Λίγες ηµέρες µετά τη πρώτη συντονιστική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίµου, όπου συζητήθηκαν οι βασικοί άξονες της προεκλογικής εκστρατείας της Ν.∆. αλλά και οι στοχεύσεις του «γαλάζιου» κυβερνητικού προγράµµατος για τη νέα τετραετία που έρχεται, εφόσον επιβεβαιωθούν οι δηµοσκοπήσεις που θέλουν το κυβερνών κόµµα να κόβει και πάλι πρώτο το νήµα των επερχόµενων εθνικών εκλογών, πέντε πρόσωπα-κλειδιά παραθέτουν στα «Π» τις απόψεις τους για τα µεγάλα διακυβεύµατα της κάλπης αλλά και τις µετεκλογικές προτεραιότητες.

Ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, ο γραµµατέας της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.∆., Παύλος Μαρινάκης, ο επικεφαλής του Τοµέα Προγράµµατος, Χάρης Θεοχάρης, και ο γενικός γραµµατέας Συντονισµού της κυβέρνησης, Θανάσης Κοντογεώργης, δίνουν το στίγµα ενόψει των κρίσιµων µηνών που έρχονται και αποκαλύπτουν τις σκέψεις και τις προθέσεις του ηγετικού πυρήνα της κυβέρνησης και της Νέας ∆ηµοκρατίας.

Άκης Σκέρτσος: Χτίζουµε µαζί για όλους ένα αύριο καλύτερο από το χθες

Η νέα χρονιά βρίσκει την Ελλάδα σε καλύτερη θέση οικονοµικά, κοινωνικά, σε επίπεδο ανισοτήτων και κοινωνικής συνοχής, απ’ ό,τι ήταν το 2019, το 2015, το 2010. Παρά τις διαδοχικές µεγα-κρίσεις (υγειονοµική, προσφυγική, ενεργειακή) που ανέκυψαν σχεδόν αµέσως µετά την εκλογή αυτής της κυβέρνησης, η χώρα όχι µόνο στέκεται στα πόδια της, αλλά καταγράφει αξιοσηµείωτες επιδόσεις, που ξεχωρίζουν σε ευρωπαϊκό -και όχι µόνο- επίπεδο.

Ενδεικτικά -λόγω της περιορισµένης έκτασης του άρθρου- θα αναφέρω τον διπλάσιο ρυθµό ανάπτυξης από τον µ.ο. της Ε.Ε., τη µεγαλύτερη και ταχύτερη µείωση της ανεργίας στην Ε.Ε., µε προσθήκη 290.000 θέσεων εργασίας, τη σταθερή ενίσχυση των εισοδηµάτων των ευάλωτων και των πιο ευπαθών µε διπλή αύξηση του κατώτατου µισθού, από 1ης/1/2023, και των συντάξεων, µε µείωση φόρων και εισφορών, την εντυπωσιακή ψηφιοποίηση του κράτους, την αναβάθµιση του δηµόσιου σχολείου όλων των βαθµίδων, το ιστορικό ρεκόρ δηµόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, των εξαγωγών και τη ραγδαία βελτίωση του επιχειρηµατικού περιβάλλοντος κατά 16 θέσεις. Να προσθέσω τη µεγαλύτερη και ταχύτερη πτώση του δηµόσιου χρέους στην Ευρώπη, την κατάκτηση της 8ης θέσης παγκοσµίως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, την κατάταξή µας µεταξύ των 12 χωρών διεθνώς µε πλήρη νοµική ισότητα των φύλων στην αγορά εργασίας, τη διαχείριση συνολικά της πανδηµίας µε δεδοµένες τις δυνατότητες του Εθνικού Συστήµατος Υγείας αλλά και τα δηµογραφικά χαρακτηριστικά, που θα προϊδέαζαν για πολύ χειρότερες επιδόσεις. Βγήκαµε µετ’ επαίνων από τη 12ετή µεταµνηµονιακή εποπτεία και είµαστε µία από τις µόλις τέσσερις χώρες της Ε.Ε. που έχουν πάρει έγκριση για την εκταµίευση και της 2ης δόσης του Ταµείου Ανάκαµψης. «Μεγαλώσαµε» και οχυρώσαµε τη χώρα µε διακρατικές συµφωνίες

