Την ανάγκη δομικών παρεμβάσεων σε μια σειρά από τομείς, καθώς και την ανάγκη να γίνουν έργα σε σημεία που στενεύει ο Κηφισός, επισήμανε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τον Δημήτρη Τάκη και τη Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου.

Ο Γιάννης Οικονόμου ανέφερε πως μέσα σε μία ημέρα στον Κηφισό κινούνται από 170.000 έως 190.000 οχήματα, ενώ παράλληλα σημείωσε πως θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά τις ώρες κυκλοφορίας συγκεκριμένων οχημάτων, αλλά και ζώνες ταχείας κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Οικονόμου, 8- 10 αυτοκίνητα ακινητοποιούνται κάθε μέρα στον Κηφισό από τις βλάβες.

Η παρέμβαση με τους γερανούς της Τροχαίας βοήθησε στο να παίρνουν τα χαλασμένα αυτοκίνητα, όμως χρειάζονται κατασκευαστικές και δομικές παρεμβάσεις, υπογράμμισε.

*Διαβάστε εδώ: Συγκοινωνιολόγος Ορφέας Καρούντζος στα Παραπολιτικά 90,1: Έως τρεισήμισι φορές έχει αυξηθεί η κίνηση στον Κηφισό

Ακόμα, ανέφερε πως στη συνάντηση του με τον νέο Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά συζητήθηκε ένα ολιστικό σχέδιο.

Σε ό,τι αφορά την απρέπεια του Ρίσι Σούνακ, ανέφερε πως δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη.


Η συνέντευξη του Γιάννη Οικονόμου στα Παραπολιτικά 90,1

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κος Γιάννης Οικονόμου, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Με αφορμή την έρευνα των Παραπολιτικών 90,1 για τον Κηφισό, ο Γιάννης Οικονόμου ανέφερε: «Χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις σε μια σειρά από τομείς.
Χρειάζονται έργα και βελτιώσεις στον Κηφισό σε σημεία που οι λωρίδες στενεύουν και εκεί ξεκινούν τα μποτιλιαρίσματα που φτάνουν μέχρι κάτω. Πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις ενδεχομένως σε ότι αφορά τη ρύθμιση και τις ώρες κυκλοφορίας συγκεκριμένων οχημάτων εάν αυτό είναι εφικτό. Και βεβαίως πρέπει να γίνουν συζητήσεις και προβληματισμοί για ζώνες ταχείας κυκλοφορίας».

Με αφορμή τη συνάντηση του με τον κ. Χαρδαλιά, είπε: «Τα ζητήματα ήταν ευρύτερα σε ότι αφορά τις στενές σχέσεις, τις συνέργιες και τις συμπληρωματικές δράσεις της κεντρικής κυβέρνησης στο πεδίο αρμοδιοτήτων του υπουργείου Προστασίας του πολίτη αλλά και της Περιφέρειας αλλά μεγάλο κομμάτι της συζήτησης ήταν και ο Κηφισός και γενικότερα το κυκλοφοριακό της Αθήνας. Ο κ. Χαρδαλιάς είναι γνώστης της κατάστασης, ενημερώθηκε και για ζητήματα που χρειάζεται η συνδρομή της Περιφέρειας σε ότι αφορά τεχνικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις. Αυτό που αναδεικνύεται είναι ότι χρειάζεται ένα ολιστικό σχέδιο, με το χρόνο που απαιτεί αυτό για να γίνει».

«Μεταξύ 2022-2023 η ημερήσια αύξηση των οχημάτων που περνούν τον Κηφισό υπολογίζεται γύρω στα 20 με 30 χιλιάδες αυτοκίνητα. Το 2022 εκτιμάται ότι περνούσαν τον Κηφισό 150 με 160 χιλιάδες οχήματα την ημέρα, το 2023 είναι 170 με 190 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα. Έχουμε 8 με 10 ακινητοποιήσεις αυτοκινήτων καθημερινά. Μια ακινητοποίηση στον Κηφισό ό,τι και να κάνεις, βάλαμε γερανούς για να πηγαίνουν πιο γρήγορα, υπάρχουν αυτοκίνητα αποκατάστασης μικροβλαβών, υπάρχουν μοτοσικλετιστές της Τροχαίας που ανεβοκατεβαίνουν αν σταματήσει ένα αυτοκίνητο στον Κηφισό καταλαβαίνετε πόση ώρα χρειάζεται για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία», πρόσθεσε ο Γιάννης Οικονόμου.

Ερωτηθείς αν θα παρθούν κάποια επιπλέον μέτρα, επισήμανε: «Πάντοτε υπάρχουν μέτρα και παρεμβάσεις. Αυτή η παρέμβαση που έχουμε κάνει με τους γερανούς που βρίσκονται σε δύο σημεία του Κηφισού έχουν μειώσει το χρόνο αντίδρασης σε ότι αφορά την απομάκρυνση οχημάτων όμως το ζήτημα και του Κηφισού αλλά και του κυκλοφοριακού χρήζει μιας συνολικής παρέμβασης».

«Το πρόβλημα στον Κηφισό δεν υπάρχει περίπτωση να λυθεί αν δεν κάνουμε παρεμβάσεις κατασκευαστικές, βελτιωτικές, αν δεν βρούμε εναλλακτικές οδούς, αν δεν προχωρήσουμε με μελέτες αναθεώρησης μιας σειράς πραγμάτων για να εξομαλυνθεί η κατάσταση», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς αν γίνεται ένας επανέλεγχος της σηματοδότησης, απάντησε: «Η Τροχαία βρίσκεται σε διαρκή καταγραφή όλων αυτών των πραγμάτων. Ο ρόλος της Τροχαίας εκεί μπορεί να είναι καθοριστικός δηλαδή ο τροχονόμος μπορεί να ρυθμίζει την κίνηση καλύτερα ή ανάλογα με την περίσταση διαφορετικά από ότι θα τη ρύθμιζε το φανάρι σε κεντρικές αρτηρίες. Έχουμε βελτιωθεί σημαντικά στο κομμάτι αυτό και συνεχίζουμε, εκεί είναι ένα κομμάτι που μπορούμε να έχουμε μια πιο ουσιαστική συνδρομή».

Αναφορικά με τη διπλωματική απρέπεια του κ. Σούνακ, ο Γιάννης Οικονόμου είπε: «Πέρα από μια απρέπεια που δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι σε έναν ευρωπαίο πρωθυπουργό συμμάχου χώρας ήταν και ο ορισμός της πολιτικής αστοχίας. Ήταν μια εξαιρετικά άστοχη κίνηση και αυτό αποδεικνύεται και από τις αντιδράσεις που υπάρχουν όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παντού. Από τις αντιδράσεις που είδα μου δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι σοκαρίστηκε η κοινή γνώμη που ασχολείται με αυτά τα θέματα με αυτή την ακατανόητη απόφαση του Βρετανού πρωθυπουργού».