Παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράφηκε σήμερα, Κυριακή, στο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, η σύμβαση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που αφορά το τμήμα του δρόμου από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη Λασιθίου.

Το συγκεκριμένο τμήμα που είναι το δεύτερο κατά σειρά τμήμα του ΒΟΑΚ που ξεκινά, αφορά μια απόσταση 22,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 290 εκατομμυρίων ευρώ και θα κατασκευαστεί με σύμπραξη του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα.

«Η Κρήτη αποκτά επιτέλους ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση που θα έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα», τόνισε ο Πρωθυπουργός ενώ αναφέρθηκε στη βελτίωση της οδικής κουλτούρας την οποία έχει ανάγκη η Κρήτη, προσθέτοντας πως επισκέφτηκε σήμερα στο Ρέθυμνο τον άτυχο αστυνομικό που είχε τραυματιστεί πριν λίγες μέρες σοβαρά σε τροχαίο χάνοντας το πόδι του, θέλοντας να επισημάνει πως πρέπει να γίνουν αρκετά ακόμα, εκτός από τη βελτίωση των υποδομών και την κατασκευή του ΒΟΑΚ, για να μην έχουμε αυτό το φόρο αίματος που κάθε χρόνο πληρώνει στους δρόμους η Κρήτη.

«Στόχος μας είναι να γίνει ο ΒΟΑΚ ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος», ανέφερε από την πλευρά του, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας πως η κυβέρνηση υλοποίησε τις δεσμεύσεις της και ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ο τελευταίος και πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στη χώρα μας. Η κυβέρνηση υλοποιεί όλα τα έργα- πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης που εκκρεμούσαν στην Κρήτη και αυτή τη στιγμή υλοποιεί ένα σύνολο 30 έργων συνολικού πρόπυλο λογισμού 3,6 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το οδικό έργο Χερσόνησος-Νεάπολη, ανήκει στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η αξία του είχε εκτιμηθεί στα 290 εκατομμ. ευρώ με αναδόχους τις εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat. Πρόκειται για το δεύτερο από τα τρία έργα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί και πλέον μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης.

Πρόκειται για ένα έργο αυξημένης σημασίας για την Κρήτη αλλά και ένα από τα project-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών. Στην υπογραφή της σύμβασης παρόντες ήταν επίσης ο γενικός διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μ. Μουστάκας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Γιώργος Συριανός και ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.

Με την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά και επίσημα η περίοδος κατασκευής του οδικού άξονα, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2027.

3828714
3828718
3828719
3828720

Σύντομο χαιρετισμό απεύθυνε και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, κατά την τελετή στο αίθριο του Πολιτιστικού Κέντρου Ηρακλείου για την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης του τμήματος του ΒΟΑΚ «Χερσόνησος - Νεάπολη», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Θα ήθελα να εκφράσω εκ μέρους της περιφέρειας Κρήτης την ικανοποίηση για την σημερινή υπογραφή, γιατί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης προχωρεί. Προχωρεί μέσα από τη συνεργασία, τη συνέργεια και τη συμπόρευση που είχαμε με το Υπουργείο Υποδομών και θα ήθελα και εγώ από την πλευρά μου να ευχαριστήσω το Γιώργο Καραγιάννη γιατί υπήρχαν περίοδοι που είχαμε τις εντάσεις, όμως ένας ήταν ο στόχος να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο», ανέφερε ο κ. Αρναουτάκης και πρόσθεσε:  «Πάντα με θετική πρόθεση. Θέλαμε να μπορούμε να σε συμβάλλουμε κι εμείς θετικά ακούγοντας όμως τη φωνή των πολιτών, τη φωνή των δημάρχων όλης της Κρήτης για να μπορούμε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.  Εύχομαι, Σύντομα να υπογραφεί και η υπόλοιπη σύμβαση παραχώρησης και εμείς από την πλευρά τη δική μας θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις και θα συμβάλουμε και εμείς, να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα. Να μπορούμε να δούμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρώτα για τους κρητικούς και για τους επισκέπτες. Εάν τα  συνδυάσουμε μαζί με το αεροδρόμιο του Καστελίου, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές που γίνονται στο νησί, μαζί όμως και με την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού με το μικρό και μεγάλο καλώδιο, η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη. Η Κρήτη, η οποία θα είναι ζηλευτή όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για τη Μεσόγειο και για όλη την Ευρώπη. Καλή επιτυχία».