Γενικά, σε αυτά τα 3,5 χρόνια δεν υπάρχει τοµέας πολιτικής -από την οικονοµία µέχρι την Υγεία, από την ασφάλεια και την απασχόληση µέχρι την εκπαίδευση και το περιβάλλον- που να µην προχωρήσαµε σε µεταρρυθµιστικές παρεµβάσεις µε σχέδιο, µέτρηση και αξιολόγηση. Επιπλέον, αποδείξαµε ότι κατανοούµε και στεκόµαστε δίπλα στην αγωνία και την αβεβαιότητα του κόσµου που προκαλούν οι εξωγενείς κρίσεις. Με αναγνώριση λαθών και διόρθωσή τους όπου και όταν χρειάστηκε, όπως για παράδειγµα στην περίπτωση των παρακολουθήσεων, στην προσφυγική κρίση ή στην οχύρωση έναντι των φυσικών καταστροφών, µε αναγνώριση των καθυστερήσεων σε πεδία όπου πρέπει να ανοίξουµε βηµατισµό, όπως στον τοµέα της δηµόσιας υγείας. Ολα αυτά δεν έγιναν τυχαία. Οφείλονται στην εφαρµογή ενός νέου µοντέλου διακυβέρνησης, µε συνεργασία πολιτικών και ειδικών µε ερευνητικές, διαχειριστικές και άλλες τεχνικές δεξιότητες, αλλά και στην κοινωνία που ωρίµασε, ζητάει απτά αποτελέσµατα -δεν θέλει να γυρίσει πίσω- και στηρίζει πλέον µεταρρυθµίσεις που κάνουν πιο ανθεκτική και καλύτερη τη ζωή των πολλών.

Εχουµε πλήρη επίγνωση ότι η Ελλάδα έχει ακόµα πολύ δρόµο για να συγκλίνει µε το ευρωπαϊκό κεκτηµένο. Να γίνει µια οικονοµία µε αξιοπρεπείς µισθούς, µια κοινωνία µε ίσες ευκαιρίες εργασίας και ίδια δικαιώµατα για όλες και όλους ανεξαιρέτως, µε αξιοπρεπείς υπηρεσίες Υγείας, µε προσιτή στέγη, ιδίως για τη νέα γενιά, µε ταχύτερη ανταπόκριση της ∆ικαιοσύνης στα ζητήµατα της κοινωνίας και της οικονοµίας. Ολα αυτά αποτελούν τις προτεραιότητες και κορυφαίους προγραµµατικούς µας στόχους, διεκδικώντας εκ νέου την εµπιστοσύνη των πολιτών στις επικείµενες εκλογές µε διαπιστευτήριο το σύνθηµά µας «το είπαµε, το κάναµε». Στόχοι που ασφαλώς δεν θα γίνουν πράξη από τη µία στιγµή στην άλλη, αλλά ήδη έχουν δροµολογηθεί, µε αποτελέσµατα που άρχισαν να φαίνονται.

Σχεδιάσαµε έναν νέο Υγειονοµικό Χάρτη µε αναβάθµιση της Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Φροντίδας Υγείας, ψηφίσαµε αλλαγές που θα συµβάλουν στην επιτάχυνση δικαιοσύνης -προσεχώς θα φέρουµε στη Βουλή το σ/ν για την αναµόρφωση του δικαστικού χάρτη για τη διοικητική ∆ικαιοσύνη-, ξεκινά η υλοποίηση του εµβληµατικού προγράµµατος «Σπίτι µου», ανακοινώσαµε νέα αύξηση του κατώτατου µισθού από τον Απρίλιο, δίνουµε βάρος στην άµβλυνση περιφερειακών ανισοτήτων µε τα Ολιστικά Αναπτυξιακά Σχέδια των περιφερειών, προκειµένου να γίνει η Ελλάδα µια επικράτεια µε συνεκτική ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της, γιατί ακόµα και η πιο δυναµική ανάκαµψη της οικονοµίας δεν έχει νόηµα αν δεν είναι συµπεριληπτική -αν όλοι οι πολίτες, σε όποια γωνιά της χώρας κι αν κατοικούν δεν κερδίζουν από αυτήν- και ταυτόχρονα βιώσιµη - µε σεβασµό στον πεπερασµένο χαρακτήρα των φυσικών πόρων, που δεν είναι ανεξάντλητοι. ∆υσκολίες θα υπάρξουν, αλλά αισιοδοξούµε βάσιµα ότι το 2023 θα είναι µια χρονιά που µαζί θα χτίσουµε ένα αύριο καλύτερο από το χθες, για όλους, ώστε να µην αφήσουµε κανέναν πίσω, πρωτίστως τους νέους, τους πραγµατικά χαµένους της προηγούµενης δεκαετίας, που δικαίως απαιτούν από εµάς να µπορούν να ζήσουν καλύτερα από τους γονείς τους.

Γιάννης Μπρατάκoς: Οι προκλήσεις και το δίληµµα

Το 2023 θα είναι έτος υψηλών προκλήσεων και αποφάσεων, που θα καθορίσουν την πορεία της χώρας, σήµερα και στο µέλλον. Στα εθνικά θέµατα, η Ελλάδα καλείται να αντιµετωπίσει τη διαρκώς αυξανόµενη προκλητικότητα της Τουρκίας, µε την ηγεσία της γειτονικής χώρας να διευρύνει καθηµερινά τη «βεντάλια» των διεκδικήσεων και των απειλών εναντίον της πατρίδας µας.

Η συµπεριφορά αυτή δεν είναι συγκυριακή και δεν θα αλλάξει µετά τη διεξαγωγή των τουρκικών εκλογών. Αντίθετα, δείχνει ξεκάθαρα ποια είναι η νέα Τουρκία και η αναθεωρητική πολιτική που έχει επιλέξει να ασκεί στην ευρύτερη περιοχή. Σε αυτή την κρίσιµη πρόκληση, η Ελλάδα απαντά σήµερα σθεναρά, µε νηφαλιότητα και σεβασµό στο ∆ιεθνές ∆ίκαιο, αλλά και µε διαρκή ενίσχυση της αποτρεπτικής της δύναµης. Αν θέλουµε να προασπίσουµε το εθνικό συµφέρον στο επόµενο διάστηµα, θα πρέπει να συνεχίσουµε να θωρακίζουµε διπλωµατικά και στρατιωτικά τη χώρα, να προετοιµαζόµαστε για το χειρότερο.

Το δεύτερο µεγάλο µέτωπο είναι αυτό της οικονοµίας. Η συνέχιση του πολέµου στην Ουκρανία εξακολουθεί να τροφοδοτεί την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια σε όλη την Ευρώπη, ενώ αναµένονται νέες αυξήσεις επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες, σε µια προσπάθεια να τιθασευτεί ο πληθωρισµός. Το 2023 θα είναι µια δύσκολη χρονιά για την παγκόσµια οικονοµία, καθώς η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί σηµαντικά και στις τρεις κυριότερες οικονοµικές δυνάµεις - ΗΠΑ, Ε.Ε. και Κίνας. Παρά τις διαδοχικές διεθνείς κρίσεις, η ελληνική οικονοµία παρουσιάζει µέχρι τώρα αξιοσηµείωτες αντοχές και επιδόσεις. Η νέα χρονιά βρίσκει την Ελλάδα µε τη χαµηλότερη ανεργία από το 2010, µε τις επενδύσεις, τις εξαγωγές και τα έσοδα του τουρισµού να ξεπερνούν κάθε προσδοκία, µε το ψηφιακό κράτος να διευκολύνει την καθηµερινότητα του πολίτη και της επιχείρησης, µε την Πολιτεία να παρεµβαίνει αποτελεσµατικά για την προστασία της κοινωνίας και των πιο ευάλωτων, απέναντι στις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και του διεθνούς πληθωρισµού.

