Ο υπουργός υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Κώστας Αχ. Καραμανλής μίλησε την Τετάρτη το πρωί στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή Secret με τον Παναγιώτη Τζένο και αναφέρθηκε τόσο στα εγκαίνια του Μετρό, όσο και στο θέμα των υποκλοπών και των επερχόμενων εκλογών.

Αναλυτικά ο κ. Καραμανλής τόνισε:

Για τα εγκαίνια στο Μετρό του Πειραιά

«Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι το ότι ολοκληρώθηκε το έργο, το οποίο πέρασε από 40 κύματα. Ξεκίνησε το 2012, στην συνέχεια έκανε κοιλιά και πλέον είναι έτοιμο.  Το 2020 εγκαινιάσαμε τους σταθμούς στην Αγία Βαρβάρα και στη Νίκαια, και τώρα παραδώσαμε άλλους τρεις σταθμούς. Πριν από τρία χρόνια που κάναμε μια επίσκεψη, δεν είχε ούτε μπετό στον σταθμό του Πειραιά. Πλέον, ο σταθμός αυτός βγάζει τον Πειραιά από την απομόνωση. Συνδέουμε το λιμάνι με το κέντρο και το αεροδρόμιο.

Υπάρχουν αναπτυξιακά οφέλη και για τον τουρισμό. Έχει γίνει πλήρης απορρόφηση των κονδυλίων και πλέον το λιμάνι μπαίνει στον 21ο αιώνα».

Για την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό

«Όσοι παρακολουθούν την δραστηριότητα στο Υπουργείο Υποδομών έχουν διαπιστώσει ότι έχουμε κάνει πολύ σημαντικά βήματα. Στην Γραμμή 4, η επέκταση μετά από πολλά προβλήματα ξεμπλοκάραμε και να ξέρετε ότι είναι η πιο σημαντική επέκταση.

Μιλάμε για σταθμούς που θα δώσουν ανάσα σε πάνω από 340.000 κατοίκους» δήλωσε ο υπουργός, ενώ για τις αντιδράσεις που υπάρχουν, δήλωσε στον Παναγιώτη Τζένο:

«Στην Ελλάδα αντιδρούμε σε κάθε αλλαγή. Σε ότι αφορά τα Εξάρχεια, όπου η κυβέρνηση χωρίς μεγάλα λόγια έστησε το εργοτάξιο, το έργο έχει ξεκινήσει. Οι αντιδράσεις δεν προέρχονται από τους κατοίκους της περιοχής.

Στην Αγία Παρασκευή για παράδειγμα που υπήρχαν αντιδράσεις, πλέον παραδέχονται πόσο λάθος ήταν να μην θέλουν το Μετρό. Οι αντιδράσεις σε έναν βαθμό είναι λογικές, εκτός από τα Εξάρχεια όπου οι γνωστοί άγνωστοι κάνουν ότι έκαναν πάντα».

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

«Ο ΣΥΡΙΖΑ νομίζω ότι βρίσκεται για άλλη μια φορά εκτός τόπου και χρόνου. Βλέπετε μια τεράστια διαφορά στην πολιτική κουλτούρα Μητσοτάκη- Τσίπρα» είπε στον Παναγιώτη Τζένο και προσέθεσε:

«Αυτό που έγινε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τη φιέστα που έστησαν, είναι μνημείο πολιτικής εξαπάτησης. Δεν πρέπει να το ξεχάσουμε. Έκαναν φιέστες χωρίς αντίκρισμα. Στον Πειραιά εμείς κάναμε τα εγκαίνια και μετά από δύο ώρες παραδώσαμε το έργο.

Το επιχείρημα του ΣΥΡΙΖΑ ότι το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι απλά κωμικό. Το έργο είχε πολιτικοποιηθεί. Έχουμε δώσει δέσμευση ότι θα υπάρχει και το Μετρό και τα αρχαία.

Γίνεται μια εξαιρετική δουλειά του υπουργείου πολιτισμού που παντρεύει το Μετρό με τα αρχαία. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να το κάνει πράξη και το έργο κόλλησε. Εμείς έχουμε πει ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023 και τότε θα κριθούμε»

Για το αν θα αυξηθούν οι συρμοί και τα λεωφορεία

«Έχουμε δώσει έξι νέους σταθμούς στον Πειραιά και η συχνότητα διέλευσης των συρμών έχει παραμείνει η ίδια. Δεν υπάρχουν καθυστερήσεις. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε διαδικασία διαγωνισμού για την αγορά νέων συρμών, καθώς έχουμε να πάρουμε από το 2004.

