Αν αναρωτιέστε γιατί δεν φορτώνουν ή κολλάνε οι αγαπημένες σας ιστοσελίδες, μεταξύ των οποίων τα X, ChatGPT και Spotify, η απάντηση ακούει στο όνομα Cloudflare. Η εταιρεία υποδομών διαδικτύου Cloudflare υπέστη μπλακάουτ την Τρίτη, με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός λειτουργίας αρκετές μεγάλες ιστοσελίδες για τους χρήστες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των πλατφορμών  X (πρώην Twitter), ChatGPT, Claude, Spotify και Truth Social.

Διαβάστε: Κατρακυλάει η μετοχή της Cloudflare μετά το χάος στο Internet - Τι ανακοίνωσε η εταιρεία στους χρήστες

Πολλές ιστοσελίδες επανήλθαν στο διαδίκτυο μέσα σε λίγες ώρες, ωστόσο και σήμερα κάποιες, όπως το X εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα. Σε χθεσινή ανακοίνωσή της, η Cloudflare δήλωσε ότι είχε εφαρμόσει μια διόρθωση για την επίλυση της διακοπής, αν και σημείωσε ότι ορισμένοι χρήστες ενδέχεται να εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα πρόσβασης στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου της. «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε για σφάλματα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι όλες οι υπηρεσίες θα επανέλθουν στην κανονικότητα», είχε προσθέσει η εταιρεία.

Ένας εκπρόσωπος της Cloudflare δήλωσε ότι η «βασική αιτία» της διακοπής ήταν ένα αυτόματα δημιουργημένο αρχείο διαμόρφωσης που χρησιμοποιείται για τη διαχείριση της κίνησης απειλών, το οποίο «αυξήθηκε πέρα ​​από το αναμενόμενο μέγεθος καταχωρίσεων», γεγονός που προκάλεσε σφάλμα στο σύστημα λογισμικού που χειρίζεται την κίνηση για αρκετές από τις υπηρεσίες του. Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι η διακοπή ήταν αποτέλεσμα επίθεσης ή προκλήθηκε από κακόβουλη δραστηριότητα, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος. «Δεδομένης της σημασίας των υπηρεσιών της Cloudflare, οποιαδήποτε διακοπή είναι απαράδεκτη», δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Ζητούμε συγγνώμη από τους πελάτες μας και το διαδίκτυο γενικότερα που σας απογοητεύσαμε σήμερα».

Το λογισμικό της Cloudflare χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις παγκοσμίως, βοηθώντας στη διαχείριση και την ασφάλεια της επισκεψιμότητας για περίπου το 20% του ιστού. Μεταξύ των υπηρεσιών που παρέχει είναι η προστασία από κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης υπηρεσίας, οι οποίες συμβαίνουν όταν κακόβουλοι παράγοντες επιχειρούν να υπερφορτώσουν το σύστημα ενός ιστότοπου με τόσα πολλά αιτήματα επισκεψιμότητας που να μην μπορεί να λειτουργήσει.

Συνεχίζει την πτώση η μετοχή της Cloudflare

Αποτέλεσμα ήταν η μετοχή της Cloudflare να συνεχίσει την πτωτική πορεία στην οποία έχει επιδοθεί εδώ κι έναν χρόνο και να κλείσει με πτώση 5,72 μονάδες ή 2,83% στις 196,53 μονάδες, ήτοι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 200 μονάδων. Να σημειωθεί ότι μέσα σε έναν χρόνο έχει χάσει συνολικά περί 13% της αξίας της, ενώ μέσα στον Νοέμβριο έφτασε και στο αρνητικό ρεκόρ -30%!

στιγμιοτυπο_οθονης_2025-11-19_111431

Κανένας άτρωτος στις τεχνικές δυσλειτουργίες: Από την Amazon έως την Cloudflare κι από το X έως το ChatGpt

Το ζήτημα έρχεται λιγότερο από ένα μήνα μετά το ολοήμερο κρασάρισμα των υπηρεσιών λειτουργίας της Amazon, που διέκοψε την καθημερινή ρουτίνα εκατομμυρίων ανθρώπων τον περασμένο μήνα, εμποδίζοντάς τους σε ορισμένες περιπτώσεις να κάνουν ακόμη και απλές εργασίες, όπως η παραγγελία καφέ ή η διαχείριση έξυπνων οικιακών συσκευών. Λίγες μέρες αργότερα, η υπηρεσία Azure της Microsoft υπέστη διακοπή λειτουργίας. Πριν από 1,5 χρόνο, τον Ιούλιο του 2024, μια ελαττωματική αναβάθμιση λογισμικού από την εταιρεία κυβερνοασφάλειας CrowdStrike προκάλεσε μια εκτεταμένη διακοπή που σταμάτησε προσωρινά τις πτήσεις, επηρέασε τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ώθησε τα νοσοκομεία να καθυστερήσουν τις διαδικασίες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ένα σημάδι των καιρών – ένας συνδυασμός της αυξημένης εξάρτησης της κοινωνίας από τις ψηφιακές υπηρεσίες, της ενοποίησης κρίσιμων υποδομών cloud μεταξύ λίγων μόνο εταιρειών και της τάσης των ανθρώπων να παραπονιούνται για τεχνολογικά ατυχήματα στο διαδίκτυο. Δείχνει επίσης ότι κανείς, ούτε καν οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, δεν είναι άτρωτος σε τεχνολογικές δυσλειτουργίες.

