Την ύπαρξη γονιδίου, τρεις φορές πιο συχνά σε αυτούς που πέρασαν τη λοίμωξη ασυμπτωματικά, σε σχέση με αυτούς που νόσησαν βαριά, διαπίστωσαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ στη Μεγάλη Βρετανία.

Ο λόγος για το γονίδιο HLA-DRB1*04:01. Όσοι το έχουν, φαίνεται πως είναι πιο προστατευμένοι από τον κοροναϊό. Πρόκειται ουσιαστικά για τις πρώτες αποδείξεις αναφορικά με τη γενετική συσχέτιση της έκβασης της νόσου.

Στη μελέτη έγινε σύγκριση ασυμπτωματικών ασθενών και ασθενών με βαριά νόσο από την ίδια κοινότητα και χωρίς υποκείμενα νοσήματα. Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «HLA Journal».

Η στοχευμένη έρευνα και η  καταγωγή

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε αλληλούχιση νέας γενιάς για να εστιάσει στα γονίδια HLA που βρίσκονται στο χρωμόσωμα 6. Άλλες μελέτες αλληλούχισαν ολόκληρο το γονιδίωμα, όμως αυτή η προσέγγιση δεν ήταν αποτελεσματική.

Ήδη είναι γνωστό στην επιστημονική κοινότητα ότι το γονίδιο των αντιγονικών λευκοκυττάρων στους ανθρώπους, HLA-DRB1*04:01, συνδέεται ευθέως με τις γεωγραφικές συντεταγμένες. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι στη Βόρεια και Δυτική Ευρώπη είναι πιθανό να έχουν αυτό το γονίδιο.

Σύμφωνα με τα παραπάνω και με βάση τη μελέτη που έγινε στο πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ, συνεπάγεται ότι οι Ευρωπαίοι ή άνθρωποι ευρωπαϊκής καταγωγής, είναι πιο πιθανό να είναι ασυμπτωματικοί, και να μεταδίδουν την ασθένεια σε ευάλωτους πληθυσμούς.

Σημειώνεται ότι η επίδραση των γονιδίων που συνδέονται με τη γεωγραφική τοποθεσία είναι πλέον αποδεκτή και είναι επίσης γνωστό ότι τα γονίδια HLA αναπτύσσονται ως αντίδραση σε παθογόνους οργανισμούς.