Φέτος, παρά το ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί, θα παραµείνει αισθητά πάνω από τον µέσο όρο της Ε.Ε., ενώ η επιστροφή σε πρωτογενές δηµοσιονοµικό πλεόνασµα θα ενισχύσει περαιτέρω την αξιοπιστία της ελληνικής οικονοµίας. Το µέρισµα της οικονοµικής προόδου έχει ήδη αρχίσει να διαχέεται στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας: µε µείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για τη µεσαία τάξη, µε αύξηση των συντάξεων για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια, µε την τρίτη διαδοχική αύξηση του κατώτατου µισθού από την 1η Απριλίου. Τα τελευταία χρόνια, µέσα σε ένα περιβάλλον εντεινόµενης αβεβαιότητας, η Ελλάδα έχει καταφέρει να αποτελεί ένα ασφαλές λιµάνι σταθερότητας και προόδου, µε οφέλη για όλους τους πολίτες της. Οι προκλήσεις, όµως, παραµένουν µεγάλες. Τη χρονιά αυτή, οι Ελληνίδες και οι Ελληνες θα κληθούν να αποφασίσουν ποιος µπορεί να κρατήσει σταθερό το τιµόνι της χώρας. Ποιος µπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια της πατρίδας µας, ποιος µπορεί να εγγυηθεί την ανάπτυξη της οικονοµίας και την ευηµερία των πολιτών. Θα συνεχίσουµε να βαδίζουµε µπροστά, µε σοβαρότητα, ευθύνη και προοπτική, ή θα επιστρέψουµε στην επιπολαιότητα, την ανευθυνότητα και τον τυχοδιωκτισµό; Το δίληµµα αυτό έχει όνοµα: Κυριάκος Μητσοτάκης ή Αλέξης Τσίπρας;

Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές για την Ελλάδα ή για την «καρέκλα»

Kαθώς πλησιάζουµε στην ολοκλήρωση µιας τόσο πυκνής πολιτικά τετραετίας, γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι η απλή αναλογική που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ είναι µια πολιτική που ζηµιώνει τη χώρα. Υστερα από µία τετραετία που η Ελλάδα στάθηκε ξανά στα πόδια της, κλείνοντας οριστικά το κεφάλαιο των µνηµονίων και αντιµετωπίζοντας αποτελεσµατικά µια σειρά από εξωγενείς κρίσεις, η χώρα χρειάζεται συνέχεια, συνέπεια και σταθερότητα.

Καθώς οι δήθεν «προοδευτικοί» για άλλη µία φορά επέλεξαν το δικό τους συµφέρον αντί για της χώρας, όλα δείχνουν ότι η επόµενη κυβέρνηση θα προκύψει έπειτα από µια διπλή εκλογική αναµέτρηση. Ωστόσο, αυτή η διπλή εκλογική αναµέτρηση δεν αποτελείται από δύο διαφορετικές κάλπες, όπως πολλοί, καλοπροαίρετα ή εκ του πονηρού, ισχυρίζονται, αλλά από µία και ενιαία: την κάλpη των εθνικών εκλογών. Το αποτέλεσµα της (κακώς) λεγόµενης «πρώτης Κυριακής» µπορεί να µην οδηγήσει στον σχηµατισµό κυβέρνησης, είναι όµως εξίσου σηµαντικό µε των εκλογών που θα ακολουθήσουν. Και αυτό διότι θα αποτελέσουν την πρώτη ψήφο εµπιστοσύνης στη Νέα ∆ηµοκρατία και στον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά και µια ξεκάθαρη αποδοκιµασία σε όσους επιδιώκουν την επιστροφή σε ένα παρελθόν που οι πολίτες έχουν απορρίψει.