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

Σεβασμιώτατε, κ. Περιφερειάρχα, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στο ελληνικό κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι,

Σήμερα είναι μία ακόμα σημαντική μέρα για την Κρήτη μας. Αυτό καθώς υπογράφουμε τη σύμβαση της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει.

Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- «κορόιδευαν» τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη.

Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ο Περιφερειάρχης τα είπε λίγο πιο αντικειμενικά, με τις σχετικές εντάσεις που πάντα τέτοιου είδους έργα προκαλούν, γιατί πάντα, το αντιλαμβάνομαι απόλυτα, μπορεί να υπάρχουν τοπικές απόψεις, τοπικά συμφέροντα τα οποία μπορεί να θίγονται από ένα τέτοιο μεγάλο έργο.

Όμως ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Θα έχετε προσέξει ότι και στο τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να υπογράψουμε σήμερα, βλέπετε από κάτω την μικρή ταμπέλα η οποία καταδεικνύει, ότι και σε αυτό το έργο υπάρχει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχει σε μια σειρά από έργα, πάρα πολλά τον αριθμό, τα οποία γίνονται σε όλη την πατρίδα.

Είναι μια ακόμα απόδειξη του πώς μπορούμε να διεκδικήσουμε πρόσθετους ευρωπαϊκούς πόρους προς όφελος τελικά των πολιτών και προς όφελος της περιφερειακής ανάπτυξης.

Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, Σεβασμιότατε, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κρήτη, αγαπητέ μου Σταύρο, είναι ένα νησί με πολύ σημαντικό παραγωγικό αποτύπωμα και στον πρωτογενή τομέα αλλά και στη μεταποίηση. Και χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο δρόμο, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος των μεταφορών.

Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα. Και ειλικρινά νομίζω ότι συγκλονιζόμαστε κάθε φορά που ακούμε ιστορίες ανθρώπων, ειδικά νέων ανθρώπων, οι οποίοι χάνονται άδικα στο δρόμο.

Και για αυτό και αποδίδω τόσο μεγάλη σημασία συνολικά στη βελτίωση της κουλτούρας οδικής ασφάλειας, ειδικά στο νησί μας, ειδικά στην Κρήτη.

Και θα πω και κάτι το οποίο έχω πει πολλές φορές: μην κοροϊδευόμαστε, τα ζητήματα οδικής ασφάλειας δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ποιότητα των δρόμων. Έχουν να κάνουν και με την ποιότητα των οδηγών και με τις συμπεριφορές των οδηγών μας.

Πριν από λίγο, ερχόμενος εδώ να σας απευθύνω αυτό το σύντομο χαιρετισμό, μίλησα με έναν νέο αστυνομικό -Γιώργος, μάλιστα, το όνομά του- στο Ρέθυμνο, ο οποίος δυστυχώς, πηγαίνοντας να αναλάβει υπηρεσία, έχασε το πόδι του γιατί κάποιος μεθυσμένος οδηγός έπεσε πάνω του και του προκάλεσε ένα τραύμα που δυστυχώς θα τον συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή του.

Άρα δεν είναι μόνο οι δρόμοι, είναι και οι οδικές μας συμπεριφορές, είναι και η κουλτούρα μας, είναι δυστυχώς και αυτή η κακώς εννοούμενη κρητική λεβεντιά, ότι πρέπει να πίνουμε και μετά να οδηγούμε.

Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε συνολικά ακόμα, αν θέλουμε να μειώσουμε αυτόν το φόρο αίματος τον οποίο τόσο άδικα καταβάλλουμε ως Κρητικοί, κάθε χρόνο δυστυχώς, χωρίς να έχουμε δει ακόμα την βελτίωση την οποία θα θέλαμε.

