Το μήνυμα του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη προς την Ευρώπη σχετίζεται άμεσα με τη λήψη γενναίων μέτρων ώστε να αντιμετωπιστεί η ραγδαία αυξανόμενη ενεργειακή ακρίβεια ενώ παράλληλα καθίσταται σαφές πως δεν επαρκεί το πρόγραμμα “Repower EU” για τη διάθεση 300 δισ. ευρώ στα κράτη – μέλη για υποδομές στην ενέργεια.

Κατά τη συνάντηση που είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την ΠτΔ, Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισήμανε ότι «Θα επαναλάβω ακόμη μια φορά ότι όσο σημαντική είναι η απεξάρτηση από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες και η μετάβαση στην πράσινη οικονομία, άλλο τόσο σημαντική είναι και η στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων βραχυπρόθεσμα».

Επίσης, στην έκτακτη Σύνοδο Κορυφής ο πρωθυπουργός αναμένεται να υπογραμμίσει τον κίνδυνο της παγκόσμιας ύφεσης, αν δεν λυθεί άμεσα η ενεργειακή κρίση, κάτι για το οποίο οφείλει να «δράσει» άμεσα η Ευρώπη. Παράλληλα, σκοπεύει να επαναλάβει την πρόταση του για επιβολή πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου στην διεθνή χονδρική αγορά.
«Το τι θα γίνει σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα το συναποφασίσουμε στο επόμενο, ενδεχομένως και στο μεθεπόμενο, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Το τι κάνουμε, όμως, σε εθνικό επίπεδο, είναι δικιά μας πολιτική επιλογή» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, και δεσμεύτηκε για άλλη μία φορά ότι η κυβέρνηση δεν θα αφήσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις “απροστάτευτους”.

Μοντέλο ντίζελ και στη βενζίνη

Κομβικό ρόλο θα διαδραματίσει η πορεία των κρατικών εσόδων τον Μάιο, ώστε η ελληνική κυβέρνηση να «παρέμβει» για να στηρίξει τους αδύναμους συμπολίτες.
Την ίδια ώρα, πολλά κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν πως είναι μονόδρομος η νέα παρέμβαση στα καύσιμα.
Έτσι λοιπόν, στο κυβερνητικό επιτελείο κερδίζει έδαφος η πρόταση να εφαρμοστεί το μοντέλο ντίζελ και στη βενζίνη, όπου η επιδότηση της τιμής (μείωση κατά 15 λεπτά) φαίνεται απευθείας στην αντλία.

Προϋπόθεση βέβαια να υπάρξουν συστηματικοί έλεγχοι για την πάταξη φαινομένων αισχροκέρδειας.
Αντίθετα κλειδωμένη στο συρτάρι παραμένει η πρόταση για οριζόντια μείωση του ΕΦΚ ή του ΦΠΑ στα καύσιμα.

Μείωση τιμής καυσίμων στα νησιά

Την ίδια ώρα, η ελληνική κυβέρνηση αναζητά τρόπους ώστε να μειωθούν οι τιμές των καυσίμων στα νησιά, τα οποία δείχνουν να «υποφέρουν» προκαλώντας προβλήματα στον τουρισμό.
Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με πληροφορίες, ειδικά για τα πολύ μικρά νησιά συζητείται «ζωηρά» η οριζόντια μείωση ΦΠΑ ή και του ΕΦΚ, σε συνδυασμό με την επιδότηση των πρατηριούχων ώστε να μη μειωθεί το περιθώριο κέρδους τους. Εναλλακτικά μελετάται η χορήγηση fuel pass.