Σχέδιο Μητσοτάκη για αλλαγή στην εικόνα της Ελλάδας - Rebranding με τρία όπλα
Η κυβέρνηση επιχειρεί να επανασυστήσει τη χώρα σε διεθνές επίπεδο και να κεφαλαιοποιήσει τη διαχείριση της πανδημίας και την εμπιστοσύνη των αγορών με την προώθηση δομικών μεταρρυθμίσεων
Το κέρδος από τη διεθνή προβολή της χώρας μέσα από τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης και τη μεγάλη παρέλαση της 25ης Μαρτίου, παρουσία σημαντικών ξένων ηγετών και αποστολών, θέλει να κεφαλαιοποιήσει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της στρατηγικής «rebranding» της χώρας μας στο εξωτερικό. Η επιτυχής σε διεθνές επίπεδο διαχείριση της πανδημίας, η εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών, όπως φαίνεται και από την επιτυχή έκδοση 30ετούς ομολόγου έπειτα από 13 χρόνια, και η προώθηση φιλοεπενδυτικών και προοδευτικών μεταρρυθμίσεων είναι τα τρία «όπλα» που θέλει να αξιοποιήσει το προσεχές διάστημα ο πρωθυπουργός, για να επανασυστήσει ουσιαστικά τη χώρα σε διεθνές επίπεδο και να ξεκινήσει το «άλμα δεκαετίας» που οραματίζεται.
Στόχος είναι οι ξένοι επενδυτές, επιχειρηματίες, πολιτικοί ηγέτες αλλά και όλοι οι πολίτες να δουν μια χώρα που έχει αυτοπεποίθηση, δίνει μεγάλη έμφαση στην οικονομική ευημερία, έχει ισχυρή θέση περιφερειακή, είναι αξιόπιστη σύμμαχος και συνδυάζει τη σκληρή και την ήπια ισχύ.
Ιδιαίτερης σημασίας στην κατεύθυνση αυτή είναι και τα γρήγορα βήματα προς τα εμπρός που έχουν γίνει κατά τον τελευταίο χρόνο για την ψηφιοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης. Στο Μαξίμου είναι ισχυρή η πεποίθηση ότι και εντός και εκτός των συνόρων έχει διαμορφωθεί με τον τρόπο αυτόν η αντίληψη ότι το ελληνικό κράτος, που διαχρονικά εθεωρείτο σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικό και γραφειοκρατικό, με τη σωστή διαχείριση μπορεί να έχει αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών και ότι αυτό βοηθά το brand της Ελλάδας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Στο κομμάτι της διαχείρισης της πανδημίας, υπάρχει παράλληλα η πεποίθηση ότι με τον τρόπο αυτόν ενισχύθηκε στο εξωτερικό η αξιοπιστία της χώρας, που εξάλλου συμμετέχει στο «Smart Covid Management Group», την ομάδα δηλαδή των χωρών που αντιμετώπισαν με επιτυχία το πρώτο κύμα της πανδημίας. Είναι, όπως έχει υποστηρίξει ο κ. Μητσοτάκης, «ένα παράδειγμα του πώς μια χώρα μπορεί να αλλάξει την εικόνα που έχουν άλλοι για αυτήν. Μια χώρα η οποία δοκιμάστηκε δέκα χρόνια από μια πρωτοφανή οικονομική κρίση και η οποία αιφνιδιάζει ευχάριστα αφού μπορεί να διαχειριστεί αυτή την κρίση ενδεχομένως πολύ καλύτερα από χώρες πιο πλούσιες ή πιο οργανωμένες».
Επενδύσεις
Αυτή την αλλαγή παραδείγματος η κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι θα τη μετατρέψει σε μοχλό προσέλκυσης επενδύσεων, κεφαλαίων, αλλά και χιλιάδων Ελλήνων από όσους μετανάστευσαν τη δεκαετία της κρίσης στο εξωτερικό, φέρνοντας έτσι πίσω ένα κομμάτι του πλούσιου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας μας.
«Σε τι βαθμό χρειάζεται "γυάλισμα" ή "ραφινάρισμα" ο τρόπος με τον οποίο μια χώρα παρουσιάζεται στη διεθνή σκηνή;», ρωτήθηκε ο πρωθυπουργός σε πρόσφατη συνέντευξή του. Πρώτα απάντησε ότι είναι σε εξέλιξη η «διαδικασία ανάπτυξης μιας πολύ φιλόδοξης στρατηγικής rebranding για τη χώρα». Και αυτό, όπως τόνισε, «θα πρέπει να αντανακλάται στο brand μας - στην αισθητική του αλλά και στα μηνύματα που θα στείλουμε και στις ιστορίες που λέμε. Ενα brand είναι το άθροισμα των απρόσμενων ιστοριών που πηγάζουν από την Ελλάδα και πολλοί άνθρωποι δεν θα περίμεναν πως όντως θα μπορούσαν να γεννηθούν εδώ τέτοιες ιστορίες. Εστιάζουμε πολύ στο ένδοξο παρελθόν μας - και όντως έχουμε πολλά να πούμε σε αυτό το μέτωπο. Αλλά υπάρχει επίσης ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον μπροστά μας. Και αυτό που θα πρέπει πάντοτε να διακρίνει την Ελλάδα είναι η ποιότητα».
Εξάλλου, το φιλόδοξο εγχείρημα αλλαγής της εικόνας της Ελλάδας έχει αναλάβει η ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού «Repositioning Greece», η οποία συστάθηκε πριν από ενάμιση χρόνο περίπου με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Πρόκειται για την ομάδα που συνδράμει στην αναβάθμιση και την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό και αντικείμενό της αποτελεί ο σχεδιασμός μιας νέας αρχιτεκτονικής για την εικόνα της χώρας, δηλαδή ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδίου, που θα τοποθετεί εκ νέου τη σύγχρονη Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη.
Η ομάδα έχει ολοκληρώσει το έργο της με την ιδιαίτερη συνεισφορά του πρώην Chief Creative Director της κυβέρνησης, Στιβ Βρανάκη, και τα αποτελέσματά της βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στη φάση της επικύρωσης μέσα από έρευνα που διεξάγεται.
Στόχος είναι οι ξένοι επενδυτές, επιχειρηματίες, πολιτικοί ηγέτες αλλά και όλοι οι πολίτες να δουν μια χώρα που έχει αυτοπεποίθηση, δίνει μεγάλη έμφαση στην οικονομική ευημερία, έχει ισχυρή θέση περιφερειακή, είναι αξιόπιστη σύμμαχος και συνδυάζει τη σκληρή και την ήπια ισχύ.
Ιδιαίτερης σημασίας στην κατεύθυνση αυτή είναι και τα γρήγορα βήματα προς τα εμπρός που έχουν γίνει κατά τον τελευταίο χρόνο για την ψηφιοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης. Στο Μαξίμου είναι ισχυρή η πεποίθηση ότι και εντός και εκτός των συνόρων έχει διαμορφωθεί με τον τρόπο αυτόν η αντίληψη ότι το ελληνικό κράτος, που διαχρονικά εθεωρείτο σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικό και γραφειοκρατικό, με τη σωστή διαχείριση μπορεί να έχει αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών και ότι αυτό βοηθά το brand της Ελλάδας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Στο κομμάτι της διαχείρισης της πανδημίας, υπάρχει παράλληλα η πεποίθηση ότι με τον τρόπο αυτόν ενισχύθηκε στο εξωτερικό η αξιοπιστία της χώρας, που εξάλλου συμμετέχει στο «Smart Covid Management Group», την ομάδα δηλαδή των χωρών που αντιμετώπισαν με επιτυχία το πρώτο κύμα της πανδημίας. Είναι, όπως έχει υποστηρίξει ο κ. Μητσοτάκης, «ένα παράδειγμα του πώς μια χώρα μπορεί να αλλάξει την εικόνα που έχουν άλλοι για αυτήν. Μια χώρα η οποία δοκιμάστηκε δέκα χρόνια από μια πρωτοφανή οικονομική κρίση και η οποία αιφνιδιάζει ευχάριστα αφού μπορεί να διαχειριστεί αυτή την κρίση ενδεχομένως πολύ καλύτερα από χώρες πιο πλούσιες ή πιο οργανωμένες».
Επενδύσεις
Αυτή την αλλαγή παραδείγματος η κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι θα τη μετατρέψει σε μοχλό προσέλκυσης επενδύσεων, κεφαλαίων, αλλά και χιλιάδων Ελλήνων από όσους μετανάστευσαν τη δεκαετία της κρίσης στο εξωτερικό, φέρνοντας έτσι πίσω ένα κομμάτι του πλούσιου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας μας.
«Σε τι βαθμό χρειάζεται "γυάλισμα" ή "ραφινάρισμα" ο τρόπος με τον οποίο μια χώρα παρουσιάζεται στη διεθνή σκηνή;», ρωτήθηκε ο πρωθυπουργός σε πρόσφατη συνέντευξή του. Πρώτα απάντησε ότι είναι σε εξέλιξη η «διαδικασία ανάπτυξης μιας πολύ φιλόδοξης στρατηγικής rebranding για τη χώρα». Και αυτό, όπως τόνισε, «θα πρέπει να αντανακλάται στο brand μας - στην αισθητική του αλλά και στα μηνύματα που θα στείλουμε και στις ιστορίες που λέμε. Ενα brand είναι το άθροισμα των απρόσμενων ιστοριών που πηγάζουν από την Ελλάδα και πολλοί άνθρωποι δεν θα περίμεναν πως όντως θα μπορούσαν να γεννηθούν εδώ τέτοιες ιστορίες. Εστιάζουμε πολύ στο ένδοξο παρελθόν μας - και όντως έχουμε πολλά να πούμε σε αυτό το μέτωπο. Αλλά υπάρχει επίσης ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον μπροστά μας. Και αυτό που θα πρέπει πάντοτε να διακρίνει την Ελλάδα είναι η ποιότητα».
Εξάλλου, το φιλόδοξο εγχείρημα αλλαγής της εικόνας της Ελλάδας έχει αναλάβει η ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού «Repositioning Greece», η οποία συστάθηκε πριν από ενάμιση χρόνο περίπου με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Πρόκειται για την ομάδα που συνδράμει στην αναβάθμιση και την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό και αντικείμενό της αποτελεί ο σχεδιασμός μιας νέας αρχιτεκτονικής για την εικόνα της χώρας, δηλαδή ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδίου, που θα τοποθετεί εκ νέου τη σύγχρονη Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη.
Η ομάδα έχει ολοκληρώσει το έργο της με την ιδιαίτερη συνεισφορά του πρώην Chief Creative Director της κυβέρνησης, Στιβ Βρανάκη, και τα αποτελέσματά της βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στη φάση της επικύρωσης μέσα από έρευνα που διεξάγεται.