Νέους ορίζοντες στην έρευνα ανοίγει η ιατρική επανάσταση που προκάλεσαν με το τελευταίο τους επίτευγμα Ισραηλινοί επιστήμονες, οι οποίοι κατάφεραν να σταματήσουν και να αντιστρέψουν τη φυσιολογική διαδικασία της γήρανσης σε μια ομάδα ηλικιωμένων ατόμων!

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ επιστράτευσαν μια πρωτοποριακή θεραπεία με οξυγόνο για να σταματήσουν και να αντιστρέψουν τελικά τους δύο βασικότερους παράγοντες της γήρανσης: το μήκος των τελομερών και τη συσσώρευση των γερασμένων κυττάρων, χρησιμοποιώντας υπερβαρικό οξυγόνο. Ο εγκέφαλος χρειάζεται οξυγόνο για να λειτουργεί καλύτερα. Όμως όσο μεγαλώνουμε, το σώμα μας γίνεται λιγότερο αποτελεσματικό στη διοχέτευση οξυγόνου στα κύτταρα.

Το ιατρικό πρόγραμμα Aviv, που βασίζεται σε πρωτόκολλα θεραπείας με επιστημονικά δοκιμασμένη υπερβαρική θεραπεία οξυγόνου (HBOT), ενισχύει ακριβώς αυτή την πρόσβαση του σώματος σε οξυγόνο για να βελτιώσει την απόδοση του εγκεφάλου και του σώματος. Όσο το ανθρώπινο σώμα γερνά, τα τελομερή, που βρίσκονται στο τέλος των χρωμοσωμάτων και προστατεύουν τη χρήσιμη γενετική πληροφορία από τη φθορά, γίνονται ολοένα και πιο κοντά. Και την ίδια ώρα αυξάνονται κατά πολύ και τα γερασμένα και μη λειτουργικά πια κύτταρα.

Στην κλινική δοκιμή πήραν μέρος 35 ενήλικες ηλικίας 64 ετών και άνω για να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα της νέας μεθόδου (υπερβαρική θεραπεία οξυγόνου). Στα υποκείμενα της μελέτης χορηγούνταν καθαρό οξυγόνο για 90 λεπτά τη μέρα, πέντε μέρες τη βδομάδα, για ένα διάστημα 3 μηνών. Στο τέλος της περιόδου, οι επιστήμονες βρήκαν πως τα τελομερή είχαν αυξηθεί σε μήκος (κερδίζοντας ένα 20%), την ίδια ώρα που τα γερασμένα κύτταρα μειώθηκαν κατά 37%. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εικόνα που πήραν από τα σώματα των συμμετεχόντων σε κυτταρικό επίπεδο ήταν ίδια με αυτή που είχαν πριν από 25 χρόνια.

Ο Σάι Εφράτι, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ και επικεφαλής της μελέτης, ερευνά εδώ και χρόνια το όνειρο της αιώνιας νεότητας και λέει τώρα πως η γήρανση μπορεί πράγματι να αντιστραφεί. Αυτό που έδειξε η μελέτη είναι πως «μπορούμε πραγματικά να γυρίσουμε το βιολογικό ρολόι προς τα πίσω βελτιώνοντας την ποιότητα των αιμοσφαιρίων μέσω του οξυγόνου. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αρχίσουμε να βλέπουμε τη γήρανση ως αναστρέψιμη ασθένεια». Ωστόσο, ορισμένοι γιατροί έχουν επιφυλάξεις μήπως ανοίγει το κουτί της Πανδώρας που θα μπορούσε να οδηγήσει σε άλλα προβλήματα υγείας.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time