησιακό συντονισμό. Ουσιαστικά, είχε υπό την εποπτεία του όλη τη διαδικασία και γνώριζε σχεδόν το σύνολο της δουλειάς που έπρεπε να παραχθεί. Από την εκπαίδευση των 150 υπαλλήλων των ΚΕΠ που επιλέχθηκαν -σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ)- και την επιλογή των διαδικασιών που θα διεκπεραιώνονται στο αρχικό, πιλοτικό στάδιο μέσω βιντεοκλήσης μέχρι την επιλογή των δήμων -με αντιπροσωπευτική και γεωγραφικά ισορροπημένη κατανομή- και την διακίνηση των εγχειριδίων χρήσης για πολίτες και υπαλλήλους. Επίσης, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του σχεδίου, το επιτελείο του Γιώργου Γεωργαντά είχε στενή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για την αποσαφήνιση του επιπέδου υποστήριξης τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους.

ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ

Την υλοποίηση του έργου είχε αναλάβει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Μια ομάδα κρούσης με συστατικά στοιχεία την εμπειρία και τη γνώση, αποτελούμενη από έμπειρα στελέχη και προγραμματιστές που «παίζουν στα δάχτυλα» τις τεχνολογίες και μάχονται με τον δικό τους τρόπο στη μάχη που δίνει η ηγεσία του υπουργείου για το ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.

Χρειάστηκε, μάλιστα, να κάνουν άλματα ώστε να φέρουν εις πέρας ένα έργο υψηλών απαιτήσεων, σε πολύ απαιτητικά χρονοδιαγράμματα, με αποτέλεσμα το έργο να παραδοθεί στην ώρα του με απόλυτη συνέπεια και επιτυχία.

Την ευθύνη του συντονισμού και της εποπτείας της παραπάνω ομάδας είχε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, ο οποίος, μιλώντας στα «Π», αποκάλυψε ότι, λόγω του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει η ψηφιακή εφαρμογή, προγραμματίζεται να διευρυνθούν οι δυνατότητές της και προς άλλους φορείς του Δημοσίου. Ουσιαστικό ρόλο διαδραμάτισε και ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, ο οποίος βρισκόταν σε στενή συνεργασία με το γραφείο του υφυπουργού Γιώργου Γεωργαντά, προκειμένου να λύνονται άμεσα κάποια από τα ζητήματα που προέκυπταν.

Μιλώντας στα «Π», ο κ. Χριστόπουλος ανέφερε ότι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους και αξιόπιστους θεσμούς της Δημόσιας Διοίκησης περνά στην επόμενη ημέρα της ψηφιακής εποχής.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα