Ξεκίνησε η μάχη του Threads με το X και στην Ευρώπη - Οι καινοτομίες και οι φιλοδοξίες του Ζούκερμπεργκ για κυριαρχία στα social media
Διαθέσιμο στην Ευρώπη το app-«αντίπαλος» του πρωην twitter, Threads – Οι φιλοδοξίες και οι ξεχωριστές παροχές της νέας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, το «χτύπημα» του μαρκ Ζούκερμπεργκ στον Ελον Μασκ
Διαδικτυακές ανακατατάξεις έχει προκαλέσει την τελευταία εβδομάδα η νέα πλατφόρμα της Meta, Threads, μετά την ανακοίνωση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στις 14/12, που γνωστοποίησε ότι το Μέσο είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ευρώπη.
Μετρώντας ήδη πάνω από 100 εκατ. χρήστες τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του στην Ε.Ε., το app μπήκε στο επίκεντρο των συζητήσεων λόγω της ομοιότητάς του με το Χ (πρώην Twitter) και της παροχής παρόμοιων υπηρεσιών και λειτουργιών. Μάλιστα, ο CEO της Meta είχε δηλώσει ευθέως το καλοκαίρι πως ο στόχος του Μέσου είναι να παραμείνει «φιλόξενο», σε αντίθεση με «ό,τι συνέβη στο Twitter», κάνοντας φανερές τις προθέσεις του να κυριαρχήσει και σε αυτόν τον τύπο Μέ σου, με τη δική του όμως εφαρμογή.
*Διαβάστε εδώ: Threads: Πώς λειτουργεί ο νέος "εχθρός" του X - Οδηγίες για δημιουργία προφίλ
To Threads δεν αποτελεί... άγνωστη λέξη για τους φανατικούς των social media, καθώς το 2019 το Instagram κυκλοφόρησε προϊόν που λανσαρίστηκε με το ίδιο όνομα και «συστηνόταν» ως «camera-first messaging app». Η τωρινή έκδοση αντικαθιστά πλήρως την προϋπάρχουσα.
Αποτελεί εφαρμογή που δημιουργήθηκε από την ομάδα του Instagram και δίνει τη δυνατότητα κοινοποίησης περιεχομένου, όπως ενημερώσεις κειμένου, ανάρτηση φωτογραφικού υλικού και βίντεο, που μοιάζει αρκετά με το Χ. Η υπηρεσία έκανε τα πρώτα της βήματα τον Ιούλιο του 2023 σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες 100 χώρες, με πάνω από 500 εκατ. χρήστες, ενώ η Meta καθυστέρησε το άνοιγμά της στην Ευρώπη λόγω των αυστηρών κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων, καθώς και του Νόμου Ψηφιακών Υπηρεσιών.
Για την εγγραφή στο Threads απαιτείται η είσοδος μέσω του λογαριασμού στο Instagram με τη σύνδεση χρήστη και μετέπειτα η ταυτοποίηση στο Μέσο, όπου ο χρήστης μπορεί να κάνει όποιες αλλαγές επιθυμεί στην καρτέλα του και όχι μόνο.
Με την εγγραφή του, ο χρήστης μπορεί να λάβει ως ειδοποίηση την αντίστοιχη λίστα συνδέσεων που έχει στο Instagram για να ξεκινήσει τη δικτύωσή του, ενώ δύναται να ακολουθήσει και να αλληλεπιδράσει με άλλους λογαριασμούς μέσω likes, σχολίων και αναδημοσιεύσεων και επίσης μπορεί να κάνει repost δημοσίευσης σε story. Μπορεί ακόμη να ελέγχει ποιος μπορεί να του απαντήσει ή να τον αναφέρει, ενώ όσοι λογαριασμοί έχουν μπλοκαριστεί στο Instagram αυτόματα μπλοκάρονται και στο Threads.
