Ένας τομέας που η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει να επιδείξει σοβαρό εργό είναι αυτός των υποδομών. Έργα που ήταν για χρόνια στα συρτάρια ή στον «πάγο», αρχίζουν και μπαίνουν στις ράγες και αυτή η επιτυχία πιστώνεται – το ομολογούν ακόμα και στελέχη των κομμάτων της αντιπολίτευσης - στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, αλλά και στον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, που αξιοποιώντας τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία ανοίγουν δρόμους για την ανάπτυξη, μέσω της επέκτασης και ενίσχυσης των δημοσίων υποδομών της χώρας μας.

Ο «γαλάζιος» Σερραίος πολιτικός δείχνει ότι μπορεί να «ξεκολλάει» έργα τα οποία ήταν για καιρό κολλημένα και μάλιστα να θέτει και χρονοδιαγράμματα. Το τελευταίο μάλιστα είναι και ένα στοιχείο το οποίο κάνει την μεγάλη διαφορά από τη στιγμή που στον ευαίσθητο τομέα των δημοσίων έργων είχαμε συνηθίσει πολλές ταμπέλες και παρατημένα εργοτάξια που στοίχειωναν ολόκληρες περιοχές. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το γεγονός ότι τα έργα τα οποία έχουν ανακοινωθεί και προγραμματιστεί «προσθέτουν» δυναμική στην κυβέρνηση σε πανελλαδικό επίπεδο και όχι σε τοπικό καθώς πρόκειται για έργα που θα χρησιμοποιηθούν από όλους και η αξία τους θα έχει πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα.

Η πρώτη και σημαντικότερη κίνηση Καραμανλή ήταν οι καινοτόμες αλλαγές στον νόμο 4412 «ξεμπλοκάροντας» την εξέλιξη των δημοσίων συμβάσεων, έργων και μελετών. Η δημιουργία ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τα έργα υποδομών επιταχύνει σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες και εξασφαλίζει την υλοποίηση των έργων υποδομών με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Με την αλλαγή του πλαισίου ο κ. Καραμανλής έδειξε την πρόθεση της κυβέρνησης να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο κομμάτι των υποδομών με στόχο την αναβάθμιση ενός τομέα στον οποίον η Ελλάδα χωλαίνει. Και τώρα στα μεγάλα, θα λέγαμε πως η εβδομάδα που πέρασε μπορεί να χαρακτηριστεί ως εβδομάδα υποδομών καθώς, έπεσαν οι υπογραφές για δύο από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας. Την Πέμπτη υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65, ενώ δύο ημέρες νωρίτερα συμβασιοποιήθηκε η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ακόμη ένα έργο ζωτικής σημασίας το οποίο ξεμπλόκαρε μετά από δεκαετίες είναι ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) ένα «φάντασμα» από πολύ παλιά που κρατούσε την Κρήτη αναπτυξιακά ανάπηρη και αποτελούσε επί πολλά έτη ένα πάγιο αίτημα των Κρητικών το οποίο μπορεί να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού, συμβάλλοντας στην οικονομία της χώρας.

Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου το οποίο είναι σε εξέλιξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.