Άλλο οδηγός, άλλο ζογκλέρ
Γύρω γύρω όλοι
Υπάρχει πλέον νομολογία από απόφαση του Αρείου Πάγου, ο οποίος δικαίωσε οδηγό ΙΧ που είχε ατύχημα με μοτοσικλέτα, διότι έκρινε ότι ο μοτοσικλετιστής οδηγούσε επικίνδυνα
Οι Έλληνες οδηγοί αυτοκινήτων είναι ζογκλέρ, όπως λένε και στα τσίρκα. Πόθεν προέρχεται αυτός ο χαρακτηρισμός; Μα από τον καθημερινό αγώνα που δίνουν
-και δίνω ως οδηγός κι εγώ- για να επιβιώσουν από την κυκλοφοριακή αναρχία, ασυδοσία, αναισχυντία των καβαλαρέων μοτοσικλέτας, παπακίου, βέσπας και παντός δικυκλιστή καμικάζι, σφηνοειδή οδήγηση και εγγραφή υποθήκης σε αυτοκτονία. Και καλά αν κάποιοι δεν σκέπτονται τη ζωούλα τους καβαλώντας δύο ρόδες. Ο λοιπός κόσμος γιατί να κινδυνεύει να τους πληρώσει χρυσούς και χωρίς να φταίει, επειδή αυτοί χώνονται σφήνα ανάμεσα σε αυτοκίνητα για να πάνε πιο γρήγορα, σε
περικυκλώνουν από δεξιά και αριστερά, να μην μπορείς να κινηθείς, χώρια που κινδυνεύεις να εισπράξεις και καμιά μούντζα για ενθύμιο της δικής τους οδηγικής θρασύτητας;
Κάτι που δεν ξέρουν οι περισσότεροι -είτε είναι οδηγοί είτε είναι δικυκλιστές- είναι ότι υπάρχει πλέον νομολογία από απόφαση του Αρείου Πάγου, ο οποίος δικαίωσε
οδηγό ΙΧ που είχε ατύχημα με μοτοσικλέτα, διότι έκρινε ότι ο μοτοσικλετιστής οδηγούσε επικίνδυνα. Αυτή είναι η μία πλευρά του ζητήματος. Η άλλη είναι η εξής: Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει αυστηροποιηθεί - και καλώς. Αποβλέπει μεταξύ άλλων στο να μην είμαστε επικίνδυνοι για τους άλλους αλλά και για τον εαυτό μας, διότι τα δυστυχήματα έχουν και οικονομικό κόστος. Ωραία. Κόβει λοιπόν η Τροχαία πρόστιμο αν σε πετύχει να μη φοράς ζώνη οδηγώντας - γιατί οι τιράντες δεν πιάνονται.
Δεν έχω δει όμως να έχει πιάσει κανέναν που είναι πάνω στο μηχανάκι του, οδηγεί με το ένα χέρι, έχει γείρει το κεφάλι του ώστε με τον ώμο να στηρίζει το κινητό με το οποίο μιλάει, ενώ στο άλλο χέρι κρατάει τη φραπεδιά! Άντε να σταματήσουν κανέναν επειδή δεν φοράει κράνος, αλλά τον άλλο, τον ζογκλέρ της μηχανής, τον ταχυδακτυλουργό του δικύκλου, μάλλον τον αφήνουν για να διασκεδάζει το φιλοθεάμον κοινό. Κατά τα άλλα, από τη ζώνη που δεν φοράμε κινδυνεύουμε. Να ένα είδος ανισότητας και κενό ισονομίας.
Αυτό που θα έπρεπε να κάνει η πολιτεία, πέραν του να έχει τα μάτια της ανοικτά η Τροχαία, ειδικά για τους μοτοσικλετιστές κάθε είδους και κάθε ηλικίας -γιατί μη
νομίσετε ότι μόνο οι πιτσιρικάδες κάνουν οδηγικές ανοησίες- είναι να κάνει φέιγ βολάν τη σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, έτσι ώστε οι μεν οδηγοί αυτοκινήτων να σοφάρουν πιο ήσυχοι, οι δε μοτοσικλετιστές πιο ανήσυχοι.
