Το απόλυτο αλαλούμ υπήρχε στις βάρδιες των εργαζομένων, καθώς κάποιοι είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ, αλλά την κοπάνησαν για τα σπίτια τους.

Τρεις σταθμάρχες, ένας μαθητευόμενος, ένας έμπειρος και ένας συμβασιούχος.

Στο νευραλγικό σταθμαρχείο της Λάρισας, το βράδυ της μοιραίας σύγκρουσης και κατά το κρίσιμο διάστημα από τις 22:00 μέχρι τις 23:00, θα έπρεπε να είναι όλοι στα πόστα τους. Όπως αποδείχθηκε με τραγικό τρόπο, δεν ήταν.

Ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε ελάχιστη εμπειρία. Από τις βάρδιες μαθητείας κατευθείαν βρέθηκε σταθμάρχης Λάρισας και ήταν εκτός βαρδιών το μήνα Μάρτιο. Είχε πέντε νυχτερινές βάρδιες στο κρίσιμο πόστο για το εορταστικό τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, με 13 δρομολόγια στη βάρδια του.

Ο σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. ήταν έμπειρος και είχε την απογευματινή βάρδια 14:00-23:00, όμως αποχώρησε νωρίτερα, γύρω στα 35-40 λεπτά.

Ο ενισχυτικός σταθμάρχης Λάρισας Χ.Π είχε τη δεύτερη απογευματινή βάρδια και αποχώρησε περίπου στις 22:15.

Εκτός Λάρισας τον Μάρτιο

Το Mega φέρνει στο «φως» ένα νέο ντοκουμεντο, το φύλλο υπηρεσιών των σταθμαρχών για το μήνα Μάρτιο. Πρόκειται για το μηνιαίο πρόγραμμα με τις βάρδιες τους.



Σε αυτό φαίνεται ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν θα έκανε ούτε μία βάρδια στο κομβικό σταθμαρχείο της Λάρισας. Για όλον το μήνα είχε τοποθετηθεί στα Παλαιοφάρσαλα. Μάλιστα στις 2 και 3 Μαρτίου θα έκανε βάρδια μαθητείας. Θα ήταν δηλαδή δίπλα σε έναν πιο έμπειρο σταθμάρχη.

Όπως είχε αποκαλύψει το Mega, για τον Φεβρουάριο ο 59χρονος, με βάση αλλαγές τις τελευταίας στιγμής, είχε τοποθετηθεί στο κρίσιμο πόστο της Λάρισας μόνο τις ημέρες του εορταστικού τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας. Σύμφωνα με τα επισημα μηνιαία φύλλα παρουσίας του ΟΣΕ, που βγαίνουν κάθε 25 του μήνα, όλο το μήνα είχε βάρδια στο σταθμό της Καλαμπάκας, εκτός από το πενθήμερο 24-28 Φεβρουαρίου οπότε και έκανε διαδοχικά  ρεπο των παλιών κατά τη νυχτερινή βάρδια…

Τη νύχτα της φονικής σύγκρουσης, με 13 προγραμματισμένα δρομολόγια, ο 59χρονος σταθμάρχης, με τη σχεδόν μηδενική εμπειρία, μένει μόνος του για 40 λεπτά.

Ανακρίτρια: Κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας πόσα δρομολογία διέρχονται από το σταθμό της Λάρισας;
Σταθμάρχης: Διέρχονται 13 δρομολόγια εκ των οποίων τα 9 διέρχονται μεταξύ των ωρών 22:09 έως 00:30.

Η διόρθωση με… μπλάνκο

Το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όπως έγινε γνωστό, κάποιος έσπευσε να διορθώσει τις βάρδιες στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες στο γραφείο τους.

Στο έγγραφο – ντοκουμέντο της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», φαίνεται πως έχει διορθωθεί με… μπλάνκο η ώρα αναχώρησης των δύο σταθμαρχών που κατηγορούνται επίσημα για την εμπλοκή τους στο δυστύχημα.

Στο έγγραφο φαίνεται πως η ώρα αναχώρησης ήταν 22:30.

Το ερώτημα που ανακύπτει, είναι ποιος και πότε άλλαξε τις ώρες.

«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι περί τις 22:20 και του νέου περί 22:10», φέρεται να είπε ο κατηγορούμενος.

Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων μιλώντας στο Mega είπε πως ακόμα και είχε μείνει στο πόστο του ο εμπειρότερος σταθμάρχης δεν θα είχε αλλάξει κάτι καθώς το Ιntercity 62 έφυγε από το σταθμό της Λάρισας μετά τις 23:00.

«Ο Π. έφυγε 22:40 αντί να φύγει 23:00 και 23:00 να έφευγε το 62, ήρθε 23:05 εδώ μέσα. Κοιτάει τώρα ο Ν. να μπλέξει τον Π. που δε φταίει σε τίποτα. Ο Π. έκανε παραλαβή-παράδοση 22:30 στον Σ. στα χαρτιά επίσημα. Τώρα τι λέει ο καθένας. Εγώ δεν μπορώ να δώσω καμία εντολή στον Π. Τι είμαι εγώ; Προϊστάμενος είμαι;», είπε ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.

Πλέον, είναι δεδομένο πως μετά τις νέες αποκαλύψεις το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής στο μοιραίο σταθμαρχείο της Λάρισας θα μπει στο «στόχαστρο» των ειδικών εφετών ανακριτών που αναλαμβάνουν να διερευνήσουν στο εξής τα αίτια της τραγωδίας.