Οι χρήστες χωρίς προφίλ μπορούν να «περιτρέχουν το περιεχόμενο της εφαρμογής», να μοιράζονται περιεχόμενο μέσω links, να κάνουν διαμοιρασμό μέσω πλατφορμών και αναφορά περιεχομένου του app. Οσοι είναι κάτω των 16 ετών -ή των 18 σε κάποιες χώρες- έχουν ως προεπιλογή ένα ιδιωτικό προφίλ κατά την είσοδό τους.
Στην προσπάθειά του να καινοτομήσει, ο Ζούκερμπεργκ εισήγαγε μεγαλύτερο όριο χαρακτήρων ανά δημοσίευση (500), συγκριτικά με αυτό του Χ, δίνοντας ευχέρεια στον λόγο των χρηστών. Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο αποτελεί η έλλειψη ορίου στην ποσότητα ανάγνωσης αναρτήσεων καθημερινά, συγκριτικά με το αντίστοιχο του Twitter.
Φυσικά, επιχειρώντας να «κλέψει» την αύρα του TikTok, δίνει μεγαλύτερη διάρκεια στα βίντεο που αναρτώνται, και συγκεκριμένα στα 5 λεπτά, με τον Ελον Μασκ να έχει το χρονικό όριο των 2 λεπτών και 20 δευτερολέπτων. Σημαντικός τομέας είναι αυτός της ασφάλειας -για την οποία έχει κατηγορηθεί ο CEO της SpaceX-, καθώς δίνεται η δυνατότητα εντοπισμού ψεύτικου ή λογαριασμού αντιγραφής, μέσω του Τhread link, στο προφίλ του χρήστη στο Instagram, μπορώντας έτσι να διαπιστώσει ποιος πραγματικά είναι ο άνθρωπος πίσω από την οθόνη. Ακόμα, δεν περνούν απαρατήρητα τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας, όπως η υποστήριξη αναγνώστη οθόνης και το AI alt text, ενώ η -προς ώρας- ανυπαρξία διαφημίσεων δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να επικεντρώνεται καλύτερα στο περιεχόμενο.
Εν αντιθέσει με το Χ, δεν διατίθεται η δυνατότητα επεξεργασίας αναρτήσεων, τα hashtags, αλλά και η ανταλλαγή μηνυμάτων (που μπορεί να γίνει μέσω Instagram), χάνοντας έτσι μία σημαντική δυνατότητα στοχευμένης δικτύωσης.
Με τον Μασκ να αντιμετωπίζει τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων του από την ημέρα που ανέλαβε την εταιρεία, τις κατηγορίες από την Ε.Ε. για παραβιάσεις του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες και την έντονη ρητορική μίσους και παραπληροφόρησης που υπάρχει στο Μέσο, ο ιδρυτής του Facebook επιχειρεί να κυριαρχήσει ξανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η επιτυχία στην εκκίνηση της εφαρμογής στις ΗΠΑ δημιούργησε αμέσως την εντύπωση μιας άμεσης κόντρας για το ποιο Μέσο θα επιβιώσει, με το Threads -παρά τις προσωρινές ελλείψεις του- να αναδεικνύεται σε αξιόμαχο αντίπαλο. Βέβαια, το Twitter, παρά τη μεγάλη του φθορά, τόσο οικονομικά όσο και επικοινωνιακά, παραμένει σχετικά σταθερό στις προτιμήσεις των χρηστών.
Ο ίδιος ο Μασκ δεν φαίνεται να πτοείται, σχολιάζοντας ως «πόλη-φάντασμα» και «τρομερά ήσυχο» το νέο Μέσο, σχολιάζοντας και τη μικρότερη δραστηριότητα του Ζούκερμπεργκ στο Μέσο συγκριτικά με εκείνη στο δικό του. Συν αυτώ, μετά την «έκρηξη» κατά την εκκίνηση της πλατφόρμας, ο αριθμός των χρηστών «κόλ λησε», δεχόμενος σφοδρές επικρίσεις για την -τότε- περιορισμένη λειτουργικότη τά του.
Το σίγουρο είναι ότι τα τωρινά δεδομένα δεν βγάζουν κάποιον νικητή σε αυτή τη διαδικτυακή κόντρα και η είσοδος της νέας πλατφόρμας στην Ε.Ε. θα ξεδιαλύνει εν καιρώ το θολό αυτό τοπίο.
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 23 Δεκεμβρίου
Μετρώντας ήδη πάνω από 100 εκατ. χρήστες τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του στην Ε.Ε., το app μπήκε στο επίκεντρο των συζητήσεων λόγω της ομοιότητάς του με το Χ (πρώην Twitter) και της παροχής παρόμοιων υπηρεσιών και λειτουργιών. Μάλιστα, ο CEO της Meta είχε δηλώσει ευθέως το καλοκαίρι πως ο στόχος του Μέσου είναι να παραμείνει «φιλόξενο», σε αντίθεση με «ό,τι συνέβη στο Twitter», κάνοντας φανερές τις προθέσεις του να κυριαρχήσει και σε αυτόν τον τύπο Μέ σου, με τη δική του όμως εφαρμογή.
*Διαβάστε εδώ: Threads: Πώς λειτουργεί ο νέος "εχθρός" του X - Οδηγίες για δημιουργία προφίλ
Γνωστή ομάδα πίσω από το Threads
To Threads δεν αποτελεί... άγνωστη λέξη για τους φανατικούς των social media, καθώς το 2019 το Instagram κυκλοφόρησε προϊόν που λανσαρίστηκε με το ίδιο όνομα και «συστηνόταν» ως «camera-first messaging app». Η τωρινή έκδοση αντικαθιστά πλήρως την προϋπάρχουσα. Αποτελεί εφαρμογή που δημιουργήθηκε από την ομάδα του Instagram και δίνει τη δυνατότητα κοινοποίησης περιεχομένου, όπως ενημερώσεις κειμένου, ανάρτηση φωτογραφικού υλικού και βίντεο, που μοιάζει αρκετά με το Χ. Η υπηρεσία έκανε τα πρώτα της βήματα τον Ιούλιο του 2023 σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες 100 χώρες, με πάνω από 500 εκατ. χρήστες, ενώ η Meta καθυστέρησε το άνοιγμά της στην Ευρώπη λόγω των αυστηρών κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων, καθώς και του Νόμου Ψηφιακών Υπηρεσιών.
Για την εγγραφή στο Threads απαιτείται η είσοδος μέσω του λογαριασμού στο Instagram με τη σύνδεση χρήστη και μετέπειτα η ταυτοποίηση στο Μέσο, όπου ο χρήστης μπορεί να κάνει όποιες αλλαγές επιθυμεί στην καρτέλα του και όχι μόνο.
Με την εγγραφή του, ο χρήστης μπορεί να λάβει ως ειδοποίηση την αντίστοιχη λίστα συνδέσεων που έχει στο Instagram για να ξεκινήσει τη δικτύωσή του, ενώ δύναται να ακολουθήσει και να αλληλεπιδράσει με άλλους λογαριασμούς μέσω likes, σχολίων και αναδημοσιεύσεων και επίσης μπορεί να κάνει repost δημοσίευσης σε story. Μπορεί ακόμη να ελέγχει ποιος μπορεί να του απαντήσει ή να τον αναφέρει, ενώ όσοι λογαριασμοί έχουν μπλοκαριστεί στο Instagram αυτόματα μπλοκάρονται και στο Threads.
Οι χρήστες χωρίς προφίλ μπορούν να «περιτρέχουν το περιεχόμενο της εφαρμογής», να μοιράζονται περιεχόμενο μέσω links, να κάνουν διαμοιρασμό μέσω πλατφορμών και αναφορά περιεχομένου του app. Οσοι είναι κάτω των 16 ετών -ή των 18 σε κάποιες χώρες- έχουν ως προεπιλογή ένα ιδιωτικό προφίλ κατά την είσοδό τους.