Όμως, ο δρόμος θα είναι μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη. Ο δρόμος αυτός θα ολοκληρωθεί σε όλη του την έκταση από τη στιγμή που μπει και στη διαδικασία υλοποίησης το μεγάλο κομμάτι της σύμβασης παραχώρησης που αφορά το τμήμα από το Ηράκλειο μέχρι τα Χανιά. Όπως είπε και ο Υφυπουργός, μέχρι τις 8 Μαΐου αναμένουμε τις δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα αυτό του Βόρειου Οδικού Άξονα και πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα μπορούμε και εκεί να έχουμε μειοδότη.

Συγκρατήστε ότι συνολικά ο Βόρειος Οδικός Άξονας θα στοιχίσει, θα μάς στοιχίσει περί τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι το ποσό το οποίο καλούμαστε να καταβάλλουμε για να αποκτήσουμε, επιτέλους, ένα δρόμο σύγχρονο, ασφαλή, ένα δρόμο που θα οδηγήσει την Κρήτη όχι απλά στην επόμενη δεκαετία, αλλά στον επόμενο αιώνα και θα ξεκλειδώσει την τεράστια αναπτυξιακή δυναμική του νησιού μας.

Και προφανώς, αγαπητέ Σταύρο, δεν είναι μόνο ο Βόρειος Οδικός Άξονας. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ πριν από κάποιου μήνες, όπως βλέπετε προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Θέλω να επισημάνω ότι προσθέσαμε χρηματοδοτικούς πόρους, άλλα 100 εκατομμύρια περίπου, προκειμένου να αυξήσουμε το μέγεθος του αεροδρομίου. Διότι διαπιστώσαμε στην πορεία ότι ο αρχικός σχεδιασμός δεν ήταν ο κατάλληλος για ένα αεροδρόμιο το οποίο θα έχει τόσο μεγάλη δυναμική και τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα και θα μπορεί να εξυπηρετεί τόσα πολλά αεροσκάφη.

Είναι, όμως, και αυτό ένα έργο το οποίο προχωράει με ταχύτητα και έρχεται να συνδυαστεί με τα μεγάλα έργα υποδομών, τα έργα διαχείρισης του νερού, τόσο σημαντικά σε μία εποχή κλιματικής αλλαγής.

Πρέπει να θωρακίσουμε την Κρήτη μας από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να προστατεύσουμε ως κόρη οφθαλμού τους υδάτινους πόρους μας.

Και βέβαια, τα πολύ σημαντικά έργα διασύνδεσης τα οποία ήδη το ένα κομμάτι έχει ήδη ολοκληρωθεί, η μικρή σύνδεση, η μεγάλη σύνδεση υλοποιείται και αυτή, έτσι ώστε να μπορέσει, επιτέλους, η Κρήτη ηλεκτρικά να συνδεθεί πλήρως με το δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Αυτό έχει πολλαπλές θετικές συνέπειες για όλους, και για τους υπόλοιπους καταναλωτές στην ηπειρωτική Ελλάδα που πληρώνουν ακριβά την παραγωγή ρεύματος στην Κρήτη, αλλά και για την Κρήτη μας την ίδια γιατί μπορεί να «ξεκλειδώσει» ένα πολύ μεγάλο δυναμικό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας το οποίο πια θα μπορεί να εξάγεται, αυτό το δυναμικό, αυτή η ενέργεια που παράγεται εδώ στην Κρήτη, και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Και μην ξεχνάμε, βέβαια, μιας και μιλάμε για ενέργεια, ότι η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη.

Κατά συνέπεια, κ. Περιφερειάρχη, φίλες και φίλοι, αισθάνομαι ότι ήμασταν, παρά τις δυσκολίες και παρά τις κάποιες καθυστερήσεις που μπορεί να υπήρχαν -μιλάμε για εξαιρετικά περίπλοκα έργα-, απολύτως συνεπείς σε αυτά για τα οποία είχαμε δεσμευτεί πριν από τέσσερα χρόνια, όταν διεκδικούσαμε για πρώτη φορά την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού και την εμπιστοσύνη των Κρητικών για να κυβερνήσουμε τον τόπο.