Για τον ΟΑΣΑ έχουμε αυξήσει τα λεωφορεία από σχεδόν 300 σε 1.300 και πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά με το Μετρό. Κάθε φορά που έρχεται νέος σταθμός κάνουμε τις όποιες αλλαγές χρειάζεται για να εξυπηρετηθεί ο πολίτης. Η μάχη για να προσφέρουμε καλύτερες συγκοινωνίες είναι καθημερινή. Νομίζω όλοι έχουν δει τη τεράστια διαφορά» ανέφερε στον Παναγιώτη Τζένο.

Για τις υποκλοπές

«Ήταν ένα ζήτημα που απασχόλησε την κοινή γνώμη αλλά βλέπουμε διαφορά σε σχέση με το πως αντιμετωπίζαμε παλαιότερα τέτοιες περιπτώσεις. Εδώ τώρα έχουμε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος ανέδειξε το θέμα και το έφερε στην επικαιρότητα. Δε νομίζω να το έχουμε δει πολλές φορές αυτό γιατί συνήθως αυτό το έκαναν τα ΜΜΕ.

Το βλέπουμε με ψυχραιμία και έχουμε πει ότι όλα πρέπει να βγουν στο φως. Και τι βγήκε τελικά στο φως; Ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρακολουθούσε τους Τροϊκανούς, τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης. Θα σας έλεγα ότι στον ΣΥΡΙΖΑ πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι».

Για τις εκλογές

Σε ερώτηση του Παναγιώτη Τζένου για το αν είναι αυτοσκοπός η αυτοδυναμία, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Ανήκω στη σχολή που λέει ότι η Ελλάδα χρειάζεται σταθερές μονοκομματικές κυβερνήσεις. Έχουμε ζήσει και πολυκομματικές».

 



Αναλυτικά η συνέντευξη


Αναφορικά με την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά ο κ. Καραμανλής τόνισε στον Παναγιώτη Τζένο:

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Το έργο αυτό πέρασε από χίλια κύματα, ξεκίνησε το 2012 μετά δυστυχώς το έργο αυτό έκανε «κοιλιά», είχαμε τα χρόνια της περήφανης διαπραγμάτευσης. Θα σας πω ότι το 2020 εγκαινιάσαμε τους σταθμούς στη Αγ. Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια και τους δώσαμε στην κυκλοφορία και σήμερα έχουμε τρεις νέους σταθμούς τον Πειραιά, τα Μανιάτικα και το Δημοτικό θέατρο και παρά το γεγονός ότι κατασκευαστικά ειδικά ο σταθμός του Πειραιά ήταν πάρα πολύ πίσω πριν από τρία χρόνια δηλαδή δεν είχε ούτε μπετά την εποχή εκείνη παρόλα αυτά τέλος καλό όλα καλά. Ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο βγάζει τον Πειραιά από μια ιδιότυπη απομόνωση. Πλέον κάνουμε το προφανώς δηλαδή συνδέουμε το λιμάνι με το κέντρο της πρωτεύουσας και συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Δηλαδή ενώνουμε και χερσαίες και θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές οπότε καταλαβαίνετε ποια είναι τα αναπτυξιακά οφέλη και για τον τουρισμό. Αυτή τη στιγμή έχουμε απορρόφηση και πλήρη  αξιοποίηση όλων των κονδυλίων  έτσι ώστε το λιμάνι του Πειραιά να βγει από την ιδιότυπη απομόνωση που είχε και να μπει στον 21ο αιώνα.

Αναφορικά με την γραμμή 4 του μετρό

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Μετά από πολλά προβλήματα που είχε η γραμμή 4 καταφέραμε και ξεμπλοκάραμε και προχωράμε το μετρό που στην οποία είναι η πιο σημαντική επέκταση από τότε που έγιναν οι γραμμές 2 και 3. Μιλάμε για σταθμούς οι οποίοι θα δώσουν ανάσα σε παραπάνω από 350.000 ανθρώπους ετησίως και επειδή όλοι βλέπουμε τα προβλήματα που έχουμε με την κίνηση, βλέπουμε ότι η Αθήνα είναι μια κορεσμένη πόλη πρέπει αυτά τα έργα, και αυτό κάνουμε, να τα τρέξουμε πάρα πολύ γρήγορα. Το μετρό είναι το πλέον περιβαλλοντικό και το πλέον καθαρό μέσο και στην ουσία βοηθάει έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα του μεγάλου κορεσμού.

