Χατζηδάκης σε Σπίρτζη: Ποια είναι τα οικονομικά μεγέθη του ΟΑΣΑ στο πρώτο τετράμηνο του 2016
<p>Τι αναφέρει στην επίκαιρη ερώτησή του ο ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας </p>
Ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Βουλευτής Β’ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη σχετικά με τα χρέη των αστικών συγκοινωνιών και τις προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον των συγκοινωνιακών φορέων.
Ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρει ότι η σημερινή κυβέρνηση διέκοψε την προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών που έγινε την περίοδο 2012-2014 με αποτέλεσμα ήδη το πρώτο δεκάμηνο του 2015, ο Όμιλος του ΟΑΣΑ να εμφανίζει λειτουργικό έλλειμμα 25,5 εκατ. ευρώ έναντι λειτουργικού πλεονάσματος 3,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ σημειώνει ότι σύμφωνα με στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο κατήφορος συνεχίζεται και οι αστικές συγκοινωνίες βουλιάζουν στα χρέη. Τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες φαίνεται ότι καταρρέουν καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2016 εμφανίζονται μειωμένα κατά 24% (παρά την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων από την 1η Φεβρουαρίου 2016) και φτάνουν στα 37,7 εκατ. ευρώ, έναντι 49,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2015. Επιπλέον, ενώ στο σύστημα δωρεάν μετακινήσεων έχουν ενταχθεί και άλλες ευπαθείς ομάδες, δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να υπάρχουν έσοδα από αυτές τις μετακινήσεις. Επίσης, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα να μην συντηρείται επαρκώς ο στόλος και ο μηχανολογικός εξοπλισμός, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίστηκαν και ελλείψεις στα καύσιμα.
Πέραν αυτών, αναφέρει ο Κωστής Χατζηδάκης, μετά και την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ) υπάρχει πλήρης σύγχυση ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης. Γιατί ενώ μέχρι τώρα ο αρμόδιος Υπουργός διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσει στην εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, η ένταξη των συγκοινωνιακών φορέων στο υπερταμείο και στην εποπτεία της τρόικα δείχνει ότι υπάρχουν άλλες σκέψεις.
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ ζητά να μάθει τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου ΟΑΣΑ στο πρώτο τετράμηνο του 2016. Επίσης, ρωτάει τι τελικά ισχύει για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών. Οι κατά καιρούς δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών ή οι προβλέψεις του τελευταίου νόμου για το υπερταμείο;