Ανάμεικτα ήταν τα αποτελέσματα από τη δημοπρασία του οίκου Sotheby’s, με τίτλο «20th Century Art-A Different Perspective» που ολοκληρώθηκε στις 2 Δεκεμβρίου, με το ταμπλό της New Bond Street στο Λονδίνο να καταγράφει τζίρο 2.274.500 στερλίνες. 

Ηταν ένα ειδικό sale  με κεντρικό άξονα, σημαντικά έργα τέχνης διάφορων χωρών της Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, του Ιράν και της Τουρκίας και που ως βασικό στόχο είχε να ενεργοποιήσει τους αγοραστές τους. Όχι μόνο για έργα δικών τους καλλιτεχνών αλλά και άλλων, όπως των Ελλήνων. Πράγμα που δεν συνέβη καθώς δεν πραγματοποιήθηκαν οι επιθυμητές πωλήσεις. 

Στα γενικά αποτελέσματα, το πιο ακριβό έργο ήταν το «On the Banks of the Nile (Nahw Ma’a Elnil) του Mahmoud Mokhtar. Είχε αρχική τιμή εκτίμησης 30.000 στερλίνες, αλλά η ζήτηση το έκανε να εκτοξευτεί στις 317.000 στερλίνες! Εντυπωσιακά νούμερα σημείωσε και η πώληση του έργου «Vase with Flowers» της Tamara de Lempicka που από τις 120.000 245.000 στερλίνες!

ΠΟΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΕΡΔΙΣΑΝ

Οσον αφορά στα ελληνικά έργα, νικητές στη δοκιμασία της τελευταίας αυτής ειδικής δημοπρασίας που πραγματοποίησαν οι Sotheby’s βγήκαν οι πίνακες του Αλέκου Φασιανού, του Γεωργίου Μπουζιάνη, του Αλέξη Ακριθάκη και του Γεώργιου Ζογγολόπουλου. 
Αναλυτικότερα, το έργο του Αλέκου Φασιανού ««The Return» (170x399εκ.) με προέλευση την Γκαλερί Ζουμπουλάκη στην Αθήνα πουλήθηκε κοντή στην υψηλή τιμή εκτίμησης δηλαδή προς 81.250 στερλίνες, ενώ ένα άλλο έργο του, με τίτλο «Green Figures» (59,5x49,5εκ.) αγγίξω τελική τιμή 4.750 στερλίνες. 

Αν και χαμηλότερα από την αρχική τιμή εκτίμησης (15.000-20.000 στερλίνες), το έργο του Γεωργίου Μπουζιάνη «Still Life with Flowers» κατάφερε να πουληθεί προς στις 11.250 στερλίνες. 

Θετική πορεία είχε επίσης, το έργο του Αλέξη Ακριθάκη «Greek Figure» (ακρυλικά σε καμβά, 130x180εκ.) που έπιασε την αρχική του εκτίμηση, δηλαδή 15.000 στερλίνες. 

ΑΓΝΟΗΣΑΝ ΣΤΑΜΟ, ΓΚΙΚΑ…
 

Αν και υποψήφιο φαβορί, το έργο του Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα «Light through foliage» (Φως Μέσω του Φυλλώματος) δεν κατάφερε να πάρει προσφορές ούτε κοντά στην χαμηλή τιμή εκτίμησης (price estimate 80.000-120.000 στερλίνες). Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια υπογραφή που στέκεται στο διεθνές χρηματιστήριο, το έργο του  (λάδι σε καμβά, 73x53,5εκ.) υπογεγραμμένο και χρονολογημένο το ’69 χαμηλά στο κέντρο του πίνακα έμεινε απούλητο και επέστρεψε στον ιδιοκτήτη του. Πολλοί από τους συλλέκτες του Γκίκα περιμένουν τώρα νέο χαμήλωμα στα επίπεδα των τιμών, καραδοκώντας για μια πιο καλή επενδυτική ευκαιρία στο μέλλον. 

Ούτε τα έργα του Θεόδωρου Στάμου κατάφεραν να βρουν αγοραστές. Ειδικότερα το «Infinity Field, Lefakada Series I» (ακρυλικό σε καμβά, 203x76εκ.) επέστρεψε στον Γερμανό συλλέκτη του με την εκτίμηση των 30.000-50.000 στερλινών, ενώ με λίγο πιο χαμηλές εκτιμήσεις (20.000-30.000 στερλίνες) έμειναν απούλητα τα έργα του Στάμου «Infinity Fields, Jerusalem Series XVI» και «Infinity Field, Lefkada Series, for Caspar David Friedrich».