Ερωτηθείς για ποιο λόγο υπάρχουν αντιδράσεις  για το σταθμό των Εξαρχείων

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Στην Ελλάδα είναι θέμα κουλτούρας να αντιδρούμε σε κάθε αλλαγή. Αναφέρεστε στις αντιδράσεις που είδαμε στα Εξάρχεια είδαμε όμως μια κυβέρνηση χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς τυμπανοκρουσίες, χωρίς να βγαίνουμε στα κανάλια και να λέμε μεγάλα λόγια και να λέμε πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε, πήγαμε στήσαμε το εργοτάξιο αυτή τη στιγμή το έργο έχει ξεκινήσει. Η αίσθηση που έχω είναι ότι οι αντιδράσεις δεν προέρχονται από τους κατοίκους των Εξαρχείων.  Κάθε φορά που ένα μεγάλο έργο έρχεται στη γειτονιά σου αυτό έχει πολλαπλασιαστικές και ευεργετικές επιπτώσεις και για την περιουσία σου και για την καθημερινότητα σου και για τη ζωή σου. Θα σας θυμίσω ότι όταν υπήρξαν αντιδράσεις και οι κυβερνήσεις κάναν πίσω και αναφέρομαι στο παράδειγμα της Αγίας Παρασκευής σήμερα βλέπετε ότι οι περισσότεροι κάτοικοι παραδέχονται πόσο λάθος ήταν να μην θέλουν το μετρό στη γειτονιά τους. Οι αντιδράσεις στα Εξάρχεια δεν θα έλεγα ότι είναι λογικές, νομίζω ότι ξεπερνάνε κάθε όριο διότι βλέπουμε βιαιότητες και βλέπουμε τις ομάδες των γνωστών αγνώστων να κάνουνε αυτά που πάντα κάνανε αλλά θα έλεγα ότι είναι περιορισμένες και η κυβερνηση μαζί με το δήμο  και την Αττικό Μετρό έχουν καταφέρει από κοινού να προχωρήσουν το έργο χωρίς να υπάρχουν τα παρατράγουδα που όλοι περιμέναμε.  

Αναφορικά με την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Ο ΣΥΡΙΖΑ νομίζω ότι βρίσκεται για άλλη μια φορά εκτός τόπου και χρόνου, εδώ βλέπετε μια τεράστια διαφορά στην πολιτική κουλτούρα της ΝΔ του Κυρ. Μητσοτάκη και στην πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ του κ. Τσίπρα. Αυτό που έγινε στην Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να το ξεχάσουμε γιατί ήταν ένα μνημείο πολιτικής εξαπάτησης να εγκαινιάζουμε έργα ανολοκλήρωτα, να ταυτίζεται η εξαγγελία με εγκαίνια και με φιέστες. Εμείς στην ουσία τι κάναμε στον Πειραιά; Το εγκαινιάσαμε και μετά από 2 ώρες το παραδώσαμε στο επιβατικό κοινό επομένως νομίζω ότι όλοι μπορούμε να κρίνουμε ότι από τη μια έχουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα βλέπε Θεσσαλονίκη και από την άλλη βλέπουμε πως μια σοβαρή κυβέρνηση παραδίδει ένα ολοκληρωμένο έργο να μπει στην καθημερινότητα της πόλης. Από τη μια έχουμε βαρύγδουπες εξαγγελίες και από την άλλη έχουμε  σκληρή δουλειά χωρίς λόγια, αυτή είναι η πολιτική διαφορά. Στις φιέστες του χθες εμείς απαντάμε με τα έργα που βλέπουμε όλοι σήμερα και στα επικοινωνιακά τους πυροτεχνήματα απαντάμε με δράσεις. Στο επιχείρημα ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο το 2020  θα σας έλεγα ότι είναι απλά κωμικό γιατί όσοι γνωρίζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες του έρχου γνωρίζουν ότι αυτό το έργο είχε πολιτικοποιηθεί, ο σταθμός Βενιζέλου που είναι ο κεντρικός σταθμός δεν είχε καν ξεκινήσει. Εμείς έχουμε δώσει μια δέσμευση, έχουμε πει ότι θέλουμε και μετρό και αρχαία. Θα παρότρυνα όσους μας ακούνε να πάνε να δούμε την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει το υπουργείο Πολιτισμού μαζί με το Αττικό μετρό στο Δημοτικό Θέατρο που πραγματικά βλέπουμε πως μπορούμε να παντρέψουμε και αρχαία και μετρό. Δηλαδή πως μπορούμε να έχουμε το πιο σύγχρονο μεταφορικό μέσο και να το παντρέψουμε με την ανάδειξη της πολιτισμικής μας κληρονομίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό δεν κατάφερε να το κάνει πράξη στη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα και το έργο αυτό να κολλήσει, εμείς το ξεμπλοκάρουμε, έχουμε πει ότι το έργο αυτό θα είναι έτοιμο το 2023 και από αυτό θα κριθούμε.   