Στην προσπάθειά του να καινοτομήσει, ο Ζούκερμπεργκ εισήγαγε μεγαλύτερο όριο χαρακτήρων ανά δημοσίευση (500), συγκριτικά με αυτό του Χ, δίνοντας ευχέρεια στον λόγο των χρηστών. Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο αποτελεί η έλλειψη ορίου στην ποσότητα ανάγνωσης αναρτήσεων καθημερινά, συγκριτικά με το αντίστοιχο του Twitter.
Καινοτομίες
Φυσικά, επιχειρώντας να «κλέψει» την αύρα του TikTok, δίνει μεγαλύτερη διάρκεια στα βίντεο που αναρτώνται, και συγκεκριμένα στα 5 λεπτά, με τον Ελον Μασκ να έχει το χρονικό όριο των 2 λεπτών και 20 δευτερολέπτων. Σημαντικός τομέας είναι αυτός της ασφάλειας -για την οποία έχει κατηγορηθεί ο CEO της SpaceX-, καθώς δίνεται η δυνατότητα εντοπισμού ψεύτικου ή λογαριασμού αντιγραφής, μέσω του Τhread link, στο προφίλ του χρήστη στο Instagram, μπορώντας έτσι να διαπιστώσει ποιος πραγματικά είναι ο άνθρωπος πίσω από την οθόνη. Ακόμα, δεν περνούν απαρατήρητα τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας, όπως η υποστήριξη αναγνώστη οθόνης και το AI alt text, ενώ η -προς ώρας- ανυπαρξία διαφημίσεων δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να επικεντρώνεται καλύτερα στο περιεχόμενο. Εν αντιθέσει με το Χ, δεν διατίθεται η δυνατότητα επεξεργασίας αναρτήσεων, τα hashtags, αλλά και η ανταλλαγή μηνυμάτων (που μπορεί να γίνει μέσω Instagram), χάνοντας έτσι μία σημαντική δυνατότητα στοχευμένης δικτύωσης.
Ο στόχος του Ζούκερμπεργκ για κυριαρχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Με τον Μασκ να αντιμετωπίζει τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων του από την ημέρα που ανέλαβε την εταιρεία, τις κατηγορίες από την Ε.Ε. για παραβιάσεις του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες και την έντονη ρητορική μίσους και παραπληροφόρησης που υπάρχει στο Μέσο, ο ιδρυτής του Facebook επιχειρεί να κυριαρχήσει ξανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η επιτυχία στην εκκίνηση της εφαρμογής στις ΗΠΑ δημιούργησε αμέσως την εντύπωση μιας άμεσης κόντρας για το ποιο Μέσο θα επιβιώσει, με το Threads -παρά τις προσωρινές ελλείψεις του- να αναδεικνύεται σε αξιόμαχο αντίπαλο. Βέβαια, το Twitter, παρά τη μεγάλη του φθορά, τόσο οικονομικά όσο και επικοινωνιακά, παραμένει σχετικά σταθερό στις προτιμήσεις των χρηστών.
Ο ίδιος ο Μασκ δεν φαίνεται να πτοείται, σχολιάζοντας ως «πόλη-φάντασμα» και «τρομερά ήσυχο» το νέο Μέσο, σχολιάζοντας και τη μικρότερη δραστηριότητα του Ζούκερμπεργκ στο Μέσο συγκριτικά με εκείνη στο δικό του. Συν αυτώ, μετά την «έκρηξη» κατά την εκκίνηση της πλατφόρμας, ο αριθμός των χρηστών «κόλ λησε», δεχόμενος σφοδρές επικρίσεις για την -τότε- περιορισμένη λειτουργικότη τά του.
Το σίγουρο είναι ότι τα τωρινά δεδομένα δεν βγάζουν κάποιον νικητή σε αυτή τη διαδικτυακή κόντρα και η είσοδος της νέας πλατφόρμας στην Ε.Ε. θα ξεδιαλύνει εν καιρώ το θολό αυτό τοπίο.
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 23 Δεκεμβρίου