Μέσα σε μια τετραετία έχουν γίνει πολλά. Η Κρήτη «ξεκλειδώνει» συνολικά την αναπτυξιακή της δυναμική. Ο τουρισμός μας φέτος, είμαστε απολύτως σίγουροι ότι θα σημειώσει ακόμα ένα ρεκόρ και εδώ στην Κρήτη.

Ο πρωτογενής τομέας παρά τις δυσκολίες πηγαίνει καλά. Γνωρίζετε ότι σκύψαμε πάνω στα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα. Αποζημιώσαμε καλλιεργητές. Καλύψαμε ζημιές από φωτιές. Στηρίξαμε τους κτηνοτρόφους μας, αλλά στηρίζουμε συνολικά και την μεταποίηση στη Κρήτη, ειδικά την μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων.

Το λάδι μας είχε πολύ καλές τιμές. Βλέπω πολλά περισσότερα παραδείγματα επιχειρήσεων που τυποποιούν και εξάγουν τα προϊόντα της κρητικής γης. Το κρασί μας πηγαίνει πολύ καλά.

Και βέβαια, μιας και έχουμε εδώ και τον έτερο συντοπίτη μας, τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον Γιάννη Πλακιωτάκη, να πούμε ότι και σημαντικές επενδύσεις γίνονται στα λιμάνια μας, και αυτές δρομολογούνται. Βέβαια με σημαντικότερη τη σύμβαση παραχώρησης για το λιμάνι του Ηρακλείου, κάτι το οποίο θα αλλάξει τελείως την όψη της πόλης και θα καταστήσει το Ηράκλειο πραγματικά ένα κομβικό λιμάνι σε όλη την Μεσόγειο.

Όλα αυτά, λοιπόν, θα τα θέσουμε στην κρίση των συμπολιτών μας, καθώς έχουμε εκλογές, όπως γνωρίζετε, σε τέσσερις εβδομάδες ακριβώς από τώρα, σε 28 μέρες από τώρα.

Εμείς θέλουμε πάντα να προβάλλουμε το έργο μας. Να κρινόμαστε για αυτά τα οποία έχουμε κάνει και τις όποιες αστοχίες μας, τις οποίες πάντα με θάρρος αναλάβαμε, αλλά και για το σχέδιό μας για την επόμενη μέρα, για αυτά τα οποία θέλουμε να κάνουμε.

Έχουμε ήδη έρθει πολλές φορές -προφανώς εγώ έχω έρθει στον τόπο μου- για να παρουσιάσουμε το συνολικό αναπτυξιακό μας όραμα για την Κρήτη του 2030.

Γνωρίζετε πια ότι υπάρχει ένα συγκροτημένο σχέδιο, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Β’ και Α’ βαθμού, για το πώς αντιλαμβανόμαστε το μέλλον του νησιού μας. Και αυτό το οποίο ζητούμε από τους πολίτες, και εγώ προσωπικά ζητώ από τους συντοπίτες μου, είναι να μας δώσουν την ευκαιρία το σχέδιο αυτό να το υλοποιήσουμε, να το κάνουμε πράξη.

Έχουμε ήδη βάλει τα θεμέλια. Έχουμε κάνει πολλή δουλειά. Απομένει να γίνει πολύ περισσότερη, αλλά είμαι σίγουρος ότι και εδώ στην Κρήτη οι συντοπίτες μας θα μας δώσουν αυτήν την ευκαιρία και θα επανεκλέξουν τη Νέα Δημοκρατία στη διακυβέρνηση του τόπου, για να συνεχίσουμε το έργο, για να ολοκληρώσουμε το έργο και κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια, ο Βόρειος Οδικός Άξονας να παραδοθεί στους Κρητικούς αλλά και στους επισκέπτες, ως ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη.

Τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στα οδικά έργα της πατρίδας μας. Είναι μία δική μου παρακαταθήκη και απέναντι στην Κρήτη. Και είμαι σίγουρος ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία το έργο αυτό να μπορέσω να το ολοκληρώσω. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Στην Αργυρούπολη

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα, ο κ. Μητσοτάκης έφτασε περίπου στις 10:30 στην περιοχή της Αργυρούπολης για να επισκεφθεί στην πρότυπη Μονάδα Επεξεργασίας Χαρουπιού, ενώ στην συνέχεια μετέβη στο καφενείο του χωριού όπου είχε επαφές με τους κατοίκους. Έπειτα επισκέφθηκε την πόλη του Ρεθύμνου, όπου συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου. «Η κάλπη της 21ης Μαίου θα δείξει ποιος θα κυβερνήσει την χώρα και αυτή θα είναι η Νέα Δημοκρατία». Αυτό δήλωσε, μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από το Ρέθυμνο.

