Τα βήματα προόδου στην κατεύθυνση της περαιτέρω ενίσχυσης της ασφαλείας του οδικού δικτύου αναλύθηκαν στο 12ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές (ICTR 2025) στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Οι Μεταφορές στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ (ΙΜΕΤ) και τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Ανάμεσα στα ζητήματα που αναδείχθηκαν ήταν η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στη νέα εποχή που διανύει η χώρα ως προς τον εκσυγχρονισμό του συγκοινωνιακού και σιδηροδρομικού δικτύου.

Διαβάστε: Σε αυτήν την πόλη, δεν περιμένεις λεπτό τα Μέσα Μεταφοράς: Σε ποιο μέρος το 98% του πληθυσμού δηλώνει ικανοποιημένο από τις συγκοινωνίες (Βίντεο)

Οι ομιλητές που ανέδειξαν την ικανοποίηση που επικρατεί στην Ευρώπη αναφορικά με την ανάπτυξη από την Ελλάδα των συστημάτων ασφαλείας στις μεταφορές ήταν ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Απόστολος Τζιτζικώστας, αλλά και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Σταύρος Καλαφάτης. Ο υφυπουργός τόνισε ότι μεγάλες διεθνείς εταιρείες επενδύουν σε data centers και επεξεργασία δεδομένων στη χώρα μας, ενώ αναφερόμενος στο ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι επεκτείνεται προς την Καλαμαριά και αργότερα δυτικά, αλλάζοντας τη λειτουργία και την ποιότητα ζωής.

Απόστολος Τζιτζικώστας: Το δυναμικό της τεχνητης νοημοσύνης στις μεταφορές είναι πραγματικά εξαιρετικό 

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη οδηγεί την αποδοτικότητα και τον μετασχηματισμό σε όλους τους τομείς, όμως στις μεταφορές το δυναμικό της είναι πραγματικά εξαιρετικό. Μπορεί να αυτοματοποιήσει λειτουργίες, να βελτιώσει τη λήψη αποφάσεων, να ελαχιστοποιήσει τα ανθρώπινα λάθη και να βελτιστοποιήσει τη χρήση πόρων», τόνισε, από την πλευρά του, ο κ.Τζιτζικώστας.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το συνέδριο διοργανώθηκε λίγες εβδομάδες μετά τη συνέντευξη της Ευρωπαίας Γενικής Εισαγγελέως, Λάουρα Κοβέσι στην Ελλάδα, κατά την οποία είχε υπογραμμίσει για το ζήτημα των Τεμπών πως εάν είχε υλοποιηθεί η σύμβαση 717 θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα. Από το συνέδριο και τα πολιτικά στελέχη, τόσο από τον Επίτροπο της Ευρώπης όσο και από τον υφυπουργό, έγινε αντιληπτό ότι εμπεδώνεται στην ΕΕ το αίσθημα εμπιστοσύνης προς την Ελλάδα για την ασπίδα ασφαλείας αναφορικά με τους σιδηροδρόμους. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το 2027 να έχουν τοποθετηθεί τα νέα συστήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η λελογισμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και η επένδυση σε συστήματα που θα ενισχύσουν ολόκληρη την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου φαίνεται να αποτελεί από τους βασικούς σκοπούς της κυβέρνησης.