Το πρώτο µήνυµα της κάλπης της απλής αναλογικής θα είναι ότι οι πολίτες εµπιστεύονται τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο τιµόνι της χώρας. Θα είναι η επιβράβευση για το ότι κάναµε όσα υποσχεθήκαµε το 2019. Θα είναι, όµως, και η αναγνώριση ότι στις έκτακτες κρίσεις στηρίξαµε την κοινωνία και τις επιχειρήσεις µε γενναία µέτρα, χωρίς να υποθηκεύσουµε τη χώρα. Το δεύτερο µήνυµα θα είναι ότι οι πολίτες εξακολουθούν να απορρίπτουν τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα προσωπικά. Επειτα από πολλές δεκαετίες, οι πολίτες θα ψηφίσουν συγκρίνοντας πεπραγµένα δύο κυβερνήσεων. Και είναι σηµαντικό η τεράστια ποιοτική διαφορά της κυβέρνησης της Νέας ∆ηµοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ να αποτυπωθεί µε µια µεγάλη εκλογική διαφορά. Και το τρίτο µήνυµα θα είναι ότι οι πολίτες αξιώνουν καθαρές λύσεις για το συµφέρον της χώρας και όχι µικροπολιτικά παζάρια ή πολιτικές τερατογενέσεις. Είναι περιττό να αναλύσουµε τι θα σηµαίνει για τη χώρα µια «προοδευτική διακυβέρνηση» ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ - ΜέΡΑ25. Και η αποφυγή της περνά µέσα από την καθαρή πρωτιά της Νέας ∆ηµοκρατίας. Ολα τα παραπάνω οδηγούν στο συµπέρασµα ότι η βόµβα της απλής αναλογικής είναι το τελευταίο χαρτί εκείνων που νοιάζονται µόνο για την καρέκλα τους.

Ποντάροντας στη χαλαρή ψήφο, αποσκοπούν σε µια κυβέρνηση ηττηµένων, όπως την έχει περιγράψει ο Νίκος Ανδρουλάκης µε τη φράση «το ΠΑΣΟΚ θα στείλει τη Ν.∆. στην αντιπολίτευση». Λογαριάζουν, όµως, χωρίς τους πολίτες, γι’ αυτό και το σχέδιό τους θα µαταιωθεί αµετάκλητα µε µια καθαρή νίκη της Νέας ∆ηµοκρατίας. Η κάλπη των εθνικών εκλογών, λοιπόν, θα είναι µία και αδιαίρετη. Θα είναι αυτή στην οποία οι πολίτες θα συγκρίνουν πεπραγµένα και πρόσωπα και θα αντιπαραβάλουν πολιτικά προγράµµατα και προτάσεις. Και θα είναι αυτή από την οποία οι πολίτες θα αναδείξουν ξανά, έστω και σε δύο χρόνους, τη Νέα ∆ηµοκρατία αυτοδύναµη κυβέρνηση και τον Κ υριάκο Μητσοτάκη ισχυρό πρωθυπουργό.

Θεοχάρης: Οι 3 πυλώνες του προγράµµατος της Ν.∆. για την Ελλάδα του αύριο 

Θα συνιστούσε επίδειξη υποκρισίας εκ µέρους µου εάν δεν παραδεχόµουν ότι βρισκόµαστε σε προεκλογική περίοδο - ασχέτως εάν δεν έχει προσδιοριστεί ακόµη η ηµεροµηνία της διεξαγωγής τους. Την ίδια στιγµή, όµως, θα αδικούσα οποιαδήποτε αναφορά στο πρόγραµµα της Νέας ∆ηµοκρατίας εάν το παρουσίαζα -έστω και στις πιο αδρές γραµµές του- σαν «προεκλογικό».

Για τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά και για κάθε στέλεχος της παράταξής µας, οι επικείµενες εθνικές εκλογές είναι ακόµα ένας σταθµός σε έναν ευρύτερο, µακρόπνοο σχεδιασµό. Ο οποίος χαρακτηρίζεται από την επιδίωξη της κοινωνικής δικαιοσύνης, φέρει ξεκάθαρα αναπτυξιακό πρόσηµο, κυρίως όµως διαπνέεται από την πρόθεση να µεγιστοποιήσουµε το αίσθηµα αξιοπρέπειας του Ελληνα πολίτη στη σχέση του µε το κράτος και την κυβέρνηση.  Θέτει σε προτεραιότητα το µέλλον της πατρίδας, τις µακροπρόθεσµες προοπτικές ευηµερίας του ελληνικού λαού, αντί να εστιάζει αποκλειστικά στη δεδοµένη εκλογική αναµέτρηση. Εποµένως, όταν µιλάµε για το πρόγραµµα της Νέας ∆ηµοκρατίας, κατ’ ουσίαν αναφερόµαστε στους πυλώνες και τη φιλοσοφία µας, το όραµά µας για την Ελληνίδα και τον Ελληνα στα χρόνια που έρχονται.