Αναφορικά με τις χρονοαποστάσεις

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ:  Αυτή τη στιγμή έχουμε δώσει 6 νέους σταθμούς σε λειτουργία στον Πειραιά και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε αυξήσει τις χρονοαποστάσεις. Οι χρονοαποστάσεις παραμένουνε ίδιες. Επομένως με τους ίδιους συρμούς γιατί έχουμε καταφέρει τα τελευταία τρία χρόνια και έχουμε ανατάξει παλαιούς συρμούς έτσι ώστε να τους βάλουμε σε λειτουργία και αυτό φαίνεται. Το δεύτερο είναι ότι είμαστε ήδη σε διαδικασία διαγωνισμού για να προμηθευτεί η Αττικό Μετρό και να παραδώσει στη ΣΤΑΣΥ νέους συρμούς. Έχουμε να πάρουμε συρμούς από το 2004 επομένως μετά από πολλά χρόνια ο διαγωνισμός αυτός είναι στον αέρα και τρέχει. Όσον αφορά τον ΟΑΣΑ και τα λεωφορεία να θυμίσω ότι είχαμε παραλάβει 830 λεωφορεία και σήμερα στους δρόμους έχουμε κοντά στα 1300 λεωφορεία. Όπου πρέπει να γίνει αναπροσαρμογές δρομολογίων αυτό το κάνει ο ΟΑΣΑ για να εξυπηρετήσει τους νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά γιατί πρέπει αυτά τα μέσα μαζικής μεταφοράς να λειτουργούν συμπληρωματικά. Αυτό έχει γίνει, έχει γίνει μια πολύ σοβαρή δουλειά. Κάθε φορά που έρχεται ένας νέος σταθμός και μπαίνει σε ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να υπάρχουν προβλήματα εδώ είμαστε, τα παρακολουθεί η διοίκηση του ΟΑΣΑ,  για να κάνουμε τις οποίες αλλαγές χρειάζονται για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό καλύτερα.        

