Του Θανάση Φουσκόιδη - Εφημερίδα Παραπολιτικά

Σειρά ανακατατάξεων στο επικοινωνιακό πεδίο, σε επίπεδο τόσο προσώπων όσο και στρατηγικής, επεξεργάζεται η ηγετική ομάδα της Ν.Δ., με φόντο την πολυσυζητημένη φθινοπωρινή της αντεπίθεση, η οποία και θα σηματοδοτηθεί με την παρουσίαση του οικονομικού προγράμματός της στην επικείμενη ΔΕΘ. Τον συντονισμό της σχετικής διαδικασίας έχει αναλάβει ο στενός συνεργάτης του Κυριάκου Μητσοτάκη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο οποίος καταρτίζει ήδη το πλάνο των ενεργειών που θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα. 

Oπως είναι σε θέση να γνωρίζουν τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση των προτάσεων για την έξοδο της χώρας από την οικονομική ασφυξία, στη Ν.Δ. έχουν προγραμματίσει τη διενέργεια στοχευμένων μυστικών μετρήσεων προκειμένου να οριστικοποιηθoύν οι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους θα επικεντρωθεί η προσπάθεια του συστήματος Μητσοτάκη να ενισχύσει το προφίλ του κόμματος ως εν δυνάμει κυβέρνησης. 

Στη Συγγρού θεωρούν ότι από τον Σεπτέμβριο και μετά θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα ο χρόνος προς τις κάλπες, καθώς, παρά την προσπάθεια του Μεγάρου Μαξίμου να καλλιεργήσει κλίμα παράτασης του κυβερνητικού χρόνου, η φθορά που θα επέλθει από τη λαίλαπα της εφαρμογής των μνημονιακών μέτρων θα είναι μη αναστρέψιμη. 

Ως εκ τούτου, με βάση τις αναλύσεις των «γαλάζιων» επιτελών, από εκείνη την περίοδο και μετά τα δεδομένα των δημοσκοπήσεων θα είναι πολύ πιο αξιόπιστα και θα οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα. «Αφενός, ο περιβόητος... έρωτας του κ. Τσίπρα με τους πολίτες θα πνέει τα λοίσθια και αφετέρου η Ν.Δ. θα είναι έτοιμη να προχωρήσει αρκετά βήματα παραπέρα όσον αφορά την κατάθεση συγκεκριμένου σχεδίου στην ελληνική κοινωνία για την έξοδο από την ύφεση», επισημαίνουν στενοί συνομιλητές του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποτυπώνοντας τις σκέψεις του. 

ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ

Προκειμένου να υποστηριχθεί το σχέδιο του ηγετικού πυρήνα περί αντεπίθεσης σε όλα τα μέτωπα, αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα προστεθούν επιπλέον στελέχη στο «γαλάζιο» επικοινωνιακό επιτελείο, που θα δραστηριοποιηθούν τόσο στο κομμάτι της ανάλυσης των δημοσκοπικών ευρημάτων όσο και στον καθορισμό και την εκτέλεση της κεντρικής στρατηγικής. Ηδη, τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» είχαν αποκαλύψει σε προηγούμενο φύλλο τους την είσοδο στην ομάδα κρούσης της επικοινωνίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης προσώπων όπως ο Θανάσης Μαυρίδης, αλλά και «ειδικών» από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. 

Την ίδια ώρα, ακόμη πιο ενεργό ρόλο αναμένεται να αποκτήσει ο επικεφαλής της Νεολαίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενώ σε αυτή τη φάση φαίνεται να γίνονται δεύτερες σκέψεις για τον Γιώργο Κουμουτσάκο, για τον οποίο μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα θεωρείτο δεδομένο ότι θα αντικατασταθεί μετά τα… μπάνια του λαού. 

Η μεταστροφή αυτή οφείλεται στη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη την περασμένη Τετάρτη, με τον αρχηγό της Ν.Δ. να επιθυμεί να μην ανοίξουν περαιτέρω μέτωπα με το «καραμανλικό» μπλοκ (με το οποίο, ως γνωστόν, ο εκπρόσωπος του κόμματος έχει άρρηκτους δεσμούς). Ωστόσο, κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλείεται το σενάριο τοποθέτησης είτε αναπληρωτή εκπροσώπου είτε ενός συμβούλου (ή και περισσότερων) που θα προέρχεται από τον δημοσιογραφικό χώρο και ο οποίος θα δίνει τις γενικές κατευθύνσεις για τον δημόσιο λόγο της παράταξης. 

Για την ιστορία και μόνο, φαίνεται πως τα ονόματα που συζητήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες για πιθανή εμπλοκή τους στη «γαλάζια» επικοινωνιακή εξίσωση (όπως του Γιάννη Πρετεντέρη) από οποιοδήποτε πόστο, περνούν σε δεύτερο πλάνο. Στον αντίποδα, εντείνονται οι εισηγήσεις συνεργατών του προέδρου της Ν.Δ. για ολική επαναφορά στην επικοινωνία του κόμματος της ευρωβουλευτού Μαρίας Σπυράκη, η οποία είχε στηρίξει εξ αρχής τον κ. Μητσοτάκη στην κούρσα διαδοχής. 

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι τελικές αποφάσεις θα κριθούν από τις ανάγκες που θα προκύψουν, αλλά και την εξυπηρέτηση των γενικότερων στοχεύσεων της Συγγρού. Μέχρι νεωτέρας, το επικοινωνιακό βάρος θα εξακολουθήσει να πέφτει στις δράσεις της ομάδας Χατζηδάκη για το πρόγραμμα, αλλά και στις περιοδείες του Κυριάκου Μητσοτάκη ανά την Ελλάδα με στόχο την προσωπική του επαφή με τα λαϊκά στρώματα. 

«Ανατρέπει» και το οργανόγραμμα 

Παράλληλα με αυτή τη διαδικασία και πάντα υπό την υψηλή εποπτεία του Τάκη Θεοδωρικάκου, τον οποίο ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εξακολουθεί να στηρίζει, παρά την αυστηρή κριτική που δέχεται από ουκ ολίγα στελέχη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, καταρτίζεται και η λίστα των στελεχών που θα κληθούν να υπηρετήσουν στα media το δόγμα της επικοινωνιακής τακτικής της Ν.Δ. Πέραν του γνωστού δημοσκόπου, σε αυτή την… άτυπη κριτική επιτροπή συμμετέχουν ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. Μακάριος Λαζαρίδης και ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής, Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος παρακολουθεί και τις επιδόσεις των συντονιστών και τομεαρχών. 

Πλην των… συνήθων υπόπτων (Ντόρας Μπακογιάννη, Μάκη Βορίδη, Αδωνι Γεωργιάδη, Νίκου Δένδια, Νικήτα Κακλαμάνη, με τον οποίο εσχάτως υπάρχει πεδίο συνεννόησης, κ.ά.), οι υπόλοιποι που θα βγουν στην πρώτη γραμμή θα επιλεγούν -εκτός των άλλων- και βάσει της κινητικότητάς τους στον τομέα ευθύνης τους, αλλά και της εν γένει παρουσίας τους. Η παράμετρος αυτή θα κρίνει εν πολλοίς και τις διορθωτικές κινήσεις που θα γίνουν το φθινόπωρο στο «γαλάζιο» οργανόγραμμα. 

Ανάμεσα στις αλλαγές που εξετάζονται είναι και οι θέσεις των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων, όπου πλην του Νίκου Δένδια υπάρχει έντονος σκεπτικισμός.