Με ένα φάκελο, ο οποίος έχει όλα τα στοιχεία της πολιτικής που ακολούθησε στους σιδηροδρόμους η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να απαντήσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο βασικό αφήγημα της κυβέρνησης για τις διαχρονικές ευθύνες.

Σύμφωνα με τους συνεργάτες του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι η στοχοποίηση του Χρήστου Σπίρτζη. Γι’ αυτό άλλωστε έχουν ετοιμάσει ένα φάκελο με όλα τα στοιχεία, σχετικά με το τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για τους σιδηροδρόμους όταν ήταν στην κυβέρνηση .

Τα στοιχεία τα οποία θα αναδείξει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης:

- Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωσε το πιο δύσκολο τμήμα του συνολικού έργου. Την διπλή γραμμή στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το 2018, με σήραγγες χιλιομέτρων, με γέφυρες πάνω σε ρήγματα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης.  Όπως λένε, μάλιστα, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ: «Χωρίς γραμμή σιδηροδρομική δεν μπορεί να τοποθετηθεί ολοκληρωμένο το ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας και αυτό κάνει ακόμα μεγαλύτερες τις ευθύνες της κυβέρνησης για το ατύχημα».

- Ακόμα, υλοποιήθηκε μεγάλο μέρος και ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα των συμβάσεων για την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που παρέλαβε η ΝΔ το 2019, με στόχο ολοκλήρωσης του έργου το τέλος του 2020. «Από τότε έκανε τα πάντα για να μην ολοκληρωθεί το έργο», λένε οι συνεργάτες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Και προσθέτουν: «Ολοκληρώσαμε το 70% της σύμβασης για το σύστημα ασφάλειας ECTS και κάναμε τη συμπληρωματική σύμβαση που απαιτείτο ώστε το σύνολο του έργου να παραδοθεί στο τέλος του 2020. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη την άφησε στο συρτάρι και την υπέγραψε το 2021».

- Υποστηρίζουν ακόμα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, και παρά τα μνημόνια, για να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και επειδή η σύμβαση για το σύστημα ασφαλείας ETCS δεν είχε ολοκληρωθεί, είχαν τοποθετηθεί από δύο έμπειροι σταθμάρχες στους κεντρικούς σταθμούς της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Τιθωρέας.

- Υπήρχαν ακόμα  και κλειδούχοι σε όλα τα απαραίτητα σημεία, για τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των τρένων. Υπήρχε, μάλιστα ,το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου, το οποίο παρακολουθούσε την κυκλοφορία όλων των τρένων.

Εν τω μεταξύ, ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης αναφέρθηκε στο θέμα  της μετάταξης του σταθμάρχη υποστηρίζοντας ότι: «Τελικά το πελατειακό - επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είχε μοιραίο ρόλο στη τραγωδία των Τεμπών».

«Η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Ραγκούσης. 

Και πρόσθεσε: «Η μετάταξή του δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, στις 30 Ιουνίου 2022. Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, μετατάχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σε κενή οργανική θέση του κλάδου Κυκλοφορίας, ειδικότητας Σταθμαρχών, με κωδικό 1645713805.

 Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2022 (apografi.gov.gr) και συγκεκριμένα για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805, ΔΕ Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κι εγγράφως, υποψήφιους με όριο ηλικίας έως 48 έτη!

Επομένως, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου.

Το μόνο πλέον που απομένει να απαντήσει η κυβέρνηση στον ελληνικό λαό είναι: ποιος πολιτικός-κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη;».

Αλλά και ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς σε δήλωση του επεσήμανε ότι: «Οι... παραιτημένες διοικήσεις των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ λαμβάνουν αποφάσεις αποπομπής και σκορπάνε χρήμα σε συνέδρια για την προβολή τους. Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη!» και αναρωτήθηκε εάν τελικά ισχύουν οι δηλώσεις του πρωθυπουργού .