Προσωρινό Cash Flow με τάνκερς και θάλασσες
<p>Γυρεύουν ευκαιρίες brokers και συλλέκτες αλλά… στο χέρι των εμπόρων είναι η πορεία των τιμών του Βαγγέλη Ρήνα</p>
Ολική επαναφορά στην αγορά έργων του Βαγγέλη Ρήνα προκάλεσαν οι τελευταίες τάσεις από τις πωλήσεις έργων που σημειώθηκαν μέσω της Evripides Gallery στο Κολωνάκι.
Ο νέος στην τοπική αγορά παίκτης, που αυτό τον μήνα κλείνει έναν χρόνο λειτουργίας ενεργοποίησε το πελατολόγιό του με πωλήσεις πινάκων και γλυπτών του γνωστού σύγχρονου εικαστικού, τονώνοντας την αγορά.
Η Evripides Gallery, πίσω από την οποία είναι ο Κύπριος επιχειρηματίας Κώστας Ευριπίδης, CEO της GenesisPharma SA, λίγο πριν να κλείσει η προηγούμενη σεζόν, έκλεισε με θετικό πρόσημο έπειτα από το ρευστό των αγοραστών που επενδύθηκε στη δουλειά του Ρήνα.
Sure seller αλλά υπό προϋποθέσεις!
Ο Ρήνας, δεν είναι άγνωστος στο χώρο του art business. Αποτελεί μια πολύ δυνατή υπογραφή στο ελληνικό χρηματιστήριο τέχνης με τις τιμές των έργων του να διανύουν άνοδο στη δεκαετία.
Συνεπώς, η δουλειά που πρότεινε στους συλλέκτες και τους επενδυτές η Evripides Gallery, υπό τον τίτλο «Παρουσίες» αποτέλεσε μια νέα εικαστική πρόταση του ίδιου του καλλιτέχνη, ως συνέχεια της πολύ σημαντικής παρουσίας που είχε τα τελευταία έξι χρόνια στη διεθνή αγορά.
Τα έργα του, κυρίως ζωγραφικά μεγάλων διαστάσεων και γλυπτά παρουσιάστηκαν στην αγορά των ΗΠΑ και της Κίνας δύο πολύ σημαντικά κέντρα για την αγορά τέχνης όπου οι επενδυτές και οι συλλέκτες κινούνται εντελώς διαφορετικά και σε μεγαλύτερα επίπεδα σε σχέση με ο,τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής στην τοπική αγορά. Σε περίπτωση που ο ίδιος συνεχίζει να έχει παρουσία στη διεθνή αγορά και οι έμποροι που εκπροσωπούν τα έργα του τον στηρίξουν, διοχετεύοντας πίνακες και γλυπτά του στο εξωτερικό, τότε σίγουρα μπορεί όχι μόνο να ξαναξυπνήσει το πιστό συλλεκτικό κοινό της Ναυτιλίας, αλλά και του υπόλοιπου επιχειρηματικού κλάδου.
Εάν όμως, οι dealers δεν προωθήσουν την αγορά του στις δημοπρασίες ώστε να διατηρηθούν τα επίπεδα των τιμών του, ή ακόμη και να διαμορφωθούν καινούρια, θα παρασυρθεί στον «βούρκο» που πνίγει την ελληνική αγορά και οι τιμές του θα καταγράψουν κατακόρυφη πτώση.
Market trends
Οι τάσεις από τις πωλήσεις που έγιναν μέσω Evripides Gallery έδειξαν πως το αγοραστικό κοινό κινήθηκε σε έργα αξίας κυρίως των 800-2.200 μέχρι εκείνων με τιμές 3.000 έως 8.000 ευρώ. Υπήρξε ακόμη και πώληση για γλυπτό του Ρήνα, εκτός καταλόγου της έκθεσης στην τιμή των 18.000 ευρώ, γεγονός πολύ θετικό για την εποχή και ιδίως για την ελληνική αγορά γλυπτού.
Ενα άλλο συμπέρασμα από τις τελευταίες κινήσεις στην αγορά του Ρήνα, είναι πως υπήρξαν συλλέκτες και επενδυτές που επιδίωξαν να αγοράσουν έργο του αυτήν την εποχή καθώς, ασυζητητί, η δεδομένη χρονική περίοδος ευνοεί 100% τους buyers.
Αν λάβουμε υπόψη τις τωρινές τιμές του Ρήνα στην πρωτογενή αγορά (μέγιστη αξία 30.000 ευρώ στον κατάλογο) και θυμηθούμε τα hammer prices που είχε καταγράψει στο Λονδίνο μέσω των δημοπρασιών Greek Sales καταλαβαίνουμε ότι είναι καλό timing για αγορά.
ΨΗΛΑ ΣΕ ΖΗΤΗΣΗ TA TANKERS
Το 2006, σε Greek Sale του οίκου Bonhams, έργο του Ρήνα με εφοπλιστικό θέμα (Tanker, 59,5x140εκ.) πωλείται προς 9.000 στερλίνες.
Το 2008, σε Greek Sale του οίκου Sotheby’s, το έργο του «Tanker» (λάδι σε καμβά, 60x140εκ.) ενώ έχει τιμή εκτίμησης 7.000 με 9.000 στερλίνες, καταφέρνει να ξεπεράσει τα προγνωστικά αγγίζοντας τις 11.875 στερλίνες! Την ίδια χρονιά, ένα άλλο tanker αγγίζει τιμή πώλησης 8.750 στερλίνες, ενώ ένας πίνακας με τίτλο «Seated Girl» (λάδι σε καμβά, 180x190εκ.) αγοράζεται έναντι 25.000 στερλινών.
Ενα χρόνο αργότερα, που ακόμα δεν είχαν αρχίσει να φαίνονται καθαρά τα σημάδια της οικονομικής κρίσης, ο πίνακας με τίτλο «Reclining Girl» (λάδι σε καμβά, 130,5x130εκ.) πουλήθηκε στη μέγιστη τιμή εκτίμησης, δηλαδή προς 20.000 στερλίνες (22.380 ευρώ).