Σε τελευταία ανάλυση, αν θέλουμε να θαυμάσουμε ικανότητες σε δύο ρόδες, μπορούμε να πάμε σε κανένα τσίρκο από αυτά που μας έρχονται και να στηθούμε να παρακολουθήσουμε τον γύρο του θανάτου. Να είστε δε βέβαιοι ότι ο ζογκλέρ που είναι στη μοτοσικλέτα του τσίρκου στον δρόμο οδηγεί πιο συνετά…
Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή
-και δίνω ως οδηγός κι εγώ- για να επιβιώσουν από την κυκλοφοριακή αναρχία, ασυδοσία, αναισχυντία των καβαλαρέων μοτοσικλέτας, παπακίου, βέσπας και παντός δικυκλιστή καμικάζι, σφηνοειδή οδήγηση και εγγραφή υποθήκης σε αυτοκτονία. Και καλά αν κάποιοι δεν σκέπτονται τη ζωούλα τους καβαλώντας δύο ρόδες. Ο λοιπός κόσμος γιατί να κινδυνεύει να τους πληρώσει χρυσούς και χωρίς να φταίει, επειδή αυτοί χώνονται σφήνα ανάμεσα σε αυτοκίνητα για να πάνε πιο γρήγορα, σε
περικυκλώνουν από δεξιά και αριστερά, να μην μπορείς να κινηθείς, χώρια που κινδυνεύεις να εισπράξεις και καμιά μούντζα για ενθύμιο της δικής τους οδηγικής θρασύτητας;
Κάτι που δεν ξέρουν οι περισσότεροι -είτε είναι οδηγοί είτε είναι δικυκλιστές- είναι ότι υπάρχει πλέον νομολογία από απόφαση του Αρείου Πάγου, ο οποίος δικαίωσε
οδηγό ΙΧ που είχε ατύχημα με μοτοσικλέτα, διότι έκρινε ότι ο μοτοσικλετιστής οδηγούσε επικίνδυνα. Αυτή είναι η μία πλευρά του ζητήματος. Η άλλη είναι η εξής: Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει αυστηροποιηθεί - και καλώς. Αποβλέπει μεταξύ άλλων στο να μην είμαστε επικίνδυνοι για τους άλλους αλλά και για τον εαυτό μας, διότι τα δυστυχήματα έχουν και οικονομικό κόστος. Ωραία. Κόβει λοιπόν η Τροχαία πρόστιμο αν σε πετύχει να μη φοράς ζώνη οδηγώντας - γιατί οι τιράντες δεν πιάνονται.
Δεν έχω δει όμως να έχει πιάσει κανέναν που είναι πάνω στο μηχανάκι του, οδηγεί με το ένα χέρι, έχει γείρει το κεφάλι του ώστε με τον ώμο να στηρίζει το κινητό με το οποίο μιλάει, ενώ στο άλλο χέρι κρατάει τη φραπεδιά! Άντε να σταματήσουν κανέναν επειδή δεν φοράει κράνος, αλλά τον άλλο, τον ζογκλέρ της μηχανής, τον ταχυδακτυλουργό του δικύκλου, μάλλον τον αφήνουν για να διασκεδάζει το φιλοθεάμον κοινό. Κατά τα άλλα, από τη ζώνη που δεν φοράμε κινδυνεύουμε. Να ένα είδος ανισότητας και κενό ισονομίας.
Αυτό που θα έπρεπε να κάνει η πολιτεία, πέραν του να έχει τα μάτια της ανοικτά η Τροχαία, ειδικά για τους μοτοσικλετιστές κάθε είδους και κάθε ηλικίας -γιατί μη
νομίσετε ότι μόνο οι πιτσιρικάδες κάνουν οδηγικές ανοησίες- είναι να κάνει φέιγ βολάν τη σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, έτσι ώστε οι μεν οδηγοί αυτοκινήτων να σοφάρουν πιο ήσυχοι, οι δε μοτοσικλετιστές πιο ανήσυχοι.
Σε τελευταία ανάλυση, αν θέλουμε να θαυμάσουμε ικανότητες σε δύο ρόδες, μπορούμε να πάμε σε κανένα τσίρκο από αυτά που μας έρχονται και να στηθούμε να παρακολουθήσουμε τον γύρο του θανάτου. Να είστε δε βέβαιοι ότι ο ζογκλέρ που είναι στη μοτοσικλέτα του τσίρκου στον δρόμο οδηγεί πιο συνετά…
Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή