Την αναδόµηση του προφίλ του Αλέξη Τσίπρα µε βάση τα αστικά πρότυπα επιχειρεί να πετύχει το Μέγαρο Μαξίµου, προκειµένου στις επόµενες εκλογές, όπως σχολιάζουν στελέχη του στενού ηγετικού κυβερνητικού επιτελείου, οι ψηφοφόροι να έχουν µπροστά τους όχι τον νέο και άµαθο ηγέτη της Αριστεράς, αλλά τον ώριµο και πολύπειρο πολιτικό ηγέτη του µεσαίου χώρου και της ευρύτερης Αριστεράς. ∆ηλαδή τον άλλο Τσίπρα. Ετσι ξαφνικά, λοιπόν, ο πρωθυπουργός άρχισε (δηµόσια) να τρέχει… να κάνει τζόκινγκ δηλαδή, να κάνει διατάσεις, να βγαίνει διακριτικά Σάββατο βράδυ χωρίς αστυνοµική συνοδεία µε τη σύζυγό του, να πηγαίνει κινηµατογράφο, να παίζει ποδόσφαιρο.

Οι φωτογραφίες του, άλλωστε, από το Σικάγο και την Ουάσινγκτον µονοπώλησαν την επικαιρότητα αυτή την εβδοµάδα και έδωσαν τροφή για σχόλια και πολιτικές αναλύσεις. Οσοι γνωρίζουν από επικοινωνία επιµένουν ότι το Μέγαρο Μαξίµου έχει επιστρατεύσει επικοινωνιολόγο, ο οποίος µάλιστα έχει και αµερικανική «mentalite», καθώς όλη αυτή η δραστηριότητα παραπέµπει… στη θετική εικόνα και ενέργεια που θέλει να στείλει ο Αλέξης Τσίπρας στην κοινωνία. Η εικόνα αυτή προφανώς συµβαδίζει µε το νέο αφήγηµα της κυβέρνησης, ότι τα Μνηµόνια τελειώνουν και η χώρα βρίσκεται στον δρόµο της ανάπτυξης. ∆ηλαδή, ότι η Ελλάδα µπαίνει σε πορεία κανονικότητας. Με επικοινωνιολόγο ή χωρίς, το Μέγαρο Μαξίµου έχει αποφασίσει να δώσει πλέον στον πρωθυπουργό την αίγλη και το θετικό πρόσηµο που χρειάζεται, καθώς, όπως φαίνεται και από τις δηµοσκοπήσεις, οι υπαναχωρήσεις του από τις βασικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και το τρίτο Μνηµόνιο φαίνεται ότι του έχουν αλλοιώσει το προφίλ.

∆εδοµένου, δε, ότι µετά την εκλογή του νέου ηγέτη της Κεντροαριστεράς θα υπάρξουν εξελίξεις στον εν λόγω πολιτικό χώρο, ο πρωθυπουργός επιθυµεί να είναι έτοιµος για να επαναπροσεγγίσει αυτό το µεγάλο κοµµάτι του Κέντρου που δεν θα ακολουθήσει τις εξελίξεις ή τον καινούργιο ηγέτη του νέου κόµµατος. Η αναµόρφωση του προφίλ του Αλέξη Τσίπρα θεωρήθηκε από τους συνεργάτες του αναγκαία, αφού οι µετρήσεις δείχνουν ότι το µεγάλο κοµµάτι των αναποφάσιστων ψηφοφόρων προέρχεται από τον µεσαίο χώρο. Από τους ανθρώπους, δηλαδή, που ιδεολογικά βρίσκονται στο Κέντρο και εµφανίζονται σχετικά ευέλικτοι στο να δίνουν την ψήφο τους τη µία φορά στη φιλελεύθερη ∆εξιά και την άλλη στον ευρύτερο χώρο που κινείται γύρω από το ΠΑΣΟΚ. Είναι, µε άλλα λόγια, αυτοί οι ψηφοφόροι που στις προηγούµενες εκλογικές αναµετρήσεις έδωσαν τη νίκη στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύοντας ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα καταφέρει κάτι άλλο από αυτό που παραδοσιακά έκαναν οι κυβερνήσεις που έβαλαν τη χώρα στα Μνηµόνια.

ΒΑΣΙΚΟ «ΧΑΡΤΙ»

Και επειδή ο Αλέξης Τσίπρας παραµένει ακόµα και σήµερα το βασικό επικοινωνιακό «χαρτί» του ΣΥΡΙΖΑ, οι συνεργάτες του -και µε τη δική του σύµφωνη γνώµη φυσικάαποφάσισαν να τον ξανασυστήσουν στον ελληνικό λαό µε άλλο προφίλ και άλλη λογική. Το baby face και η αύρα του καλού παιδιού δεν επαρκούν πλέον. Ο επόµενος προεκλογικός αγώνας θα δοθεί µε τον… ενήλικα Αλέξη Τσίπρα. Με τον αρχηγό της Αριστεράς, τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, που συµβιβάστηκε, αλλά κατάφερε να βάλει και πάλι τη χώρα στην τροχιά της κανονικότητας. Τον ηγέτη που έχει συναντηθεί µε όλους τους µεγάλους πολιτικούς του κόσµου (στην Αµερική, την Κίνα, τη Ρωσία και τη Γερµανία) και µπορεί να έπαθε, αλλά έµαθε... Τον πολιτικό που δεν προέρχεται από «τζάκι» και µέσα σε τρία χρόνια έµαθε όσα οι άλλοι µαθαίνουν σε ολόκληρες δεκαετίες. Την ίδια ώρα, ωστόσο, το νέο προφίλ του Αλ. Τσίπρα φαίνεται να ενοχλεί αρκετά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Οι φωτογραφίες του να κάνει διατάσεις µετά το τζόκινγκ παρέπεµψαν υποσυνείδητα αρκετούς σε εικόνες που έχουν δει το φως στο παρελθόν τόσο µε τον Γιώργο Παπανδρέου όσο και µε τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Οπως λένε, µάλιστα, η εικόνα αυτή µόνο καλό δεν κάνει στον Αλέξη Τσίπρα, καθώς δηµιουργεί συνειρµούς σε εποχές που ο κόσµος θέλει να ξεχάσει. Θεωρούν, δε, ότι αυτή η φωτογραφία τελικά δεν προσέφερε τίποτα σε κανέναν, παρά µόνο οργή στους πολίτες. Οι περισσότεροι εύχονται, λοιπόν, η φάση αυτή να αποτελεί µόνο µια δοκιµαστική περίοδο, για να δει το Μέγαρο Μαξίµου αν η αλλαγή του προφίλ του πρωθυπουργού θα φέρει και αλλαγές στα ποσοστά των δηµοσκοπήσεων.