Αρχικά, ανέφερε ότι «πήρε μεγάλη δύναμη από την χθεσινή συγκέντρωση στα Χανιά», ενώ ακολούθησε ένας απολογισμός των δυσκολιών που πέρασε η κυβέρνηση, ενώ αναφέρθηκε στην τήρηση των προεκλογικών δεσμεύσεων.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε, στα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη, καθώς δήλωσε χαρακτηριστικά «Ματώνει η καρδιά μου όταν χάνονται νέοι άνθρωποι στους δρόμους της Κρήτης. Τώρα όμως ο ΒΟΑΚ είναι σε εξέλιξη» ενώ αναφέρθηκε έπειτα και σε έργα οδικής ασφάλειας στο νησί.

____________2023-04-23__2_45_24___
____________2023-04-23__2_45_32___
____________2023-04-23__2_56_11___
____________2023-04-23__2_56_36___
____________2023-04-23__2_57_49___
____________2023-04-23__2_57_55___

Όσων αφορά το κομμάτι του τουρισμού, τόνισε ότι «το 2023 θα αποτελέσει χρονιά- σταθμός», ενώ μίλησε και για την σύνδεσή του με τον πρωτογενή τομέα».
Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης εξαπέλυσε «πυρά» στην αντιπολίτευση και τον κ. Τσίπρα, λέγοντας ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε χθες ένα γκρίζο σποτ για έναρξη προεκλογικής περιόδου. Στρώνει χαλί ο κ. Τσίπρας για την εκλογική του ήττα. Εμείς δεν έχουμε διάθεση να τον ακολουθήσουμε. Εμείς θα θυμίζουμε την γκρίζα εποχή της διακυβέρνησης του».

Υπενθυμίζεται, ότι χθες Σάββατο 22 Απριλίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησε ομιλία στα Χανιά, από τον Φάρο του Ενετικό λιμανιού. «Δεν επέλεξα τυχαία να βρίσκομαι στην Κρήτη αυτή την ημέρα. Είναι μία ημέρα σημαντική για εμάς», ανέφερε στην αρχή της ομιλίας του ο πρωθυπουργός. Ειδικότερα, όπως τόνισε «ολοκληρώνοντας την πρώτη μας τετραετία όπως είχα δεσμευτεί. Από σήμερα θυροκολλείται στη Βουλή το προεδρικό διάταγμα διάλυσης της και ξεκινά επίσημα η προεκλογική μας διαδρομή».

«Νιώθω σήμερα ανάμεσα μας τον Κωνσταντίνο και τη Μαρίκα Μητσοτάκη», τόνισε, ενώ παράλληλα πρόσθεσε: «Καμία κυβέρνηση δεν αντιμετώπισε τόσα εμπόδια και τόσες αντίξοες συνθήκες, κι όμως τις ξεπεράσαμε όλες και τις μετατρέψαμε σε επιτυχίες». «Οι Χανιώτες και οι Χανιώτισσες στέλνουν μήνυμα νίκης και στις 21 Μαΐου μπλε θα είναι όχι μόνο η Κρήτη, αλλά ολόκληρη η Ελλάδα», είπε. «Όχι δεύτερη φορά στη συμφορά», ενώ την ίδια ώρα πρόσθεσε «θα μας εμπιστευτεί και πάλι η ελληνική κοινωνία γιατί τηρήσαμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις». «Η Ελλάδα του 2023 δε θυμίζει σε τίποτα την Ελλάδα του 2015», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό του κυβερνητικού έργου. Την ίδια ώρα τόνισε μεταξύ άλλων «είμαι εδώ όχι για υποσχέσεις, αλλά για έργα».

3828735
3828736
3828754
3828756
3828759
3828775