Αναφορικά με το θέμα των υποκλοπών

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Το θέμα των υποκλοπών ήταν ένα ζήτημα το οποίο απασχόλησε και την κοινή γνώμη αλλά εδώ βλέπουμε μια μεγάλη διαφορά μεταξύ του πως αντιμετωπίζαμε παλαιότερα ως πολιτικό σύστημα τέτοιου είδους αποκαλύψεις και πως τις αντιμετωπίζουμε τώρα. Καταρχήν ο ίδιος ο πρωθυπουργός έβγαλε το θέμα μπροστά, ο ίδιος ο πρωθυπουργός ήταν αυτός που ανέδειξε το θέμα, ο ίδιος ο πρωθυπουργός ήταν αυτός που έφερε το θέμα στην επικαιρότητα. Δεν νομίζω ότι αυτό το έχουμε δει πολλές φορές στο ελληνικό πολιτικό σύστημα.  Εμείς στη ΝΔ το ζήτημα αυτό το έχουμε δει με ψυχραιμία και μάλιστα έχουμε πει ότι όλα πρέπει να βγουν στο φως και μέχρι στιγμής στο φώς έχει βγει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση παρακολουθούσε τους Τροϊκανούς, παρακολουθούσε τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ και μετέπειτα υφυπουργό Οικονομικών, παρακολουθούσε τον γενικό γραμματέα της κυβέρνησης επομένως οι συμπαθέστατοι κατά τα αλλά συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ στην εξεταστική επιτροπή πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι γιατί αποκαλύφθηκε ότι αυτές οι πρακτικές ήταν πρακτικές οι οποίες είχαν πάρει διαστάσεις τεράστιες κατά τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ:  Εμείς στη ΝΔ λέμε ότι όλα πρέπει να βγουν στο φως και αυτό κάνουμε, δεν βλέπω να υπάρχει καμία διαφοροποίησηΌσοι παρακολουθούνε τα νεοδημοκρατικά εδώ και χρόνια περνάμε μια περίοδο χωρίς τις παραμικρές διαφοροποιήσεις, είμαστε ένα κόμμα ενωμένο, είμαστε μια γροθιά κάτω από τη στιβαρή ηγεσία του Πρωθυπουργού. Έχουμε ήδη μπει σε προεκλογική περίοδο, θα πάμε σε εκλογές και ο ελληνικός λαός θα αποφασίσει αν  θέλουν στο τιμόνι της χώρας να έχουν τον Μητσοτάκη ή  αν θέλουν στο τιμόνι της χώρας να έχουν τον κ. Τσίπρα, τον κ. Βαρουφάκη και τον κ. Ανδρουλάκη. Ο λαός είναι αυτός ο οποίος στο τέλος ψηφίσει και αποφασίζει.

Ερωτηθείς αν είναι η αυτοδυναμία αυτοσκοπός ή βρίσκονται και οι μετεκλογικές συνεργασίες στο τραπέζι και με ποιον

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Εδώ υπάρχουν δύο σχολές εγώ ανήκω στην πολιτική σχολή που θεωρώ και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό που χρειάζεται η χώρα μας είναι σταθερές μονοκομματικές κυβερνήσεις. Σήμερα όλοι αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μια κυβέρνηση που έχει αντιμετωπίσει το μεταναστευτικό με απόλυτη επιτυχία, τις προκλήσεις της γείτονος με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα και ψυχραιμία, μια υγειονομική κρίση με σχετική επιτυχία αν δείτε τι συνέβαινε σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Υπάρχουν αυτές οι δύο διαφορετικές απόψεις και αντιλήψεις η Αριστερά συνήθως πιστεύει ότι πρέπει να γίνονται κυβερνήσεις συνεργασίες, τα συντηρητικά κόμματα και ειδικά η κεντροδεξιά στην Ελλάδα πιστεύει ότι ο τόπος υπηρετείται καλύτερα όταν στο τιμόνι της χώρας έχει έναν πρωθυπουργό ο οποίος έχει και την ολοκληρωμένη εικόνα και όλη την ευθύνη για τις πράξεις του. Επομένως αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ το έχουμε ζήσει και το 1989 με τον Α. Παπανδρέου που το ΠΑΣΟΚ τότε όταν έβλεπε ότι χάνει άλλαξε τον εκλογικό νόμο, θυμάστε ότι και τότε είχαμε περάσει από περιπέτειες νομίζω ότι ο ελληνικός λαός είναι ώριμος και τελικά θα πάρει τις αποφάσεις.   Το με ποιον θα συνεργαστεί το ένα ή το άλλο κόμμα αυτό είναι μια συζήτηση που δεν μπορεί να γίνει, θα ήταν  εντελώς άτοπο να το συζητάμε σήμερα διότι όταν πηγαίνει στις εκλογές η κάθε παράταξη στην ουσία προσπαθούνε να πάρουν το καλύτερο αποτέλεσμα άρα καταλαβαίνετε ότι κανένας δεν θα βγει πριν τις εκλογές να πει «ότι σε περίπτωση που δεν καταφέρω να πάρω αυτοδυναμία...» κάτι το οποίο δεν καταφαίνεται αυτή τη στιγμή.  Βλέπετε ότι οι έρευνες της κοινής γνώμης δίνουν τη ΝΔ πολύ κοντά στο 35 με 36% που σημαίνει ότι ο στόχος της αυτοδυναμίας είναι εφικτός και πολύ κοντά μας επομένως  κοντός ψαλμός αλληλούια.