«Η ελληνική ναυτιλία διατηρεί τα σκήπτρα της παγκόσμια ναυτιλίας», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα Ντε Φερ» με τους Χριστίνα Κοραή και Δημήτρη Τάκη ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κωνσταντίνος Κατσαφάδος.

Ειδικότερα, ανέφερε πως η Ελλάδα έχει την δυνατότητα να αποτελέσει κόμβο υγροποιημένου αερίου που θα διαθέτει στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα προέβη στην εκτίμηση ότι έως την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση θα ανακοινώσει επιμήκυνση του Fuel Pass ώστε να αντιμετωπιστούν οι αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης.

Ακόμη, επανέλαβε πως τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά 18% ενώ είπε πως αναζητείται δημοσιονομικός χώρος.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως γίνεται προσπάθεια μετανάστες να περάσουν τα θαλάσσια σύνορα της χώρας.

Aναλυτικά οι δηλώσεις του 


Με αφορμή το τέλος των Ποσειδωνίων: 4 χρόνια μετά επέστρεψαν τα Ποσειδώνια στο σπίτι τους. Είχαμε την επιστροφή των Ποσειδωνίων όπου ήταν η μεγαλύτερη έκθεση που είχε γίνει ποτέ δείχνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία διατηρεί την πρωτιά και τα σκήπτρα της παγκόσμιας ναυτιλίας κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό. Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος της οικονομίας ο οποίος προσφέρει με έμμεσο ή άμεσο τρόπο κοντά στο 7% του ΑΕΠ και γύρω από τη ναυτιλία εργάζονται πάνω από 200 χιλιάδες έλληνες πολίτες.

Αυτή τη στιγμή ο ελληνόκτητος στόλος ξεπερνάει τα 5.500 πλοία, είναι ο μεγαλύτερος στόλος. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ό,τι έχει να κάνει με την παγκόσμια χωρητικότητα των πλοίων έχουμε ένα ποσοστό της τάξεως του 21%, σε σχέση με τα ευρωπαϊκά πλοία τα οποία είναι ελληνικών συμφερόντων ξεπερνάνε το 58% καταλαβαίνετε λοιπόν την πρωτιά την οποία έχει η ελληνική ναυτιλία.

Σε σχέση με την αναφορά ότι το LNG θα καθιερωθεί το επόμενο διάστημα ως ναυτιλιακό καύσιμο: Ο πόλεμος και αυτή η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τρέχει τις εξελίξεις. Τρέχει τις εξελίξεις για καθαρά καύσιμα, τρέχει τις εξελίξεις για εναλλακτικά καύσιμα, τρέχει τις εξελίξεις για να μπορέσουμε να βρούμε τρόπους ενεργειακής απεξάρτησης της Ευρώπης από τη Ρωσία και το LNG αποτελεί μια λύση γύρω από αυτά. Η χώρα μας γεωστρατηγικά έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει κόμβο και αποθήκη υγροποιημένου φυσικού αερίου ούτως ώστε αυτό να διοχετεύεται στις χώρες της Ευρώπης.

Ερωτηθείς πως θα μπορούσε να βοηθήσει η ελληνική ναυτιλία στην μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία: Δίνεται η δυνατότητα και αυτό το οποίο είπε ο έλληνας Πρωθυπουργός παρά τις εντάσεις τις οποίες έχουμε με την Τουρκία υπάρχει και πεδίο για να μπορέσουμε να συνεργαστούμε και να βοηθήσουμε και τις δύο χώρες αλλά και τον κόσμο ολόκληρο. Μπορεί να δοθεί η δυνατότητα της συνεργασίας και με τον ελληνόκτητο στόλο και με την Τουρκία η οποία διατηρεί τον έλεγχο των Στενών ούτως ώστε να είναι ανεμπόδιστη και πολύ γρήγορη η μεταφορά των σιτηρών.

Βλέπω διάφορες ειδήσεις να λένε ότι η Άγκυρα στήνει με τη Μόσχα κερδοσκοπικό παιχνίδι όσον αφορά τη μεταφορά των σιτηρών

 Σε αυτό θα πρέπει να αναλογιστεί η Άγκυρα ότι είναι μέλος του ΝΑΤΟ και αν δεν το αναλογιστεί η Άγκυρα θα το αναλογιστούν οι υπόλοιποι εταίροι μας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ.

Για το κόστος της βενζίνης: Νομίζω ότι θα υπάρξουν ανακοινώσεις για να υπάρξει μια περαιτέρω επιμήκυνση του Fuel pass και να μπορέσουν να διευρυνθούν και τα όρια ούτως ώστε να μπορέσουν να το χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο πολλοί περισσότεροι πολίτες. Νομίζω το πολύ μέχρι την άλλη εβδομάδα θα έχουν γίνει οι ανακοινώσεις. Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους για να μπορέσουμε να στηρίξουμε την κοινωνία και την οικονομία. Δεν είναι ένα δύσκολο πρόβλημα είναι ένας γόρδιος δεσμός τον οποίο καθημερινά προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις.

Αναφορικά με τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Παρατηρείται μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 18%. Δεν υπάρχει πουθενά αύξηση του 50-60 ή 90%, υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση γύρω στο 18%. Να σας ενημερώσω ότι πέρυσι τέτοια εποχή ο τόνος του ναυτιλιακού καυσίμου ήταν στα 500$ αυτή τη στιγμή ο τόνος έχει ξεπεράσει τα 1.300$.

Ερωτηθείς αν σχεδιάζουν κάποια μορφή επιδότησης: Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών για να μπορέσουμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που πρέπει να μείνουν όρθιες και ζωντανές και για τους ναυτικούς μας και για το μεταφορικό έργο το οποίο επιτελούν αλλά και να βοηθήσουμε και τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα πλοία.

Γίνεται μια προσπάθεια και για να μπορέσουμε να δώσουμε μια λύση να βοηθήσουμε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τους καταναλωτές αλλά και για να μπορέσουμε να συγκρατήσουμε τις τιμές συνομιλώντας συνεχώς με το Σύνδεσμο Ελλήνων Ακτοπλόων και δίνοντας οδηγίες ούτως ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο περιορισμένες οι αυξήσεις.Αυτή τη στιγμή τα μηνύματα τα οποία έχουμε σε σχέση με την κίνηση των επιβατικών πλοίων δεν δείχνουν μείωση της κίνησης, φαίνεται ότι παρά τις δυσκολίες και οι έλληνες πολίτες και οι τουρίστες επιλέγουν να άνουν τις μετακινήσεις τους στα νησιά με τα πλοία.

Αναφορικά με τις μεταναστευτικές ροές: Δεν έχουμε μείωση στις προσπάθειες να περάσουν παράνομα μετανάστες και πρόσφυγες. Τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν τριπλασιαστεί οι προσπάθειες παράνομης εισόδου στη χώρα μας παρόλα αυτά τα στελέχη του Λιμενικού σώματος όπου 24 ώρες το 24ώρο είναι εκεί και φυλάνε τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας λειτουργούν πάντοτε σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και τους νόμους της θάλασσας έχοντας ως προτεραιότητα πάντοτε την ανθρωπινή ζωή έχουν καταφέρει και έχουν πετύχει να διασφαλίσουν τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας


Ακούστε τη συνέντευξή του