Ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε εμφατικά στις κορυφαίες θέσεις του grid, κατακτώντας την 5η φετινή και 45η συνολικά pole position της καριέρας του στο Grand Prix της Μόντσα. Παρά την παρατεταμένη περίοδο "ξηρασίας" και τις μέτριες εμφανίσεις της Red Bull στους τελευταίους αγώνες, ο Ολλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε τη διαφορά στο πιο ιστορικό σιρκουί της Formula 1, με τις Mercedes και McLaren να... τρώνε τη σκόνη του. "Δεν μπορείς ποτέ να αποκλείσεις τον Μαξ από την pole. Το αποδεικνύει ξανά, ακόμη και όταν η Red Bull δεν είναι στα καλύτερά της", δήλωσε ο Λάντο Νόρις στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του Ιταλικού GP, 16ου φετινού αγώνα της Formula 1.


Ο Μαξ Φερστάπεν θριάμβευσε στο Grand Prix της Μόντσα στη Formula 1 

Με δύο εντυπωσιακούς γύρους στο Q3, ο Μαξ Φερστάπεν επικράτησε αρχικά του Σαρλ Λεκλέρ και στη συνέχεια του Λάντο Νόρις, ο οποίος με ένα εξαιρετικό τελευταίο πέρασμα εξασφάλισε τη δεύτερη θέση, μόλις 77 χιλιοστά πίσω από τον οδηγό της Red Bull. Ο Όσκαρ Πιάστρι θα ξεκινήσει από την τρίτη θέση, έχοντας μόλις 0.200 δλ. διαφορά από την κορυφή, σε μια μάχη που κρίθηκε στο νήμα.

Η pole αυτή είναι η πρώτη του Φερστάπεν στη Μόντσα από το 2021, και έρχεται τη στιγμή που ο ίδιος μετρά οκτώ σερί αγώνες χωρίς νίκη — μια πρωτόγνωρη περίοδος για τον 3 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Παράλληλα, η Red Bull είχε χαρακτηρίσει τη Μόντσα ως μία από τις πιο «προβληματικές» πίστες για το φετινό της μονοθέσιο. Παρά ταύτα, ο Φερστάπεν έδειξε αποφασισμένος να ανατρέψει τα δεδομένα στον αυριανό αγώνα (Κυριακή 7/9, 16:00 ώρα Ελλάδας), ξεκινώντας από την καλύτερη δυνατή θέση.

Η Mercedes έδειξε τα «δόντια» της στο Q1, με τον Τζορτζ Ράσελ να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο (1:19.414) χρησιμοποιώντας τη μεσαία γόμα. Ο Φερστάπεν ακολούθησε από κοντά (+0.041), ενώ ο Νόρις ήταν επίσης κοντά (+0.103). Στο Q2, ο Φερστάπεν πήρε νωρίς την πρωτοπορία με χρόνο 1:19.140. Ο Νόρις, μετά από λάθος στο φρενάρισμα, δεν κατάφερε να γράψει ανταγωνιστικό χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια και κινδύνευσε με αποκλεισμό. Στη δεύτερη προσπάθεια, με τη βοήθεια του tow από τον teammate του, Πιάστρι, κατάφερε να περάσει στο Q3.

Οι πέντε οδηγοί που δεν κατάφεραν να προκριθούν στο τελικό στάδιο ήταν οι: Μπέρμαν, Χούλκενμπεργκ, Σάινθ, Άλμπον και Οκόν. Εκτός Q2 νωρίτερα έμειναν και οι Χατζάρ, Γκασλί (παρά την πρόσφατη ανανέωση συμβολαίου του με την Alpine έως το 2028), Στρολ, Κολαπίντο και Λόσον. Ο Φερστάπεν άνοιξε το Q3 με χρόνο 1:18.923, αφήνοντας πίσω του τους Λεκλέρ, Πιάστρι και Χάμιλτον, με τον Νόρις προσωρινά μόλις 7ο. Ο Βρετανός της McLaren απάντησε στην τελική του προσπάθεια, ανεβαίνοντας προσωρινά στην κορυφή, αλλά ο Ολλανδός δεν είχε πει την τελευταία του λέξη.

Με νέο χρόνο 1:18.792 "κλείδωσε" την pole με στιλ.Ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε 5ος, όμως η ποινή πέντε θέσεων που «κουβαλά» από το GP Ολλανδίας θα τον στείλει στη δέκατη θέση της εκκίνησης. Ο Τζορτζ Ράσελ θα ωφεληθεί, ανεβαίνοντας θέσεις στο grid, με τη Mercedes να κρατά ελπίδες για ένα δυνατό αποτέλεσμα στη Monza.