Ξεκινώντας την ομιλία του στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείο Παιδείας για το «Νέο σχολείο», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών.

«Να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς να κάνουν το εμβόλιο»

«Αν το 70% έχει εμβολιαστεί υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κάλεσε τα κόμματα να στείλουμε από κοινού μήνυμα υπέρ του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία.

Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι όλοι πρέπει να συμφωνήσουν πως πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολιαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να εμβολιαστούν.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με παρέμβαση του στην Ολομέλεια της Βουλής αναφέρθηκε στην νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση τονίζοντας ότι «πριν από περίπου 25 μήνες η κυβέρνηση κατέθετε το 2ο νομοσχέδιο για το ζήτημα της δημοσίας παιδείας έκτοτε μεσολάβησαν δεκάδες παρεμβάσεις τέτοιας έκτασης σε όλη την εκπαιδευτική κλίμακα για να αλλάξει όψη η δημοσιά εκπαίδευση».

«Μέσα στην πανδημία η χωρά έκανε το μεγάλο άλμα της διδασκαλίας από απόσταση»

«Να ευχαριστήσω όλους τους εκπαιδευτικούς μας που κράτησαν ζωντανή την εκπαίδευση για να μην αποξενωθούν τα παιδιά από το σχολείο όσο αυτό ήταν δυνατόν», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

«Πρώτο μας μέλημα να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με ασφάλεια»

Ακόμη ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι καθώς πλησιάζει ο Σεπτέμβριος το πρώτο μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, καθώς για δύο χρονιές η εκπαίδευση λειτούργησε με περιορισμούς λόγω της πανδημίας.

«Όλοι ξέρουμε ότι η τηλεκπαιδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον πυρήνα της διδασκαλίας στη τάξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

«Το 4ο κύμα αφορά πρώτα και απ΄ όλα τους ανεμβολιαστους συμπολίτες μας»

«Θα καταστεί δύσκολο να προχωράμε σε αναπληρώσεις εκπαιδευτικών εάν αρρωστήσει μαζικά ένας μεγάλος αριθμός», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει το βήμα να πείσουν τους συνάδελφους τους να το κάνουν.

Μάλιστα ο πρωθυπουργός τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέξουν να μην εμβολιαστούν θα υποστούν μια προσθετή ταλαιπωρία, όπως συχνά εργαστηριακά τεστ για μπορούν να προσέλθουν στην τάξη.

Ανοίγει η πλατφόρμα για παιδιά 12 - 15

Από Παρασκευή θα ανοίξει η πλατφόρμα για τα παιδιά 12 με 15 ετών, τόνισε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι «είναι μια προσωπική απόφαση που θα συζητήσει η κάθε οικογένεια με τους γιατρούς». «Αν εγώ είχα παιδί σε αυτήν την ηλικία δεν θα είχα καμία αντίρρησή να το εμβολιάσω», επισήμανε ο ίδιος.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι έχουμε ενθαρρυντικές ενδείξεις για τους εφήβους. «Αυτή είναι όπως μας υποδεικνύουν οι ειδικοί πως και τα παιδιά από 12 και πάνω να εμβολιαστούν να πάρουν την απόφαση και κάνουν αυτό το βήμα», δήλωσε επιπρόσθετα.

«Δίνεται ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλα τα Ελληνόπουλα»

Στις «σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση» αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός τονίζοντας πως «πολιτική μας επιλογή και προσωπική μου επιλογή είναι η δημόσια εκπαίδευση να γίνει προτεραιότητα».

«Δίνεται ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλα τα Ελληνόπουλα, με την εκπαίδευση να γίνεται καταλύτης για τη συλλογική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

  • Περισσότεροι εκπαιδευτικοί (Καθώς μετά 11 χρόνια έγιναν 12.000 διορισμοί)
  • Τα σχολεία θα ανοίξουν με καινοτομίες
  • 123 νέα προγράμματα σπουδών
  • Υποχρεωτική ξένη γλώσσα από το νηπιαγωγεία.
  • Διπλάσια πρότυπα σχολεία και επαγγελματικά λύκεια
  • Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και εκπαιδευτικούς.
  • Το έργο των εκπαιδευτικών θα πρέπει να αξιολογείται
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ποιότητα της εκπαίδευση συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και τόνισε πως «εδώ η σύγκριση με τα διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η χώρα είναι ουραγός στον ΟΟΣΑ. Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις δεν έχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές, αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές».

Αλλάζει το σχολικό εγχειρίδιο

Το σχολικό εγχειρίδιο αλλάζει και στη θέση του θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολείο θα επιλέγει, ανέφερε ο πρωθυπουργός σημειώνοντας πως «οι επιδόσεις των παιδιών να κρίνονται με ευελιξία, με ατομικές και ομαδικές εργασίες».