Υπ’ αυτό το πρίσµα, η θεµελιώδης τριάδα των αξόνων βάσει των οποίων χαράσσεται η στρατηγική της Νέας ∆ηµοκρατίας είναι:

α) η αύξηση του εισοδήµατος για µισθωτούς και συνταξιούχους,

β) η αναβάθµιση και ο εξορθολογισµός των παροχών υγείας και κοινωνικής ασφάλισης,

καθώς επίσης γ) η δραστική παρέµβαση στο ζήτηµα της στέγασης, το οποίο απασχολεί και προβληµατίζει µεγάλο κοµµάτι της ελληνικής κοινωνίας.

Eiδικά γι’ αυτό το θέµα, τα µέτρα που έχει σχεδιάσει και δροµολογεί ήδη η Νέα ∆ηµοκρατία αποσκοπούν στο να καταστήσουν, άµεσα και ουσιαστικά, πιο προσιτή τη στέγη σε περισσότερους Ελληνες - και ιδιαίτερα τους νεότερους συµπολίτες µας. Συγκεκριµένα, η κυβέρνηση εφαρµόζει τη νέα, σύγχρονη στεγαστική πολιτική της µε χειροπιαστές διευκολύνσεις άµεσης ενέργειας, όπως π.χ. τα χαµηλότοκα (και άτοκα για τους τρίτεκνους) δάνεια για την αγορά πρώτης κατοικίας από νέους και νεαρά ζευγάρια έως 39 ετών. Επιπλέον, διευκολύνεται η διαδικασία επιδότησης για την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθµιση υπαρχουσών κατοικιών, ενώ, φυσικά, παρατείνεται η αναστολή του ΦΠΑ για τις καινούργιες οικοδοµές έως το τέλος του 2024. Βέβαια, ίσως η πιο χαρακτηριστική οικονοµική παρέµβαση της Νέας ∆ηµοκρατίας, µια αλλαγή που αφορά το εισόδηµα εκατοµµυρίων Ελλήνων, είναι η αύξηση -και δη κατά 7,75%- στις συντάξεις. Μάλιστα, η αύξηση της µηνιαίας σύνταξης, σε συνδυασµό µε την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, ωφελεί διπλά την πλειονότητα, σχεδόν, των συνταξιούχων. Τα µέτρα που λαµβάνει η Νέα ∆ηµοκρατία και που εντάσσει στον ευρύτερο σχεδιασµό της είναι εκατοντάδες και συνιστούν την πλέον πειστική απόδειξη ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη διαθέτει ακαριαία αντανακλαστικά και λύνει προβλήµατα - συχνά δείχνοντας το καλύτερο παράδειγµα στην Ενωµένη Ευρώπη.

Τόσο ξεκάθαρα, τόσο ειλικρινά και έντιµα στεκόµαστε απέναντι στον ελληνικό λαό. Στα συνθήµατα και τα λόγια των άλλων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Ν.∆. απαντούν, απλώς, µε έργα και απτά αποτελέσµατα.

