Ανδρουλάκης-Καϊλή: Τα ισοδύναμα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση μπορούν να βρεθούν στον ηλεκτρονικό τζόγο
<p>Οι ευρωβουλευτές της Ελιάς κατέθεσαν ερώτηση στον Επίτροπο Οικονομικών Πιέρ Μοσκοβισί</p>
Ο Νίκος Ανδρουλάκης και η Εύα Καϊλή που ανήκουν στην Ευρωομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών κατέθεσαν ερώτηση προς τον Επίτροπο Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί μέσω της οποίας περιγράφουν ότι η ιδιωτική Παιδεία δεν είναι έξοδο των προνομιούχων αλλά των μη προνομιούχων οικογενειών οι οποίες καταβάλλουν προσπάθειες, να αποκτήσουν τα παιδιά τους μία επαγγελματική πιστοποίηση μέσω ενός ιδιωτικού ΙΕΚ ή αναγκαία ενισχυτική διδασκαλία στο φροντιστήριο της γειτονιάς.
Μάλιστα οι δύο ευρωβουλευτές προτείνουν το ισοδύναμο που θα μπορούσε να αποσοβήσει την αύξηση του φόρου, το οποίο είναι ο ηλεκτρονικός τζόγος.
Ακολουθεί η ερώτηση των Ευρωβουλευτών:
Η Ελληνική κυβέρνηση επιλέγει να επιβάλει ΦΠΑ με συντελεστή 23% την ιδιωτική παιδεία καθώς, κατά τη λογική της, το κόστος θα το επωμιστούν οι "προνομιούχες οικογένειες". Όμως, πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια παρέχουν ενισχυτική διδασκαλία ή πιστοποιητικά εξειδίκευσης τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε πολίτες που καθόλου δεν μπορούν να χαρακτηριστούν προνομιούχοι και δεν έχουν πρόσβαση στις δημόσιες εκπαιδευτικές υποδομές.
Η φορολόγηση αποτελεί εθνική αρμοδιότητα και η Επιτροπή δεν μπορεί να επιβάλει ή να υποδείξει φορολογικά μετρά.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη Κυβέρνηση, θα μπορούσε να αποφευχθεί ο φόρος στη Παιδεία εάν υπήρχε κάποιο αντίστοιχο ισοδύναμο.
Ένα σαφές ισοδύναμο προκύπτει από τα έσοδα των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs η ρύθμιση για τα οποία έχει υπογραφεί και παρά ταύτα δεν ενεργοποιείται εξαιτίας της διαφωνίας που προκύπτει μεταξύ του ΟΠΑΠ και της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει άμεσα το κράτος από την ενεργοποίηση του project υπολογίζονται στα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που θα ανέστειλε αμέσως την ανάγκη φορολόγησης της Παιδείας.
Ερωτάται ο Επίτροπος Μοσκοβισί:
Η επιλογή για την φορολόγηση της Παιδείας και η μη ενεργοποίηση του άμεσου ισοδύναμου των VLTs βαρύνει την Επιτροπή ή την Ελληνική Κυβέρνηση;
Ποια θα είναι η στάση της Επιτροπής όταν, ενώ υπάρχουν προφανείς δυνατότητες εσόδων, η κυβέρνηση θα επιλέγει νέα υφεσιακά φορολογικά μέτρα;