«Οι εκπαιδευτικοί ξέρουν τι συμβαίνει μέσα στην τάξη. Η διδακτέα ύλη εκσυγχρονίζεται. Η τεχνολογία θα είναι σε όλες τις τάξεις. Σεξουαλική αγωγή, ατομικά δικαιώματα, οδηγική ασφάλεια, προστασία περιβάλλοντος, όλα θα διδάσκονται», διευκρίνισε ο πρωθυπουργός.

«Σε ένα κόσμο, ο οποίος διαρκώς αλλάζει, η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Ο μαθητής πρέπει πάνω από όλα πως να μαθαίνει διαρκώς, πως να προσαρμόζεται. Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο του τίτλου του. Διευθύνει, συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους τους. Μεριμνά και για την πολιτιστική ζωή στο σχολείο, αλλά και την οικονομική του ευρωστία, διεκδικώντας πόρους από την τοπική κοινότητα», συμπλήρωσε επεξηγηματικά.

Οι αποφάσεις από το υπουργείο πηγαίνουν στο σχολείο

«Περιμένω να ακούσω τις απόψεις των πολιτικών αρχηγών. Θα ήταν ευχής έργο αν θα μπορούσε σε κάποιες αυτονόητες αλλαγές να συμφωνούσαμε», επισήμανε.

«Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας αναβαθμίζεται και αποκτά και νέους συνεργάτες. Αυξάνεται η θητεία του διευθυντή στα 4 χρόνια. Η άλλη όψη της αυτονομίας είναι η αξιολόγηση. Είναι ένα εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο», σημείωσε επιπρόσθετα.

«Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα: τη σχολική μονάδα, τους δασκάλους και τους καθηγητές», εξήγησε.

«Κύριε Τσίπρα να σοβαρευτείτε – Κάποιοι δίνουν ψεύτικες ελπίδες»

Ο πρωθυπουργός απάντησε στις υποσχέσεις του Αλέξη Τσίπρα για την αναδρομική του υπόσχεση για την ΕΒΕ, λέγοντας: «Οικοδομείται παθητικούς πολίτες που αναζητούν κάποιον ''πατερούλη''. Να πάψουν από αυτή την αίθουσα να λέγονται εύηχα ψέματα που καίνε τα μυαλά. Ποιος είναι άραγε ο ελιτιστής αυτός που θεωρεί εξίσου υπερήφανο τον φοιτητή και τον σπουδαστή ή μήπως εκείνος που ψαρεύει στα θολά νερά ενός πανεπιστημίου δήθεν για όλους, αλλά τελικά για κανένα. Μόλις το 59% αποφοιτάει από τα πανεπιστήμια μας, το χειρότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Και αντί να δούμε τι φταίει, κάποιοι δίνουν ψεύτικες ελπίδες. Είναι καιρός κύριε Τσίπρα να σοβαρευτείτε! Δεν γίνεται να μην υπάρχει μία βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια. Δεν γίνεται να μην έχουν λόγο τα ιδρύματα για τον αριθμό των φοιτητών».

«Ξανασκεφτείτε την άτοπη υπόσχεση για τους υποψηφίους που θα κρατούν τους βαθμούς τους. Αν θέλετε να είστε συνεπής με ό,τι εννοείται. Λέτε στα νέα παιδιά ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Να τους κλείσετε το μάτι όταν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία αποφοίτησης, ειδικά από κάποια τμήματα στα οποία καταλήγουν φοιτητές που δεν έχουν κανένα σκοπό να αποφοιτήσουν. Για να λέμε μπράβο το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

«Σταματήστε να λέτε καληνύχτα όταν όλοι οι άλλοι σας λένε καλημέρα»

Ο πρωθυπουργός κλείνοντας την ομιλία του τόνισε πως «έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το νέο σχολείο που ξεκινάει από τον Σεπτέμβριο» καθώς επεσήμανε πως «η δημόσια Παιδεία είναι υπόθεση Εθνική».
Απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα σε ήπιους τόνους, σημείωσε «θα ζητήσω να χαμηλώσετε τους τόνους και να ξαναδιαβάσετε με νηφαλιότητα το νομοσχέδιο. Κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ πριν ψηφίσετε ίσως θα πρέπει να ακούσετε μία συμβουλή!».

Η συμβουλή Μητσοτάκη στον ΣΥΡΙΖΑ

Ο εμβληματικός ηγέτης της ιταλικής αριστεράς Ενρίκο Μπελινκουέρ έλεγε: «Σύντροφοι είναι ώρα να αναπτύξουμε μία ιδιότητα που μας λείπει να ψάχνουμε την αλήθεια που κρύβεται στα λόγια του αντιπάλου μας. Καλό θα ήταν να ξεφύγετε από την απόλυτη άρνηση. Να πάψε να λέτε καληνύχτα όταν όλοι οι άλλοι σας λένε καλημέρα», είπε ολοκληρώνοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης.