Από τους ελάχιστους ομιλητές του 10ου Τακτικού Συνεδρίου της ΝΔ, που αναφέρθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ήταν ο πρ. Βουλευτής Κερκύρας της ΝΔ, Στέφανος Γκίκας. Προερχόμενος και ο ίδιος από το Πολεμικό Ναυτικό, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου από τις συνεχιζόμενες περικοπές στους Προϋπολογισμούς των ΕΔ. Ιδού ένα απόσπασμα από την ομιλία του:


«Η πολιτική της ΝΔ για τις ΕΔ, θα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη δύο παραμέτρους. Η θέση μας θα πρέπει να είναι σαφής. 
Πρώτον: Τα τελευταία 6 χρόνια, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και των Σωμάτων Ασφαλείας, έχουν υποστεί ανελέητες περικοπές στα εισοδήματά τους που ξεκινούν από 30-40% στους εν ενεργεία, για να φτάσουν στο 60+% στους εν αποστρατεία. Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι. Η ΝΔ δεν θα προχωρήσει σε περαιτέρω περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. 
Δεύτερον: Τα 6 αυτά χρόνια, οι λειτουργικοί Προϋπολογισμοί των Γενικών Επιτελείων, των τριών Όπλων δηλαδή, έχουν μειωθεί δραματικά, ίσως και άνω του 55 - 60% . Προκειμένου να ανταπεξέλθει στις επιχειρησιακές απαιτήσεις, το προσωπικό των ΕΔ υπερβάλλει εαυτόν. Όμως η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί πλέον. Η βραδυπορία υλοποίησης, έστω και του ισχύοντος, περιορισμένου, εξοπλιστικού  προγράμματος, καθώς και η όποια περαιτέρω μείωση του λειτουργικού Π/Υ, θα έχει αντίκτυπο στην αποτρεπτική ικανότητα των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Και με την Τουρκία να έχει αποθρασυνθεί, δεν μπορούμε ούτε κάν να συζητήσουμε την πιθανότητα νέων περικοπών.».

Αναφερόμενος στο Προσφυγικό – Μεταναστευτικό και στην έλευση του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, ο κ. Γκίκας κράτησε αποστάσεις, τονίζοντας: 

«Είδα με μεγάλη επιφύλαξη την έλευση του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, γιατί δυστυχώς η Τουρκία έχει επιβάλει τις θέσεις της. Είδατε τα νατοϊκά πλοία να επιχειρούν στα Δωδεκάνησα; Είδατε ελλιμενισμούς νατοϊκών πλοίων σε Ελληνικά νησιά; Όχι. Η Τουρκία λοιπόν δεν συμφωνεί και έτσι νομιμοποιούνται - κατά κάποιο τρόπο - στο νατοϊκό επίπεδο, οι παράλογες και κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου αξιώσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο, αφού το ΝΑΤΟ καλύπτεται πίσω από τον λεγόμενο "κανόνα του Λουνς" του 1984, δηλαδή δεν παίρνει θέση όταν δύο κράτη μέλη έχουν διαφορές για κάποια ζητήματα, παρόλο που - στην περίπτωσή μας -  το Διεθνές Δίκαιο είναι τόσο ξεκάθαρα υπέρ της Ελλάδος.»