Θανάσης Κοντογεώργης: Ενα σχέδιο για µια ισχυρή Ελλάδα

Η δεκαετής οικονοµική κρίση και η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που µε τις καταστροφικές της επιλογές απείλησε την υπόσταση της χώρας και υπονόµευσε τις µεγάλες κατακτήσεις του ελληνικού λαού, έφεραν το 2019 τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώπιον της ευθύνης υλοποίησης ενός σηµαντικού εγχειρήµατος: της επανεκκίνησης και του µετασχηµατισµού της χώρας σε έναν λειτουργικό τόπο ευηµερίας, που θα αφορά όλους και θα συγκλίνει και πάλι µε τις προηγµένες ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Παρά τις πολλαπλές και ανεπάντεχες κρίσεις που βιώσαµε τα τελευταία χρόνια (προσφυγική-Ελληνοτουρκικά, υγειονοµική, ενεργειακή και κλιµατική), η χώρα κατ;aφερε, µε επιτελικό σχεδιασµό και επιχειρησιακή ετοιµότητα, να σταθεί όρθια και να επανακτήσει µια κανονικότητα. Ολοκλήρωσε τη µεταµνηµονιακή εποπτεία, εξασφάλισε 80 δισ. ευρώ για τη χρηµατοδότηση επενδύσεων, ενισχύσεων και µεταρρυθµίσεων, γνωρίζει διπλάσιους ρυθµούς ανάπτυξης της οικονοµίας από τον µέσο ευρωπαϊκό όρο, µε λιγότερους φόρους, µείωσε σηµαντικά την ανεργία, απονέµει γρήγορα συντάξεις, στήριξε νοικοκυριά και επιχειρήσεις µέσα στην κρίση, προώθησε ολιστικές πολιτικές αντιµετώπισης ζητηµάτων, όπως, ενδεικτικά, η προάσπιση των δικαιωµάτων των παιδιών και των ΑµεΑ και η προαγωγή της ισότητας των φύλων, και πολλά άλλα. Τώρα, µπορούµε να σχεδιάσουµε το µέλλον της Ελλάδας για την επόµενη δεκαετία µε βάσιµες προσδοκίες, ρεαλισµό, πείρα και όραµα. Μια Ελλάδα ισχυρή, µε διαµορφωτικό ρόλο στο διεθνές γίγνεσθαι, οικονοµικά ακµαία και µε ένα περιβάλλον ασφάλειας και ευηµερίας για τους πολίτες της. Μια Ελλάδα εθνικά, οικονοµικά, κοινωνικά και ενεργειακά αυτοδύναµη. Απόλυτη προτεραιότητα είναι τώρα να προσεγγίσουµε τις προηγµένες ευρωπαϊκές κοινωνίες, να γίνουµε καλύτεροι σε όσα υστερούµε και πρωτοπόροι εκεί όπου έχουµε πλεονέκτηµα, θέτοντας σαφείς και µετρήσιµους στόχους σε ζητήµατα που απασχολούν όλους. Καλύτεροι µισθοί και υγιή δηµοσιονοµικά, σύγχρονο κράτος και ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, ταχύτερη απονοµή δικαιοσύνης, καλύτερες υπηρεσίες υγείας, λιγότερες ανισότητες, ουσιαστική στήριξη των νέων, για να µην αποτελεί παράγοντα άγχους η απόκτηση στέγης και η δηµιουργία οικογένειας, ολιστική πολιτική για µια αξιοπρεπή ζωή για τους γονείς µας και µια δυναµική, δηµιουργική και δίκαιη Ελλάδα για τα παιδιά µας. Κτίζουµε πάνω σε όσα υλοποιήσαµε τα προηγούµενα χρόνια, µεταρρυθµίσεις ωριµάζουν, επενδύσεις αποδίδουν και ταυτόχρονα φέρνουµε στο προσκήνιο της πολιτικής µας κοινωνικές οµάδες που διαχρονικά µειονεκτούσαν. Αντιµετωπίζουµε τα µικρά και τα µεγάλα και για την επόµενη τετραετία.

Η προσπάθεια απαιτεί να δείξουµε τον καλύτερο συλλογικό µας εαυτό. Στον δρόµο προς τις εκλογές η αντιπολίτευση θα προσπαθήσει να ρίξει τον πήχυ. Αν και υπάρχει σαφές µέτρο σύγκρισης για τις δύο κυβερνήσεις, η δική µας φιλοδοξία για τη χώρα δεν περιορίζεται στην απλή διαχείριση των πραγµάτων και σε έναν συναγωνισµό προς τα κάτω. Με αυτογνωσία και εθνική αυτοπεποίθηση, η Ελλάδα θα ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός απαιτητικού µέλλοντος.

Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ στις 7/1