Την εφαρμογή του Κανονισμού της Βουλής και της εγκυκλίου 4/2003 της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου για ουσιαστικό έλεγχο των αιτημάτων άρσης ασυλίας βουλευτών από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου πριν οι δικογραφίες κατά βουλευτών διαβιβαστούν στη Βουλή σκοπεύει να ζητήσει η Βουλή από τον Άρειο Πάγο θεωρώντας ότι το τελευταίο διάστημα έχουν διαβιβαστεί στη Βουλή αρκετές δικογραφίες κατά βουλευτών από τις οποίες όμως δεν προκύπτουν καν τα αντικειμενικά γεγονότα της κατηγορίας.

Το ζήτημα συζητήθηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινοβουλευτικής Δεοντολογίας με αφορμή τρεις δικογραφίες για τις οποίες η πλειοψηφία της Επιτροπής συμφώνησε ότι θα μπορούσαν να μην είχαν διαβιβαστεί καν στη Βουλή. Η πρώτη αφορούσε σε μήνυση για εσχάτη προδοσία κατά των 166 βουλευτών οι οποίοι τον Ιανουάριο του 2013 υπερψήφισαν την κύρωση ΠΝΠ για κύρωση της τροποποίησης της δανειακής σύμβασης. Με δεδομένο ότι πρόκειται για κακούργημα ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τζαβάρας σημείωσε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας ότι πριν να αποσταλεί η δικογραφία στη Βουλή ο εισαγγελέας μπορούσε να διατάξει ανάκριση για την πράξη, χωρίς να γίνει ανακριτική πράξη εναντίον του προσώπου για το οποίο ζητείται η άρση ασυλίας. " Από τη στιγμή που θα επιβεβαιωνόταν ότι όντως υπάρχει αδίκημα τότε θα μπορούσε να διαβιβάσει το αίτημα για άρση ασυλίας. Η Δικαιοσύνη θα πρέπει να διαφυλάξει τη Δημοκρατία " είπε ο κ. Τζαβάρας υποστηρίζοντας ότι πολλές δικογραφίες διαβιβάζονται χωρίς λόγο στη Βουλή μόνο και μόνο για να γίνουν κάποιοι ήρωες με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται το έργο της Βουλής και να πλήττεται το κύρος της Δικαιοσύνης. Ειδικά για τη συγκεκριμένη υπόθεση μάλιστα ο κ. Τζαβάρας υποστήριξε ότι αρχικά ο αντιεισαγγελέας πρωτοδικών είπε ότι δεν καταγγέλλονται καν πραγματικά γεγονότα και περιστατικά αλλά προσωπικές αξιολογήσεις αλλά παρ'όλα αυτά η δικογραφία δεν αρχειοθετήθηκε αλλά διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Οι άλλες δύο υποθέσεις αφορούσαν σε δικογραφίες κατά του βουλευτή της Ν.Δ Θ. Φορτσάκη και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη όμως αμφότεροι οι βουλευτές υποστήριξαν ότι την περίοδο για την οποία καταγγέλλονται δεν είχαν τα αξιώματα τα οποία περιγράφονται στην έγκληση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Φορτσάκης καταγγέλεται για πράξεις που έκανε ως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2013 , όμως στη θέση αυτή εξελέγη το 2014.

Κατόπιν των ανωτέρω ο κ. Τζαβάρας εισηγήθηκε στην Επιτροπή να αποσταλεί στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου εν είδει υπενθύμισης και όχι παρέμβασης στο έργο της Δικαιοσύνης επιστολή στην οποία να γίνεται μνεία τόσο στο 83 παρ.1 Κανονισμού της Βουλής όσο και στην εγκύκλιο 4/2003 της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου με τα οποία ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου οφείλει να ελέγξει τα αιτήματα των εισαγγελικών αρχών για άρση ασυλίας βουλευτών πριν να τα διαβιβάσει στη Βουλή. Τα περισσότερα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν κατ' αρχήν με την πρόταση Τζαβάρα και σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις θα αναλυθούν οι λεπτομέρειες αυτής της πρωτοβουλίας.

Βουλευτές μέλη της Επιτροπής υπενθύμιζαν ότι η διαδικασία του αιτήματος άρσης ασυλίας βουλευτή δεν εμπίπτει στις υποθέσεις του νόμου περί ευθύνης Υπουργών οι οποίες διαβιβάζονται στη Βουλή αμελλητί. Για την ιστορία, η γνωμοδότηση της επιτροπής και για τις 3 δικογραφίες ήταν αρνητική επί του αιτήματος των εισαγγελικών αρχών για άρση ασυλίας.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι ο βουλευτής ο οποίος εκπροσωπεί τη Νέα Δημοκρατία στην Επιτροπή Γιώργος Γεωργαντάς ήταν "κατηγορούμενος" για εσχάτη προδοσία με αποτέλεσμα να τον αντικαταστήσει ο κ. Τζαβάρας ο οποίος είχε απουσιάσει από την ψηφοφορία του 2013 λόγω χειρουργικής επέμβασης στην οποία είχε υποβληθεί.