Πολύ υψηλά ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση σε μαθήματα όπως η Ιστορία, τα Αρχαία και η Φυσική καταγράφηκαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως προκύπτει από τα βαθμολογικά στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Επίσης, σημειώθηκαν καλύτερες επιδόσεις στο μάθημα της Έκθεσης και των Μαθηματικών, αλλά μόνο για το 2ο Πεδίο, όπου περίπου 17% των υποψηφίων έγραψε για άριστα, σε αντίθεση με τους υποψηφίους του 4ου Πεδίου, που αν και εξετάστηκαν στα ίδια θέματα έγραψαν σε ποσοστό 70% κάτω από τη βάση. Στην Έκθεση, κάτω από τη βάση έγραψε το 14,4% των υποψηφίων.

Οι τάσεις των βάσεων

Όπως λέει στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Γιάννης Βαφειαδάκης, αναμένονται ελαφρώς ανοδικές τάσεις στις βάσεις στα «ρετιρέ» του 1ου και του 3ου επιστημονικού Πεδίου, ανοδικές τάσεις στις καλές σχολές του 2ου επιστημονικού Πεδίου και πτωτικές στις σχολές του 4ου Πεδίου.

Στο 1ο επιστημονικό Πεδίο το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 ήταν η Ιστορία, σε ποσοστό 50,76% (για άριστα έγραψε το 13,02%), ενώ στα Αρχαία Ελληνικά, που δυσκόλεψαν τους υποψήφιους, το 41,54% έπεσε κάτω από τη βάση, με τα άριστα να φθάνουν στο 4,87%. Στα Λατινικά τα πήγαν κάπως καλύτερα, με το 31,9% να πέφτει κάτω από τη βάση, ενώ τα άριστα γραπτά έφθασαν το 22,74%.

Στο 2ο επιστημονικό Πεδίο, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση ήταν 43,41%, ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι, αλλά και οι υψηλές βαθμολογίες ήταν αυξημένες σε ποσοστό από πέρυσι, με το 16,23% των υποψηφίων να έχει γράψει 18-20. Στη Χημεία το 56,7% έγραψε πάνω από τη βάση, ενώ στα Μαθηματικά οι βαθμολογίες από 18 έως 20 ήταν σε ποσοστό 17,87%, από 11,8% πέρυσι, ενώ κάτω από τη βάση πήρε το 27,58%, από 34,99% το αντίστοιχο περσινό.

Στο 3ο επιστημονικό Πεδίο η Φυσική είχε το υψηλότερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 (52,4%) και η Χημεία είχε κάτω από τη βάση ποσοστό 51,6%. Στη Βιολογία το 60,6% έγραψε μεταξύ 10-20, ενώ βαθμολογίες 18-20 πήραν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας σε ποσοστά 15,4% και 15,3%, αντίστοιχα.

Στο 4ο επιστημονικό Πεδίο, στα Μαθηματικά οι περισσότεροι υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση, ποσοστό 70,04%, ενώ άριστα πήρε μόνο το 2,5% των υποψηφίων. Στην Πληροφορική, το 61,5% έγραψε βαθμούς πάνω από τη βάση, ενώ αρίστευσε το 20,7% των υποψηφίων. Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το 44,8% των υποψηφίων, ενώ το 16,35% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-20.

Πώς έμαθαν τη βαθμολογία

Τρεις στους τέσσερις έμαθαν τη βαθμολογία τους μέσω SMS, όπως ανακοίνωσαν τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ειδικότερα, χρήση της δυνατότητας ενημέρωσης με SMS έκαναν 63.844 υποψήφιοι από τους 88.570 που συνολικά συμμετείχαν έστω και σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Πρώτοι των πρώτων

Ο Γιώργος Λιάμπος, απόφοιτος του Α΄ Λυκείου Ελληνικού, με 18.420 μόρια θέλει να σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός και του αρέσει να ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρχει πίεση ούτε από τους γονείς ούτε από φίλους. Όπως λέει στην «Α»: «Ξεκίνησα να διαβάζω συστηματικά στη Β΄ λυκείου και όλα γίνονται αν υπάρχει θέληση».

Ο Κωνσταντίνος Τολίδης πήρε 20 στα Λατινικά, 19,5 στα Αρχαία Ελληνικά, 19,8 στην Ιστορία και 17,7 στην Έκθεση και θέλει να σπουδάσει στη Νομική. Ο απόφοιτος του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη για την επιλογή των σπουδών του επηρεάστηκε από το σχολείο του, όπως λέει στην «Α», ενώ το «μυστικό» του για την επιτυχία είναι η συστηματική μελέτη.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή