Έπειτα από ολονύχτια παραμονή στο Σύνταγμα, οι αγρότες αποχώρησαν από την Αθήνα έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης και είχαν προαναγγείλει, μετά το μεγάλο συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν χθες Τρίτη 20 Φεβρουαρίου. Επί ποδός ήταν από το πρωί η Τροχαία Αττικής, ενώ σε ισχύ είχαν τεθεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ομαλή αποχώρηση των τρακτέρ από την πρωτεύουσα.

Παρά τις διαμαρτυρίες και τις διεκδικήσεις για περαιτέρω μέτρα στήριξης, η κυβέρνηση επιμένει στο μήνυμα «όχι σε άλλες παροχές».

Δείτε βίντεο με την αναχώρηση των αγροτών από το Σύνταγμα για τα μπλόκα

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czamz7ytkv4h)

Δείτε εικόνες

anaxorisi_agroton6124052-007
anaxorisi_agroton6124053-006
anaxorisi_agroton6124055-004
anaxorisi_agroton6124057-005
anaxorisi_agroton6124058-002
anaxorisi_agroton6124059-003
anaxorisi_agroton6124061-001
anaxorisi_agroton6124062-015
anaxorisi_agroton6124063-014
anaxorisi_agroton6124081-013
anaxorisi_agroton6124082-012
anaxorisi_agroton6124083-011
anaxorisi_agroton6124087-010
anaxorisi_agroton6124050-009
anaxorisi_agroton6124051-008

«Οι αγρότες αναχώρησαν από την Αθήνα ακολουθώντας την ίδια διαδρομή με την οποία ήρθαν. Δηλαδή μέσω Πανεπιστημίου, Ομόνοιας, Λεωφόρου Αθηνών, Λεωφόρου Κηφισού, ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους συνοδεία περιπολικών της Αστυνομίας. Σε κάποιο σημείο, οι αγρότες από την Πελοπόννησο θα χωριστούν και θα κατευθυνθούν προς την Κόρινθο.

Υπενθυμίζεται ότι οι αγρότες που ήρθαν με λεωφορεία στην Αθήνα αναχώρησαν αμέσως μετά το τέλος του συλλαλητηρίου.

Να σημειωθεί ότι από νωρίς το πρωί το κέντρο της Αθήνας ήταν απροσπέλαστο, με τα τρακτέρ να είναι παραταγμένα στο Σύνταγμα. Η κίνηση στους δρόμους ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, με τον Κηφισό να παρουσιάζει μποτιλιάρισμα και στα δύο ρεύματα.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czamqv2hg0lt)

Προβλήματα παρουσιάστηκαν και στη Λεωφόρο Αθηνών-Κορίνθου λίγο μετά το Δαφνί, αλλά και σε διάσπαρτα σημεία από τον Κηφισό μέχρι το κέντρο της Αθήνας. Λόγω των κλειστών δρόμων γύρω από το Σύνταγμα, η Λεωφόρος Συγγρού ήταν σχεδόν απροσπέλαστη από τη Νέα Σμύρνη.

Με την επιστροφή τους στις βάσεις τους, οι αγρότες αναμένεται να «κλειδώσουν» τα περαιτέρω βήματά τους όσον αφορά το μέλλον των κινητοποιήσεών τους. Όπως ανέφερε χθες στην ΕΡΤ ο Ρίζος Μαρούδας, μέλος της συντονιστικής επιτροπής των μπλόκων, προσανατολίζονται είτε σε αποκλεισμό δρόμων είτε σε άλλες μορφές κινητοποίησης.

Ο Γιώργος Δουμπιώτης, επικεφαλής του μπλόκου της Αταλάντης, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή “Συνδέσεις” σημείωσε ότι οι αγρότες οργάνωσαν ένα μεγαλειώδες αγροτικό συλλαλητήριο, κατά το οποίο έδειξαν και ήθος και αξιοπρέπεια.

“Ήρθαμε εδώ να διεκδικήσουμε την επιβίωση μας στο μέλλον, στις δουλειές μας. Γιατί ξέρετε, η δουλειά μας για μας είναι η ζωή μας. Αυτό που θα μας κάνει βιώσιμους είναι η θέσπιση του αγροτικού πετρελαίου στην αντλία και όχι η επιστροφή φόρου κατανάλωσης, αυτά τα 82 εκατομμύρια. Γιατί όταν η κυβέρνηση μοιράζει 82 εκατομμύρια στις τσέπες των αγροτών καταλήγουν ψίχουλα. Εμείς θέλουμε θέσπιση του αγροτικού πετρελαίου στην αντλία. Δεύτερον, όσον αφορά τις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, βγήκε υπουργός ο κ. Αυγενάκης και μας είπε ότι φταίει ο κακός πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ και κακή διοίκηση. Ξέρετε αυτή δεν την διορίζουν οι αγρότες, την είχε βάλει η κυβέρνηση και μας ζήτησε ένα συγνώμη. Το συγγνώμη τι να το κάνουμε; Στερούνται τα παιδιά μας τα βασικά. Να πάω εγώ στα φροντιστήρια και στις δραστηριότητες των παιδιών μου να τους πω τη συγνώμη του Αυγενάκη… δεν περνάει. Τα χρήματα ήταν δικά μας και έπρεπε να είχαν πληρωθεί. Από δική τους αστοχία δεν έχουμε πάρει τις επιδοτήσεις μας φέτος” τόνισε.

Σημειώνεται πως στο συλλαλητήριο συμμετείχαν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, 10.000 διαδηλωτές, αλλά και περισσότερα από 160 τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα. Επιπλέον, αγρότες από όλη τη χώρα μεταφέρθηκαν στην Αθήνα με 112 λεωφορεία. Αγρότες από όλη την Ελλάδα έδωσαν δυναμικό «παρών» στο Σύνταγμα, σε ένα μεγάλο σε όγκο και παλμό συλλαλητήριο. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν, η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που έχει ανακοινωθεί δεν αρκεί, ενώ για το αγροτικό ρεύμα ζητούν η τιμή της κιλοβατώρας να πέσει στα 7 λεπτά.