«Δεν έχει σχεδόν καμία σημασία πόσο καλά βρίσκεται ο πάροχος σε αυτές τις περιπτώσεις, ή ακόμα και πόσο εξελιγμένη είναι η οργάνωση και η υποδομή πληροφορικής για μια ιδιωτική επιχείρηση», δήλωσε στο αμερικανικό CNN η Eileen Haggerty, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ προϊόντων και λύσεων για την εταιρεία πληροφορικής και κυβερνοασφάλειας Netscout. Τεχνολογικές διαταραχές όπως αυτές είναι «πολύ, πολύ συνηθισμένα προβλήματα».

Οι e-διακοπές λειτουργίας είναι σχετικά συχνές, λένε οι ειδικοί στον τομέα της τεχνολογίας. Πριν από είκοσι χρόνια, ήταν σύνηθες οι υπηρεσίες πληροφορικής να παρουσιάζουν διακοπές λειτουργίας «συνεχώς», δήλωσε από την πλευρά του ο Mike Chapple, καθηγητής πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Notre Dame και πρώην εργαζόμενος στην αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας. «Δεν θα ήταν ασυνήθιστο να περνάμε μια εβδομάδα στη δουλειά έχοντας τουλάχιστον μία διακοπή κάποιας υπηρεσίας πληροφορικής», είπε, σημειώνοντας ότι τώρα όλοι βασίζονται στους ίδιους μεγάλους παρόχους.

Γιατί μας επηρεάζει τόσο πολύ ένα τεχνικό πρόβλημα;

Οι επιπτώσεις μπορούν να γίνουν ευρέως αισθητές όταν συμβαίνουν στους μεγάλους παρόχους, όπως η Amazon, η Microsoft και η Google, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ιστού. Τα προβλήματα που υποβλήθηκαν στο Downdetector, έναν ιστότοπο που παρακολουθεί προβλήματα που αναφέρθηκαν από χρήστες σε δημοφιλείς διαδικτυακές πλατφόρμες, ξεπέρασαν τα 2,1 εκατομμύρια την Τρίτη, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχε στο CNN η μητρική εταιρεία του Downdetector, Ookla.

Το Cloudflare αναφέρει ότι χειρίζεται 81 εκατομμύρια αιτήματα HTTP – ή όταν τα προγράμματα περιήγησης ιστού χρειάζονται συγκεκριμένα δεδομένα για να ενεργοποιήσουν μια ενέργεια, όπως η φόρτωση μιας ιστοσελίδας – κατά μέσο όρο ανά δευτερόλεπτο.

Συμβαίνουν όντως περισσότερα μπλακάουτ τελευταία;

Το γεγονός ότι υπήρξαν τρεις εκτεταμένες διακοπές ρεύματος σε λιγότερο από ένα μήνα είναι σύμπτωση. Αλλά όπως παραδέχτηκαν άνθρωποι της αγοράς στα CNBC και CNN, σίγουρα φαίνεται ότι αυτές οι διακοπές ρεύματος συμβαίνουν πιο συχνά, κυρίως λόγω της κλίμακας των επιπτώσεών τους.

Ο αριθμός των διακοπών λειτουργίας των υπηρεσιών «παρέμεινε σταθερός», αλλά «ο αριθμός των ιστότοπων και των εφαρμογών που εξαρτώνται από αυτές τις υπηρεσίες έχει αυξηθεί, καθιστώντας τες πιο ενοχλητικές για τους χρήστες», δήλωσε στο CNN σε μια δήλωση μέσω email η Angelique Medina, επικεφαλής της AI της Cisco ThousandEyes. Η υπηρεσία παρακολούθησης δικτύου της Cisco έχει καταγράψει 12 μεγάλες διακοπές λειτουργίας το 2025 μέχρι στιγμής, σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπό της , χωρίς να υπολογίζεται η διακοπή λειτουργίας του Cloudflare την Τρίτη. Αυτό συγκρίνεται με 23 το 2024, 13 το 2023 και 10 το 2022. Μια σαρωτική διακοπή λόγω της απεργίας του Crowdstrike προκάλεσε αναστάτωση σε επιχειρήσεις, πτήσεις και νοσοκομεία σε όλο τον κόσμο το 2024.

Σύμφωνα με την Cisco, υπάρχουν ορισμένες κοινές τάσεις μεταξύ των διακοπών λειτουργίας που σημειώθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Μια σειρά από διακοπές λειτουργίας συνδέονταν με συστήματα που κατά λάθος μετέδιδαν τεχνολογικές βλάβες, συστήματα που φαινόταν να λειτουργούν σωστά παρά τα σιωπηλά προβλήματα που προέκυψαν και αλλαγές στη διαμόρφωση που ακολούθησαν. Ενώ αυτές οι τάσεις δεν είναι καινούργιες, η Cisco αναφέρει ότι «έχει παρατηρηθεί όλο και περισσότερο τέτοιου είδους αναταραχές με πιο εκτεταμένες συνέπειες». Και πιθανότατα θα ξανασυμβεί.